Gå til innhold

Små koselige barnehager i Oslo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med noen små koselige barnehager i Oslo nord/øst? For et barn på 1,5år, hun er veldig avhengig av små forhold og trygge voksne. Det er viktig for meg at det ikke er en såkalt basebhg. Så, noen som har noen tips? Tenker typ mellom Linderud og Sogn et sted..

Anonymous poster hash: 9178a...e64

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sisiktoppen er en veldig god barnehage. Lunden barnehage er også bra

Skrevet

Bukken Bruse barnehage er utrolig koselig. Bare 15 barn i hele barnehagen. Men den ligger på Tåsen da.

Anonymous poster hash: 5cca5...d0e

Skrevet

Noen som har erfaring med noen små koselige barnehager i Oslo nord/øst? For et barn på 1,5år, hun er veldig avhengig av små forhold og trygge voksne. Det er viktig for meg at det ikke er en såkalt basebhg. Så, noen som har noen tips? Tenker typ mellom Linderud og Sogn et sted..Anonymous poster hash: 9178a...e64

Veit du hva en såkalt basebhg er for noe? Et sted med utrygge voksne er det hvertfall ikke. Har ikke sett makent til stabilt, omsorgsfult og fabelaktig personale de årene barnet mitt har gått i en såkalt basebhg. Maks 12 barn på 4 voksne (2 pedagoger uten dispensasjon og 2 fantastiske assistenter), tror det er vanskelig å få mindre forhold enn det.

On topic: har dessverre ingen tips foruten kansje å sjekke kommunens sider og se om du finner oversikt over barnehager i de aktuelle områdene og hvor store de er?

Anonymous poster hash: b5e15...33e

• Liker 1
Skrevet

Veit du hva en såkalt basebhg er for noe? Et sted med utrygge voksne er det hvertfall ikke. Har ikke sett makent til stabilt, omsorgsfult og fabelaktig personale de årene barnet mitt har gått i en såkalt basebhg. Maks 12 barn på 4 voksne (2 pedagoger uten dispensasjon og 2 fantastiske assistenter), tror det er vanskelig å få mindre forhold enn det.

On topic: har dessverre ingen tips foruten kansje å sjekke kommunens sider og se om du finner oversikt over barnehager i de aktuelle områdene og hvor store de er?

Jeg har selv jobbet i en basebhg, og det var ingenting galt med de ansatte der. Men jeg mener det er best for de minste å forholde seg til et mindre og fast areal, med de samme barna og voksne hver dag hele tiden. I mange basebhg har de mye fellesareal og varierer ofte både lokaler og barnegrupper. Dette ønsker jeg ikke for min datter som fra før virker noe utrygg når mamma ikke er der.

Ts

• Liker 1
Skrevet

Jeg har selv jobbet i en basebhg, og det var ingenting galt med de ansatte der. Men jeg mener det er best for de minste å forholde seg til et mindre og fast areal, med de samme barna og voksne hver dag hele tiden. I mange basebhg har de mye fellesareal og varierer ofte både lokaler og barnegrupper. Dette ønsker jeg ikke for min datter som fra før virker noe utrygg når mamma ikke er der.

TsAnonymous poster hash: 9178a...e64

Ok, da forstår jeg. Det er ikke min erfaring fra basebarnehagen til barnet mitt. Der er det ikke slik at alle bruker fellesområdene samtidig, men fellesområder er rom (dramarom, mediarom, gymsal etc.) som avdelingen tar i bruk når det er ledig, som en utvidelse av eget fast område etter at barna er trygge på sitt område. Det har vært samme grovgarderobe, fingarderobe og oppholdsrom/-områder hele tiden på småbarnsavdeling, de samme voksne, de samme barna (foruten litt svinn grunnet flytting), god skjerming mot de andre avdelingene i barnehagen. Ikke at jeg prøver å omvende deg, ts, jeg er bare litt trist og lei av at mange tror at basebarnehage er noe forfedelig, schvært og ille der nærmest mange hundre barn bare lempes inn på samme området og "ha-det-bra, henter deg i ettermiddag hvis jeg klarer å finne deg igjen". ;)

Beklager avsporingen, håper du får noen flere tips her.

• Liker 2
Skrevet

Se om du har noen familiebarnehager i nærheten kanskje? Der er det gjerne max 4-5 barn.

Skrevet

Ragnas hage ved Sinsenkrysset (ikke helt oppi, da) har jeg hørt mye bra om, kan den være et alternativ? Kjempeliten er den vel ikke, men.

Skrevet

Ok, da forstår jeg. Det er ikke min erfaring fra basebarnehagen til barnet mitt. Der er det ikke slik at alle bruker fellesområdene samtidig, men fellesområder er rom (dramarom, mediarom, gymsal etc.) som avdelingen tar i bruk når det er ledig, som en utvidelse av eget fast område etter at barna er trygge på sitt område. Det har vært samme grovgarderobe, fingarderobe og oppholdsrom/-områder hele tiden på småbarnsavdeling, de samme voksne, de samme barna (foruten litt svinn grunnet flytting), god skjerming mot de andre avdelingene i barnehagen. Ikke at jeg prøver å omvende deg, ts, jeg er bare litt trist og lei av at mange tror at basebarnehage er noe forfedelig, schvært og ille der nærmest mange hundre barn bare lempes inn på samme området og "ha-det-bra, henter deg i ettermiddag hvis jeg klarer å finne deg igjen". ;)

Beklager avsporingen, håper du får noen flere tips her.

Jeg tror absolutt det kan være positivt for de litt eldre barna, men for de minste kan det være skremmende å forflytte seg til dramarommet eller mediarommet. De vil vite hvor plassen sin er, kjenne til lekene som de ser hver dag osv. Men som sagt, det er bare ønsket jeg har for mitt barn, og det kan jo fungere utmerket for andre:) Lurer litt på barnehagen som ligger på Disen gård....noen som kjenner til denne?

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...