*Mocca* Skrevet 21. desember 2013 #81 Skrevet 21. desember 2013 Har iallefall sett det men det er lenge siden Skulle isåfall ønske jeg hadde spottet det og... Har trålet innom stadig vekk og når du kommer opp i de cup-str F/G på lindex så begynner det på 90. Har tatt det opp med flere butikksjefer når jeg har hatt mulighet.... Det er uansett ikke logisk at det er "grei" variasjon på omkrets på mindre str. Men dersom du trenger et hakk opp på cup-str så må du plutselig være 90 rundt brystkassa... Forstå det den som kan.... 2
Gjest sophia21 Skrevet 22. desember 2013 #82 Skrevet 22. desember 2013 Sett E ofte, så E har de nok av. Og du kan bruke 75 om du tar den helt innerst. Da skal det ikke være et problem.Anonymous poster hash: 2da51...fb1 Dessverre ikke riktig. Jeg må jo bruke innerste hempe på 70, var faktisk på undertøysbutikk i dag og de sa jeg nok heller burde hatt 65 (hadde ikke i den jeg skulle ha). 5-10 cm for vid omkrets = null støtte og ikke bra for rygg. Det nærmeste jeg finner på vanlige butikker er 75C. Fant en gang D. E har de visst bare fra 80+. 70 finner jeg i vanlig butikk svært sjeldent. Bruker jeg feil str, enten for liten el for stor, så faller jo puppene ut. Synes butikkene godt kunne tatt mer hensyn til etterspørselen. Normalt trenger jeg ikke noe fancy, bare rett str og fin. Det sagt, de på undertøysbutikker er veldig dyktige og hyggelige! Btw dere som nevner Change: Hvordan annerledes er str der? Har ikke sjekka hva jeg er der.
Lea2 Skrevet 22. desember 2013 #83 Skrevet 22. desember 2013 Om kjedene bare hadde hatt en helt enkel t-shirt bra med god kvalitet i alle størrelser større enn C-cup, så hadde mye av problemet vært løst (helst i hvitt, hudfarget og svart). Det er i alle fall slike det går mest i her. Helt glatt, ikke noe stæsj, heldekkende cup. For mer fancy ting, så kan jeg gjerne bruke litt ekstra penger. 2
Avalon Skrevet 22. desember 2013 #84 Skrevet 22. desember 2013 Dessverre ikke riktig. Jeg må jo bruke innerste hempe på 70, var faktisk på undertøysbutikk i dag og de sa jeg nok heller burde hatt 65 (hadde ikke i den jeg skulle ha). 5-10 cm for vid omkrets = null støtte og ikke bra for rygg. Det nærmeste jeg finner på vanlige butikker er 75C. Fant en gang D. E har de visst bare fra 80+. 70 finner jeg i vanlig butikk svært sjeldent. Bruker jeg feil str, enten for liten el for stor, så faller jo puppene ut. Synes butikkene godt kunne tatt mer hensyn til etterspørselen. Normalt trenger jeg ikke noe fancy, bare rett str og fin. Det sagt, de på undertøysbutikker er veldig dyktige og hyggelige! Btw dere som nevner Change: Hvordan annerledes er str der? Har ikke sjekka hva jeg er der. Jeg synes ikke de noe særlig forskjell på strørrelsene, men... Ble for noen år siden målt til å være 65. Gikk så på en annen undertøysbutikk hvor de ikke hadde 65, så jeg prøvde en i 70, og den var for stor rundt ryggen. Nå har jeg lagt på meg litt så nå passer 70 veldig godt.
Gjest Lille-pus Skrevet 22. desember 2013 #85 Skrevet 22. desember 2013 Damene kan jo se om noe skulle kunne falle i smak her. 30 - 65 32 - 70 etc.
Snop Skrevet 22. desember 2013 #86 Skrevet 22. desember 2013 Til dere som lurer på forskjellen i størrelsene hos change - de hopper over noen dobbeltstørrelser. Feks har de ikke FF, de går rett fra F til G. Dermed bruker man "større" cupsize der enn alle andre steder. Mulig de har DD, så det er i så fall kun om man bruker større enn FF at man merker dette.
Surriball Skrevet 22. desember 2013 #87 Skrevet 22. desember 2013 Ryddet for avsporing. Stjernesol,mod.
Gjest Lille-pus Skrevet 22. desember 2013 #88 Skrevet 22. desember 2013 Til dere som lurer på forskjellen i størrelsene hos change - de hopper over noen dobbeltstørrelser. Feks har de ikke FF, de går rett fra F til G. Dermed bruker man "større" cupsize der enn alle andre steder. Mulig de har DD, så det er i så fall kun om man bruker større enn FF at man merker dette. Dobbelbokstavene, f.eks. FF er ikke det samme som en hel cup størrelse, en FF er 3/4 av en G. - bare sånn til generell opplysning
Snop Skrevet 22. desember 2013 #89 Skrevet 22. desember 2013 Kjøpte disse tre i dag i 70FF på ebay, det ble ca 600 inkl frakt og en truse Ikke noe bestemor eller dårlig kvalitet over dette, og helt samme priser som på H&M
Gjest Riskjeks Skrevet 22. desember 2013 #90 Skrevet 22. desember 2013 Her må jeg bare si meg helt uenig. Jeg bruker 80G og var i en undertøysbutikk og de påsto at joda, jeg kunne bruke D cup ingen problemer, var bare å øke omkretsen det for da ble cupen større.... Jo cupen blir litt bredere, men plassen utover i cupen blir faktisk ikke større. De kom med bh etter bh og 105D til slutt, da gikk jeg....etter at jeg hadde fortalt dem at uansett hvor mye omkrets dere legger til så trenger jeg den cupen jeg ber om, og når omkretsen øker, så blir faktisk bh'n såpass stor rundt at den gir ikke ordentlig støtte. Noen undertøysalonger er mer opptatt av å få solgt 1 bh, enn å få en fornøyd kunde som kommer tilbake fordi man får god hjelp til å finne gode bher til sin størrelse... Den største forvirringa er stort sett at de fleste bruker for stor omkrets og liten cup, som resulterer i gnagsår og baksiden av bh'en sitter langt oppå ryggen(noe som forøvrig synes lang vei og ødelegger de fleste antrekk). Og resultatet over tid blir ofte vondt i nakke og rygg pga for dårlig støtte. Jeg mente ikke at det var det samme for komforten/passformen om man brukte stor cup/liten omkrets eller omvendt. Men at størrelsen på skåla faktisk er den samme.
*Mocca* Skrevet 22. desember 2013 #91 Skrevet 22. desember 2013 Jeg mente ikke at det var det samme for komforten/passformen om man brukte stor cup/liten omkrets eller omvendt. Men at størrelsen på skåla faktisk er den samme. Størrelsen på skåla ja, men hjelper ikke å da gå ned i cup og opp i omkrets, for det blir jo likevel ikke plass til puppen. Hjelper lite å ta en annen størrelse, når det faktisk ikke vil passe.... De fleste vil vel ha en bh som passer, ikke en som nesten passer.... 2
Gjest Riskjeks Skrevet 22. desember 2013 #92 Skrevet 22. desember 2013 Størrelsen på skåla ja, men hjelper ikke å da gå ned i cup og opp i omkrets, for det blir jo likevel ikke plass til puppen. Hjelper lite å ta en annen størrelse, når det faktisk ikke vil passe.... De fleste vil vel ha en bh som passer, ikke en som nesten passer.... Poenget mitt var at skålen til en 80C er like stor som skålen til en 70E. Det betyr ikke at begge BH-ene passer like godt, men at skål-størrelsen er lik. Derfor sier hvilken cup man bruker veldig lite om hvor store pupper man har. Jeg bruker C-cup, og det høres stort ut, men jeg bruker 65-70 i omkrets og har små pupper. Kunne selvsagt brukt 75A, men det blir for stort i omkretsen selv om skålen passer.
Gjest sophia21 Skrevet 23. desember 2013 #93 Skrevet 23. desember 2013 Poenget mitt var at skålen til en 80C er like stor som skålen til en 70E. Det betyr ikke at begge BH-ene passer like godt, men at skål-størrelsen er lik. Derfor sier hvilken cup man bruker veldig lite om hvor store pupper man har. Jeg bruker C-cup, og det høres stort ut, men jeg bruker 65-70 i omkrets og har små pupper. Kunne selvsagt brukt 75A, men det blir for stort i omkretsen selv om skålen passer. Dette er veldig sant, mange som ikke har skjønt det, selv blant kvinner. Jeg fikk jo sjokk når jeg ble målt til E. Høres gigantisk ut, men 70E og 90E er jo ikke det samme. Men prøver holde meg til helt rett str nå, var en ny verden da jeg oppdaget hvor mye mer behagelig det var å ha en bh i rett str. Hadde alltid problemer med nakke og skuldre før. Og Lille-pus: takk for link! Der var mye fint.
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2013 #94 Skrevet 27. desember 2013 De har mye fint på La Senza eller åssen man skriver det Anonymous poster hash: e1178...127
Sommersmil Skrevet 6. januar 2014 #95 Skrevet 6. januar 2014 (endret) Er dere sikre på at det er sant at det er viktig sånn helsemessig med riktig BH-størrelse? Greit, jeg vil uansett ikke ha hengepupper, men kan det virkelig skade ryggen/nakken? Jeg har str. 65 I hos Change, skulle kjøpe en litt fin i dag, og måtte ut med 600 kr. Det er ganske mye for en student. Får en følelse av at de bare prøver å tjene penger på å lure folk til å betale unødvendig mye, selv om logikken høres helt riktig ut. Det bare er så dritt å betale så mye Endret 6. januar 2014 av Sommersmil
lillemeg93 Skrevet 6. januar 2014 Forfatter #96 Skrevet 6. januar 2014 Er dere sikre på at det er sant at det er viktig sånn helsemessig med riktig BH-størrelse? Greit, jeg vil uansett ikke ha hengepupper, men kan det virkelig skade ryggen/nakken? Jeg har str. 65 I hos Change, skulle kjøpe en litt fin i dag, og måtte ut med 600 kr. Det er ganske mye for en student. Får en følelse av at de bare prøver å tjene penger på å lure folk til å betale unødvendig mye, selv om logikken høres helt riktig ut. Det bare er så dritt å betale så mye Det er veldig sant, skal jeg si deg. Når det kommer til rygg/nakkeskader, kan en stor byste ha mye å si. Om du bruker BHer med bedre støtte, vil du sjeldnere møte på komplikasjoner. Men det er i tillegg viktig å trene ryggen om du har en stor byste for å unngå skader... Jeg merker fort forskjellen på en BH som støtter godt, og ikke Veldig enig i at det er dyrt - derav starten på denne tråden! Jeg vil ikke si det er lureri, men hadde satt pris på billigere BHer til storbystede, men tynne jenter! 1
Sommersmil Skrevet 6. januar 2014 #97 Skrevet 6. januar 2014 Det er veldig sant, skal jeg si deg. Når det kommer til rygg/nakkeskader, kan en stor byste ha mye å si. Om du bruker BHer med bedre støtte, vil du sjeldnere møte på komplikasjoner. Men det er i tillegg viktig å trene ryggen om du har en stor byste for å unngå skader... Jeg merker fort forskjellen på en BH som støtter godt, og ikke Veldig enig i at det er dyrt - derav starten på denne tråden! Jeg vil ikke si det er lureri, men hadde satt pris på billigere BHer til storbystede, men tynne jenter! Hehe, ønsket å ikke tro på det der, men joda, merker forskjellen, jeg også, bare ikke i nakke og rygg (enda, selv om det selvsagt kan komme om noen år). Superdyrt, er det! Kjipt å ha smal beinbygning. Men en ny BH føles hvertfall som en veldig luksus, og den følelsen er ikke helt feil
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2014 #98 Skrevet 6. januar 2014 Er nok ikke så "normalt" og ha cup i G,H ++ , siden de fleste faktisk har AA,A,B,C og D. Og de som har større enn det tar som oftest silikon. Anonymous poster hash: 2da51...fb1 Det er faktisk mer normalt enn man skulle tro, jo! Jeg har helt "vanlige" pupper, sammenlignet med veninnene mine er de normale, og flere veninner har også større bryster. Men jeg målte meg hos change til strl. 60G/65H! Jeg prøvde flere bher hos change og disse størrelsene satt som et skudd! Jeg gikk vel og måpte, med haka i gulvet, men det stemte jo. Til vanlig bruker jeg 70D (cubus) fordi jeg ikke har råd til dyre bher, men de burde vært strammere i omkrets og jeg får "dobbelpupp" når jeg står rett i ryggen... Hilsen 20 årig student. Anonymous poster hash: cd8ea...a49
Gjest Tigress Skrevet 7. januar 2014 #99 Skrevet 7. januar 2014 Pengar til BH må ein jo berre prioritere, på same måte som ein kjøper bra løpesko, ein kjøper jo ikkje løpesko til 350,- heller, dette handlar jo i stor grad om helsa! Eit par tusen for tre BHar er jo ganske rimeleg når alternativet er å få problem med nakke og rygg. Og som tidlegare nemnt, ein vel jo også å ha det problemet (og dermed å betale prisen) i og meg at ein kan få brystreduksjon på statens rekning...
Libertas Skrevet 7. januar 2014 #100 Skrevet 7. januar 2014 Fant ut at jeg har gått med feil BHstr i mange år, tok mål og fant ut at jeg er 75F. Umulig å oppdrive BH på butikkene her i Alta, men jeg fant en billig og dødsgod BH på Åsane i Bergen. Visste ikke at en BH kunne være så behagelig! :D Nå er det bare slik at de koster som regel mye, men regner med at jeg finner noe fint på E-bay
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå