Gå til innhold

Store pupper + billig BH = fiasko

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg blir faktisk sjokkert over gjerrigheten til enkelte. 500 kr for et helseplagg? Det er jo grisebillig!

Anonymous poster hash: 6925b...36b

Forståelig at du ser det sånn, men så må du huske at ikke alle har like god råd og kanskje vil forsøke å finne rimeligere muligheter :)

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Gjest sophia21
Skrevet

Gad, kjenner problemet! Selv bruker jeg 70E, det er umulig å finne i vanlige butikker. Har de E er minste omkrwts uansett 75. Har de 70 er det kun A.. Har brukt 75C, men det er virkelig ikke behagelig i forhold. Til og med 70 må hektes innerst. Kan ikke billigbutikkene innse at kvinner er forskjellig??" Det er dyrt å ikke ha standard bh-str når man er student..og utvalget minsker veldig :( Men om du kommer deg til Netty har de noen fine. Enig i at slikt er vanskelig å bestille, de har jo forskjellig passform og.

Skrevet

Grunnen til at billige BHer er billige er jo nettopp fordi de kan lage en hel drøss med de vanligste størrelsene og mer kostnader til merking og frakt og sortering. Dessuten trenger jo en større byste et helt annen støtte og et annet materiale enn de som er mest for pynt.

• Liker 1
Skrevet

Gad, kjenner problemet! Selv bruker jeg 70E, det er umulig å finne i vanlige butikker. Har de E er minste omkrwts uansett 75. Har de 70 er det kun A.. Har brukt 75C, men det er virkelig ikke behagelig i forhold. Til og med 70 må hektes innerst. Kan ikke billigbutikkene innse at kvinner er forskjellig??" Det er dyrt å ikke ha standard bh-str når man er student..og utvalget minsker veldig :( Men om du kommer deg til Netty har de noen fine. Enig i at slikt er vanskelig å bestille, de har jo forskjellig passform og.

Sett E ofte, så E har de nok av. Og du kan bruke 75 om du tar den helt innerst. Da skal det ikke være et problem.

Anonymous poster hash: 2da51...fb1

Skrevet

Kjenner problemet! Bruker 65 f/g (ikke helt sikker pga vektnedgang) og finner ALDRI fine og sexye bh'r. Skikkelig irriterende!

Skrevet

Grunnen til at billige BHer er billige er jo nettopp fordi de kan lage en hel drøss med de vanligste størrelsene og mer kostnader til merking og frakt og sortering. Dessuten trenger jo en større byste et helt annen støtte og et annet materiale enn de som er mest for pynt.

Men det er bare ikke riktig. Som før nevnt er gjennomsnittsstørrelsen 80 D, som betyr at det er like vanlig å ha veldig store pupper som å ha bittesmå pupper (ellers ville gjenomsnittstørrelsen vært mindre.) Likevel selger billigkjedene AA og A cup, men ikke G og H.

Tenker det handler om det samme som kvinner med store klesstørrelser, de passer ikke i kjedenes image så da vil de ikke ha dem til kunder.

Anonymous poster hash: 1830c...322

Skrevet

Men det er bare ikke riktig. Som før nevnt er gjennomsnittsstørrelsen 80 D, som betyr at det er like vanlig å ha veldig store pupper som å ha bittesmå pupper (ellers ville gjenomsnittstørrelsen vært mindre.) Likevel selger billigkjedene AA og A cup, men ikke G og H. Tenker det handler om det samme som kvinner med store klesstørrelser, de passer ikke i kjedenes image så da vil de ikke ha dem til kunder. Anonymous poster hash: 1830c...322

Men det er jo uansett logisk at en bh til store størrelser koster mer enn en bh til små størrelser. Sånne som meg, med byste som knapt trenger støtte, kan bruke bh i tynt og billig stoff, med svak spile og tynne stropper. Folk med store bryst (enten i absolutte termer eller ift brystkassen) må ha bredere stropper, stødigere stoff og spiler som tåler mer. Dette er nok bare en av de tilfellene hvor man må bite i det sure eplet og kjøpe til høye priser, selv om jeg er enig i at det er irriterende når mye i større størrelser ser temmelig kjerring ut også.

Anonymous poster hash: 0ad1b...ad9

• Liker 2
Skrevet

Du kan sjekke ut brastop.com, de har en del billig. Vært heldig der, ellers blir det change på meg også.

Skrevet

Anbefaler dere som vet størrelsen deres å handle BHer på nett. Spesielt på ebay finner dere BHer til under 200 kr (tollgrensa) fra gode merker som Freya, Fantasie osv som har masse snasent og ikke kjerringaktig i det hele tatt, disse koster normalt 599 kr og oppover i Norge :)

Bare søk på ebay på den britiske størrelsen (30 = 65, 32 = 70, 34 = 75 osv) og vips, et utvalg på hundrevis forskjellige fine BHer i alle slags farger og former! :)

Husk forresten at Change opererer med litt forskjellige størrelser enn alle andre undertøysmerker (utrolig tåpelig) om det er der dere har målt dere.

Her er det også mye fint: http://www.figleaves.com/uk/ranges/dd/all-dd/19699/19987/

• Liker 1
Skrevet

Bare for å starte opp, så forstår jeg deg veldig godt - sliter med akkurat det

samme.

Selv er jeg 20, snart 21 år og må ha en str 75 E om bhen skal passe meg og selv om jeg kikker etter bher i rimeligere butikker, så sitter ikke disse riktig, men i tillegg så gnager dem noe forferdelig også.

Kjøpte meg en bh hos Lindex for litt siden, det var faktisk str 75 E og virket først som om jeg endelig hadde funnet en fin, god og rimelig bh, men denne satt ikke egentlig slik den burde - merket jeg noe i etterkant. For man skal ikke være nødt til å dra i bhen pga at det føles som om den ikke dekker nippelen..

Jeg har jo da sett noen bher i merket Triumph hos Lindex og Cubus. Der passer jeg de tynne bhene, uten padding og har kjøpt meg 2 slike, men det er jo ikke alle som liker disse type bher. Selv har jeg kun en ordentlig bh fra undertøysbutikk med pads, nettopp fordi det er så dyrt og jeg finner ikke disse hos Lindex, Cubus osv (går ikke lenger opp enn str D) Måtte vel opp i ca 1200,- for 2 bher der hos undertøysbutikken.

Nå kjøper jeg meg kun Triumph. Heller disse tynne bhene, som får brystene mine til å se mindre ut, som er gode og gir skikkelig støtte under og så får jeg heller gå med en mønstret eller tykk topp, så man ikke kan se gjennom.

Alikevel er jeg alltid på jakt etter skikkelige bher, både tynne og helst med pads inni, men er super vanskelig å finne. Tør heller ikke bestille på nett, i tilfelle disse ikke passer, men jeg vurderer faktisk å ta en brystreduksjon senere, ettersom jeg ikke føler meg helt vel med så store bryster.

Det er gjerne slik at de som har store bryster vil ta en brystreduksjon og de som har mindre eller små bryster, ønsker seg større, men man burde såklart være helt sikker før man går gjennom en slik operasjon. For man skal ikke bare tenke "Fordi jeg ikke finner riktig bh str". Vi er faktisk nødt til å lete lenger enn andre, men i gjengjeld får vi også bher av skikkelig kvalitet.

Husk på at de fleste kvinner til og med går med helt feil bh str, fordi de aller færreste ikke måler seg skikkelig, så får ikke brystene egentlig noen støtte uansett.

Håper du har mer "flaks" etterhvert. Synd du ikke har så mange butikker å se i, men vær på utkikk etter salg på feks Change, for da er det faktisk ikke noen annen butikk som gir deg særlig mer kvalitet. Bruk alltid riktig bh str.

For å slenge på en siste mening her, så mener jeg faktisk å ha sett mer classy og elegante bher hos undertøyskjeder enn hos de vanlige klesbutikkene. Når man betaler såpass dyrt, så får man faktisk skikkelig kvalitet og stil over det hele. Er sånn jeg prøver å tenke :klem: Lykke til videre.

Anonymous poster hash: dee6f...367
Skrevet (endret)

Sliter med det samme, Skikkelig urettferdig at de bare har opp til C på H&M :dry:

Må jo ut med 400kr eller mer hvis man skal ha en fin bh i stor str. Jeg er IKKE fan av disse bhene uten padding og bestemor bh. Urk.

Nå så har jeg kun 4 stykk. 3 av de fant jeg på nettet til en grei sum mens den 4 fant jeg på Cubus. Utrolig nok.

Jeg bruker 75F etter en ordentlig måling da jeg var i Oslo. Vi har ikke Change her jeg bor. Da jeg helt til Oslo. Bor 2 timer fra.

Endret av smalls
Skrevet

'Kjerring'?

ca_0162606_enc.jpgca_0162592_evr.jpg

ca_0162532_nat_0562530_nat.jpgperle_nat.jpg

Nr 3 er kjerringbh :P Nr 1 å

• Liker 1
Skrevet

Tror ikke staten hjelper deg med det, da må du under kniven eller faktisk betale 500 kr for en bh. Men de selger bh i str H på h&m og kappahl har jeg sett.

Jeg bruker 75G og jeg kan fint finne bh'er som passer meg, og de har mange fine billige bher på change på salg i ny og ne, og på netty undertøy. Og når du har store pupper må du faktisk ligge litt penger i bhene, som du har lenge enn billige bher.

H&M har ikke så store bh'er og Kappahl har bare opp til e-cup.....

Lindex har opptil f-cup, men de begynner på 90 i omkrets....

• Liker 1
Skrevet

Sier som de andre her: Sjekk ebay... Før hadde jeg 1-2 bh'er jeg kune bruke, hadde ikke råd til mer... Etter jeg oppdaga ebay har jeg og puppene mine fått ett nytt liv :) Endelig støtte, og har bh'er til både hverdags og fest i forskjellige farger :) Bruker 75-80F, ettersom jeg går litt opp og ned i vekt...

Anonymous poster hash: dbe56...736
Skrevet

H&M har ikke så store bh'er og Kappahl har bare opp til e-cup.....

Lindex har opptil f-cup, men de begynner på 90 i omkrets....

Har iallefall sett det men det er lenge siden :)

Skrevet

Men det er jo uansett logisk at en bh til store størrelser koster mer enn en bh til små størrelser. Sånne som meg, med byste som knapt trenger støtte, kan bruke bh i tynt og billig stoff, med svak spile og tynne stropper. Folk med store bryst (enten i absolutte termer eller ift brystkassen) må ha bredere stropper, stødigere stoff og spiler som tåler mer. Dette er nok bare en av de tilfellene hvor man må bite i det sure eplet og kjøpe til høye priser, selv om jeg er enig i at det er irriterende når mye i større størrelser ser temmelig kjerring ut også.

Anonymous poster hash: 0ad1b...ad9

Ja, det skulle en kanskje tro, at de blir dyrere pga koster mer å lage.. Men problemet er i hovedsak at de store cup-størrelsene ikke er tilgjengelig overhodet i de rimeligere kjedebutikkene. For selv en AA-cup må betale 500-600 kr i en spesialforretning for undertøy.

Har faktisk betalt 800-900 kr for bh i undertøysbutikk i Norge. Nøyaktig den samme bh'en har jeg bestilt fra engelsk spesialforretning for undertøy til 200-300 kr. Og de tjener nok penger de også. Så så vannvittig dyre kan ikke de større størrelsene være å lage.

Enig i at det meste som finnes i større størrelser i Norske butikker ser fryktelig traurig ut.... Heldigvis finnes det finere ting der ute :) men hvorfor i all verden ingen ønsker å fylle dette markedet skjønner jeg ikke. Vet at i Bergen har Netty hele 3 butikker nå, og de er en egen undertøysbutikk med godt utvalg i alle størrelser. Change har jo bredt seg til de fleste større byene, men bh'ene der er mye av den litt kjedelige sorten synes jeg :(

Anonymous poster hash: 1830c...322

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror mange er forvirret ang BH-str fordi noen har fått målt seg i undertøysbutikker, og da ender de alltid opp med mini-omkrets og giga-cup, mens de som ikke er så opptatte av det bruker større omkrets/mindre cup, pga utvalget i kjedebutikkene. En 80C er like stor i cup'en som en 70E... Jeg bruker C-cup, men 65-70 i omkrets, så jeg har ganske små pupper selv om C høres stort ut. Det er rett og slett avhengig av omkretsstørrelse - cup-str sier egentlig ingenting om puppe-størrelse.

Jeg synes KappAhl har ganske bra utvalg i størrelser.

Her må jeg bare si meg helt uenig.

Jeg bruker 80G og var i en undertøysbutikk og de påsto at joda, jeg kunne bruke D cup ingen problemer, var bare å øke omkretsen det for da ble cupen større....

Jo cupen blir litt bredere, men plassen utover i cupen blir faktisk ikke større.

De kom med bh etter bh og 105D til slutt, da gikk jeg....etter at jeg hadde fortalt dem at uansett hvor mye omkrets dere legger til så trenger jeg den cupen jeg ber om, og når omkretsen øker, så blir faktisk bh'n såpass stor rundt at den gir ikke ordentlig støtte.

Noen undertøysalonger er mer opptatt av å få solgt 1 bh, enn å få en fornøyd kunde som kommer tilbake fordi man får god hjelp til å finne gode bher til sin størrelse...

Den største forvirringa er stort sett at de fleste bruker for stor omkrets og liten cup, som resulterer i gnagsår og baksiden av bh'en sitter langt oppå ryggen(noe som forøvrig synes lang vei og ødelegger de fleste antrekk). Og resultatet over tid blir ofte vondt i nakke og rygg pga for dårlig støtte.

• Liker 2
Skrevet

Jeg blir faktisk sjokkert over gjerrigheten til enkelte. 500 kr for et helseplagg? Det er jo grisebillig!

Anonymous poster hash: 6925b...36b

Det er kanskje ikke ille dersom man har god råd, men har man dårlig råd eller bare så det går akkurat rundt til vanlig, så er faktisk 500,- mye for en bh når man må ha endel av dem for å få skiftet ofte nok, bh'er skal jo helst ikke brukes flere dager på rad, det er greit å ha noe å bytte på med, og når noe skal vaskes....

Og en til 500,- er et kupp for meg til tider selv om det skjer sjelden.

Fordi hos Change så koster det stort sett 500,- dersom jeg finner en som sitter bra, for der må jeg nemlig alltid opp 1-2 cupstr og da er faktisk ikke bh'ene særlig lekre lenger..... Selv for ei over 30.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...