Gå til innhold

Store pupper + billig BH = fiasko

Fremhevede innlegg

Gjest Riskjeks
Skrevet

Jeg tror mange er forvirret ang BH-str fordi noen har fått målt seg i undertøysbutikker, og da ender de alltid opp med mini-omkrets og giga-cup, mens de som ikke er så opptatte av det bruker større omkrets/mindre cup, pga utvalget i kjedebutikkene. En 80C er like stor i cup'en som en 70E... Jeg bruker C-cup, men 65-70 i omkrets, så jeg har ganske små pupper selv om C høres stort ut. Det er rett og slett avhengig av omkretsstørrelse - cup-str sier egentlig ingenting om puppe-størrelse.

Jeg synes KappAhl har ganske bra utvalg i størrelser.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker 85 E og kjøper på LIndex og KappAhl av billigbutikkene, fungerer fint :)

Anonymous poster hash: 0ff6b...fa0
Skrevet

Jeg bruker 70G og handler bher på change. Har skjeldent måtte betale mer enn 3-400kr for en bh, syns ikke det er så ille for en bh som støtter godt og gjør at det ser fint ut :)

Også får man god hjelp til å finne noe som faktisk passer, syns det er verdt pengene jeg. Tar man vare på undertøyet og vasker det riktig så holder det en god stund og

Anonymous poster hash: 2df4b...cde

• Liker 1
Skrevet

Ja, ikke sant, bruker selv 65/70 F, så alle BHene jeg finner på HM er jo aaaalt for vide, og gir null støtte. Virker som de tror at bare man har store pupper, må man være stor ellers (ikke sillikon her forresten). Skikkelig kjipt egentlig, for jeg kunne godt tenkt meg noen av de undertøyssettene de har på hennes - Change lager også mye fint, men jeg liker jo også litt bling innimellom - så da blir det bare til at jeg kjøper trusene istedet :/ First world problems. En gang i blant kan jeg finne på å prøve en av de større bhene på H&M, og tenker "værsåsnill kan den ikke passe da?" - men blir like skuffa hver gang, haha.

Haha, det er det samme jeg gjør! Gjør ikke ting bedre, så har slutta med det! :)

Skrevet (endret)

Nå har jeg ikke lest alle postene

Men jeg har stor byste selv ,men kjøper aldri bh i Norge.

Handler på Brastop.com eller bravissimo. Og jeg kan love deg Curvy Kate ,Freya osv er gode kvalitetsbh'er.

Siste kjøpet mitt var 2 stk bh'er til 350kr. til sammen!

Endret av Kårky
  • Liker 4
Skrevet

Det er ikke en grei pris for alle.

Anonymous poster hash: c79a4...322

Det er en grei pris for BH som ikke kjøpes i kjede/billigbutikker i alle fall. De fleste jeg har sett på i undertøysbutikker kommer på rundt tusenlappen.

Skrevet

Samme problem. Har størrelse 65F, og må handle mine BHer på Change. Har sjelden funnet noe jeg liker, men de jeg finner sitter nesten som støpt.

Skrevet

Er nok ikke så "normalt" og ha cup i G,H ++ , siden de fleste faktisk har AA,A,B,C og D. Og de som har større enn det tar som oftest silikon.

Anonymous poster hash: 2da51...fb1

Feil. Gjennomsnittstørrelsen er faktisk 80 D. Så det er nok like vanlig å ha veldig store som det er å ha bittesmå.

Silikon har heller ikke så veldig mye med saken å gjøre, men folk er blitt både høyere og tyngre - og da blir også puppene større. I tillegg så kommer jenter i puberteten tidligere enn før, pga hormonpåvirkininger og det samme kan være med å gi gjennomsnittskvinnen større pupper.

Det er like vanlig å ha E, F, G og H som å ha AA, A, B og C - ellers kan ikke gjennomsnittet bli D ;)

Anonymous poster hash: 1830c...322

• Liker 3
Skrevet

Woooohoooo! Jeg er gjennomsnittlig!! HVorfor er det da help klin håpløst å finne et godt utvalg i min størrelse?

Skrevet

Oups - posta litt fort...

Problemet er bare at butikkene i liten grad har tatt dette inn over seg. Reis til England så finner du et helt annet utvalg i BH'er - og til helt andre priser her hjemme. Bor du sånn til at du kan ta en billig helgetur til London så kan du fort tjene den inn på å hamstre undertøy ;) og da er det de samme kvalitetsmerkene som du kan være heldig å finne i spesialforretninger her hjemme, bare til ca 1/3 av prisen *sukk*

Bestiller fra bravissimo.com når jeg finner samme modellene som jeg alt har. Selv med frakt og fortolling lønner det seg :)

• Liker 2
Gjest avocadoen
Skrevet

Regner jo egentlig med det, men lov å spørre! :) Har aldri funnet en bh som passer ordentlig på HM, Kappahl har jeg funnet noen få.. Men jeg er i tillegg en 20-åring (nå vet jeg ikke din alder da) som gjerne vil ha bh-er passende for min alder, noe jeg sliter med å finne. Mulig jeg er veldig pirkete, men har hatt lite flaks hittil. BH fra nettet det ønsker jeg ikke da jeg sliter nok med å finne bher i butikk.. Men takk for svar!

Har du prøvd forskjellige fra triumph da? Jeg er ganske ung selv, og føler at de har en del BH-er som er rettet mot folk i 20-åra. Det koster jo en del (kjøpte en veldig fin en i dag til 350 kroner) men jeg føler det er verdt det. Og er du sikker på at du skal ha det målet du har, selv om de har målet? Jeg har målt at jeg er 70 cm rundt, men bruker 60-65 i størrelse. Kanskje det passer bedre for deg også?

Skrevet

Har du prøvd forskjellige fra triumph da? Jeg er ganske ung selv, og føler at de har en del BH-er som er rettet mot folk i 20-åra. Det koster jo en del (kjøpte en veldig fin en i dag til 350 kroner) men jeg føler det er verdt det. Og er du sikker på at du skal ha det målet du har, selv om de har målet? Jeg har målt at jeg er 70 cm rundt, men bruker 60-65 i størrelse. Kanskje det passer bedre for deg også?

Fikk beskjed om at jeg både kunne bruke 70 og 65. 65 gir mye bedre støtte, men kan bli litt trangt til tider. Nå har jeg en 65G og en 70H, men de er litt for små i cupen. Så mulig jeg må enda en str opp, eller forsøke andre typer! Tror begge de jeg har er fra Triumph, men igjen helt anminnelige. Når jeg er i undertøysbutikker, spør jeg ofte om hjelp, da jeg omtrent aldri finner min str når jeg leter. Forteller alltid at jeg ønsker noe mer ungdommelig, men de har aldri hatt noen jeg liker godt i riktig størrelse.. Kan kanskje være noe med butikkene i Oslo, ikke vet jeg..

Skrevet

Jeg bruker 85 E og kjøper på LIndex og KappAhl av billigbutikkene, fungerer fint :)

Anonymous poster hash: 0ff6b...fa0

Ja, har funnet de på de typer butikker. Problemet er at "midjemålet" alltid er for stort for meg :glare:

Skrevet

Fikk beskjed om at jeg både kunne bruke 70 og 65. 65 gir mye bedre støtte, men kan bli litt trangt til tider. Nå har jeg en 65G og en 70H, men de er litt for små i cupen. Så mulig jeg må enda en str opp, eller forsøke andre typer! Tror begge de jeg har er fra Triumph, men igjen helt anminnelige. Når jeg er i undertøysbutikker, spør jeg ofte om hjelp, da jeg omtrent aldri finner min str når jeg leter. Forteller alltid at jeg ønsker noe mer ungdommelig, men de har aldri hatt noen jeg liker godt i riktig størrelse.. Kan kanskje være noe med butikkene i Oslo, ikke vet jeg..

Ja, har funnet de på de typer butikker. Problemet er at "midjemålet" alltid er for stort for meg :glare:

Skjønner akkurat hvordan du har det, har ca samme størrelse som deg og det er jammen som å lete etter nåla i høystakken å finne noe som sitter :hug:

Har etterhvert begynt å prioritere å faktisk kjøpe av de svinedyre i spesialbutikken, de sjeldne gangene jeg finner en som passer. Har det så mye bedre med en bh som sitter godt! :)

Ikke så godt kjent i Oslo, men har du funnet spesialbutikker som fører merker som freya, curvy kate, bella donna, fantasie eller cleo? Dette er alle merker som er laga med tanker på å kle større pupper også, og som finnes i engelske nettbutikker. Men du må få prøvd først, fordi det er forskjell på hvordan spilene er utforma og plassert. Har også 65-70 i omkrets, og på bella donna og fantasie så er buen på spilene i de største cup-størrelsene for vid - de stikker meg midt under armen :( freya og curvy kate pleier å passe meg bra

Hos brastop.com har de visst tilbud på curvy kate nå, her kan du se utvalget i størrelse 28 J, som tilsvarer 65 J. (siden du sa 65 satt best, og H var litt liten i cup'en) Mye pent der? :)

http://www.brastop.com/lingerie-big-bras#/specFilters=17!#-!68!-#!25m!#-!308&pageSize=24&orderBy=0&pageNumber=1

Skrevet

Skjønner akkurat hvordan du har det, har ca samme størrelse som deg og det er jammen som å lete etter nåla i høystakken å finne noe som sitter :hug:

Har etterhvert begynt å prioritere å faktisk kjøpe av de svinedyre i spesialbutikken, de sjeldne gangene jeg finner en som passer. Har det så mye bedre med en bh som sitter godt! :)

Ikke så godt kjent i Oslo, men har du funnet spesialbutikker som fører merker som freya, curvy kate, bella donna, fantasie eller cleo? Dette er alle merker som er laga med tanker på å kle større pupper også, og som finnes i engelske nettbutikker. Men du må få prøvd først, fordi det er forskjell på hvordan spilene er utforma og plassert. Har også 65-70 i omkrets, og på bella donna og fantasie så er buen på spilene i de største cup-størrelsene for vid - de stikker meg midt under armen :( freya og curvy kate pleier å passe meg bra

Hos brastop.com har de visst tilbud på curvy kate nå, her kan du se utvalget i størrelse 28 J, som tilsvarer 65 J. (siden du sa 65 satt best, og H var litt liten i cup'en) Mye pent der? :)

http://www.brastop.com/lingerie-big-bras#/specFilters=17!#-!68!-#!25m!#-!308&pageSize=24&orderBy=0&pageNumber=1

Godt å høre at jeg ikke er alene :fnise:Her fant jeg en butikk som fører hvertfall det ene merket du nevnte, så får vel stikke innom der en dag og prøve! Tusen takk for støtte og tips :blomst:

Skrevet

Jeg blir faktisk sjokkert over gjerrigheten til enkelte. 500 kr for et helseplagg? Det er jo grisebillig!

Anonymous poster hash: 6925b...36b

• Liker 3
Skrevet

Har man store bryster og kjøper billige BHer, så knekker spilen eller faller ut etter tre dagers bruk. Bedre å bruke litt penger på å investere i en BH som holder en stund. Husk at 4 billige BHer som blir ødelagt på to mnd blir like dyrt som en BH som holder i ett år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...