Gå til innhold

Bestilt pakke til feil adresse!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har bestilt noe på nettet, og glemte å sjekke hvilken adresse jeg hadde på nettsiden. Når jeg har bestilt og fått hentelapp på sms, så ser jeg at det er helt feil adresse. (Jeg flytta for noen mnd siden)

Nå er pakken en helt annen plass. Noen som vet hva jeg må gjøre? Ringe postkontoret der den er?

Anonymous poster hash: 35343...11e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det kan du gjøre. Forklar situasjonen.

Skrevet

Jeg har gjort det samme en gang, var helt håpløst å få postkontoret til å skjønne hva jeg mente.. Om du har meldt adresseendring, vil pakken kanskje allerede være returnert, da all post til adresse du er registrert flyttet fra, blir sendt i retur.

Anonymous poster hash: 46438...ea9
Skrevet

Jeg har gjort det samme en gang, var helt håpløst å få postkontoret til å skjønne hva jeg mente.. Om du har meldt adresseendring, vil pakken kanskje allerede være returnert, da all post til adresse du er registrert flyttet fra, blir sendt i retur.

Det har ikke skjedd meg. Posten har klistret på en lapp med den nye adressen min og sendt posten videre dit.

Anonymous poster hash: e166d...a99

Skrevet

Når det gjelder pakker stiller situasjonen seg litt annerledes når det gjelder retur. Siden TS har fått varsel på SMS så har det ikke kommet hentelappe i posten. Det vil si at pakken ble sendt direkte til hentekontor/post i butikk dersom TS ikke bodde på landsbygda der postbudene tar med mange flere pakker ut til folk. Uansett er pakken på postkontoret nå (siden TS fikk sms), og de som jobber der aner ikke hvem som bor på hvilken adresse, så de sender ikke pakken i retur på eget initiativ.

Ta kontakt direkte med postkontoret det gjelder og be dem om å skrive ny adresse på pakken og sende den videre. Jeg kan ikke skjønne annet enn at de skal forstå dette om du forklarer situasjonen. Om de ikke forstår, så tar du kontakt med kundeservice og sier det samme til dem.

Har selv opplevd det samme, og de på postkontoret var veldig behjelpelige og sendte pakken videre samme dag :)

Anonymous poster hash: 7e7d2...46b

Skrevet

Det har ikke skjedd meg. Posten har klistret på en lapp med den nye adressen min og sendt posten videre dit.

Anonymous poster hash: e166d...a99

Når du flytter får du automatisk omadressering en måned. Du kan også velge å ha omadressering lengre, men det koster penger. Omadressering er rett og slett at Posten videresender posten din ved å klistre på en lapp med nyadressen.

Når omadresseringen har gått ut, så skal all post som kommer til den gamle adressen sendes i retur. Er du heldig og har et postbud som vet om din nye adresse kan det likevel hende at budet skriver på din nye adresse for hånd og sender posten videre :) Men som sagt, de på postkontor og post i butikk har ikke denne oversikten, så det blir litt annerledes med pakker.

Skrevet

Når du flytter får du automatisk omadressering en måned. Du kan også velge å ha omadressering lengre, men det koster penger. Omadressering er rett og slett at Posten videresender posten din ved å klistre på en lapp med nyadressen.

Når omadresseringen har gått ut, så skal all post som kommer til den gamle adressen sendes i retur. Er du heldig og har et postbud som vet om din nye adresse kan det likevel hende at budet skriver på din nye adresse for hånd og sender posten videre :) Men som sagt, de på postkontor og post i butikk har ikke denne oversikten, så det blir litt annerledes med pakker.

Det er gratis i 2 måneder, men skjer ikke automatisk.

Skrevet

Da jeg fikk en pakke sendt til et postkontor et helt annet sted i landet, slik at jeg ikke hadde noen mulighet til å hente den, tok jeg kontakt med posten angående dette. Både på postkontoret (via telefon) og på kundeservicen deres fikk jeg beskjed om at de ikke under noen omstendigheter kunne ta vare på pakker i mer enn to uker (jeg skulle dit to dager etter at hentefristen gikk ut) og at hvis de skulle videresende pakken, så måtte jeg betale et gebyr for det. Tror gebyret var på 150-200 kroner :sjokkert: (I tillegg sendte de meg hentemelding på SMS en lørdag kveld (etter at postkontoret hadde stengt), og telte med både lørdag og søndag som to av 14 dager i forhold til hentefristen...)

Man burde kunne forvente litt smidighet og forståelse i slike tilfeller, men her ble jeg rett og slett møtt av en vegg :jolie::P

Anonymous poster hash: 088ac...a42
Skrevet

Det er gratis i 2 måneder, men skjer ikke automatisk.

Hvis du melder flytting til posten skjer da vel omadresseringen automatisk?

Skrevet

Hvis du melder flytting til posten skjer da vel omadresseringen automatisk?

Nå skal jeg ikke være påståelig her, men jeg er rimelig sikker på at jeg måtte inn på posten.no og velge gratis videresending av posten min i 2 måneder da jeg flytta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...