AnonymBruker Skrevet 20. desember 2013 #1 Skrevet 20. desember 2013 Det har vært slutt mellom meg og kjæresten siden i høst men jeg har vegret meg for å gå aktivt ut og offentliggjøre det med status på facebook og svare åpent på spørsmålet når bekjente og jobbkollegaer spør meg om det. Mine nærmeste vet det jo selvfølgelig. Jeg vet ikke hvorfor, men jeg følte kanskje at jeg ville bearbeide sorgen alene uten masse innblanding fra omverdenen? Når offentligjorde dere bruddet, og hvor lang tid etter bruddet skjedde det? Finnes det noen tidsfrist og en enkel måte å gjøre det på? Anonymous poster hash: bb135...55e
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2013 #2 Skrevet 20. desember 2013 Jeg har aldri offentliggjort det. De som spør eller kjenner meg vet at jeg er singel. Facebook har ikke noe med det å gjøre. Anonymous poster hash: 02811...7f4 1
Gjest Tassen10 Skrevet 20. desember 2013 #3 Skrevet 20. desember 2013 Det går an å endre statusen "i det stille", så det ikke popper opp i alles nyhetsstrøm. Da gjør man det hvertfall litt mer skånsomt Eller at du rett og slett fjerner muligheten til at din sivilstatus vises i det hele tatt!
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2013 #4 Skrevet 20. desember 2013 Litt rart å fortsatt stå i et forhold på face da. Fjern hele forholdsdelen på face, så ser ingen det. Ville svart sant på spørsmål om du har kjæreste. Litt kleint for eksen din om du fortsatt går rundt å sier at dere er sammen. Han har jo kanskje en ny dame på gang, og da kan dette ødelegge for dem. Anonymous poster hash: 211ef...4b0 2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2013 #5 Skrevet 20. desember 2013 Jeg sier ingenting om at vi er sammen eller noe. Hittil har jeg bare begynt å snakke om noe annet istedenfor å svare på kommentarer og spørsmål. Han håper dessuten at vi skal komme sammen igjen og han har visst benektet alt mulig, har jeg fått høre. Og nå har jeg litt lyst til å gjøre det veldig klart for han at vi aldri blir sammen igjen. Jeg føler på en måte at jeg ikke har et annet valg enn å gjøre bruddet tydelig og klart offentlig. Anonymous poster hash: bb135...55e
Gjest rådyr Skrevet 20. desember 2013 #6 Skrevet 20. desember 2013 Er det ikke bare kongelige som offentliggjør brudd?
strawberry Skrevet 20. desember 2013 #7 Skrevet 20. desember 2013 Hvis det har skjedd i høst og det nå er desember, er det jo bare å fjerne det fra facebook men uten at det lyser opp "*** er singel". 1
Kyrre Skrevet 20. desember 2013 #8 Skrevet 20. desember 2013 Gjør det noe om verden får vite det da? Kanskje det er en prins der ute som har ventet på muligheten 😀
lillsunshine Skrevet 20. desember 2013 #9 Skrevet 20. desember 2013 (endret) Om du ikke vil bli sammen igjen med eksen, selv om han vil, vil det være feil at det står at dere fremdeles er kjærester på FB. Eksen kan jo tolke det som du har problem med å gi slipp på han, og jeg ville synest det var rart om noen som hadde slått opp fremdeles stod som kjærester på FB i mange måneder etterpå. Men du trenger ikke gjøre det veldig offentlig. Du kan rett og slett stille inn sivilstatusen din til å bare være synlig for deg, og da kan du fjerne han uten at noen vil få dette opp i nyhendestrømmen. Problem solved. Endret 20. desember 2013 av lillsunshine
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2013 #10 Skrevet 20. desember 2013 Jeg ser at jeg kanskje har formulert meg litt feil, beklager det. Jeg har aldri hatt en offentlig statuslinje på facebook, men de aller fleste i kretsen utenfor de nærmeste vet at jeg har(hadde) et seriøst forhold. Det er disse jeg ikke har opplyst om status, og jeg ønsker ikke å bruke statuslinjen til dette heller. Men jeg må på en annen og effektiv måte få poengtert for eksen hva som er tilfelle om vårt forhold, og samtidig opplyst andre om det uten at jeg må si så mye. Kan jeg ikke bare poste noe smådumt men lettfattelig, på face? Men ikke noe som roper desperat Hei, jeg er over deg, din tufs! Anonymous poster hash: bb135...55e
lillsunshine Skrevet 20. desember 2013 #11 Skrevet 20. desember 2013 Jeg skjønner. Men kan du ikke heller svare om de spørr? Jeg tror jeg hadde latt være å gjøre det veldig obvious at jeg hadde gjort det slutt med typen via en statusmelding. Vet ikke om det er din stil, men du kan jo poste noe tullete ja ala "Hvorfor har ikke *navn på kjendis* kommt med et frieri nå som jeg er singel?". Det var et helt fjollete forslag forøvrig, men noe i den duren.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2014 #12 Skrevet 5. januar 2014 Det gikk ca 1 mnd før jeg fjernet mitt forhold på fb, men jeg valgte ingen status i det hele tatt for å unngå spørsmål! Jeg ville egentli vente lenger, men jeg måtte til slutt se realiteten! Det er nå 4 mnd siden og det ender enda at folk blir sjokkert over at det er slutt og ikke har fått det med seg, deretter masse spørsmål om hvorfor. Da svarer jeg bare "det er sånn som skjer:)" Anonymous poster hash: 80321...1c2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå