AnonymBruker Skrevet 20. desember 2013 #1 Skrevet 20. desember 2013 Jeg vet jeg er forsinket i utdannelsen. Ganske mye også. Men mye av det skyldes to graviditeter og dokumentert sykdom. Fikk avslag på søknad om støtte denne høsten, og lånekassen mener at jeg må ta 36 nye studiepoeng før jeg får ny støtte. Jeg har regnet og regnet om igjen og om igjen og jeg kommer til et annet resultat. I følge mine beregninger så er det 25 studiepoeng jeg må ta før jeg kommer ned til 60 grensen. Jeg klagde på vedtaket hvor jeg skrev nettopp det jeg skrev her og med begrunnelse, men fikk bare avslag igjen og det stod omtrent nøyaktig det samme i dette brevet, akkurat som de i alle fall ikke hadde regnet på nytt igjen. Jeg måtte jo bare godta, og tenkte at jeg får ta så mange studiepoeng jeg klarer denne høsten for å hente inn, men det er ikke så lett å ta 36 poeng ved siden av jobb så jeg har endt opp med 25 studiepoeng dette semesteret. Men i følge mine beregninger så er jo dette nok til at jeg nå er 60 studiepoeng forsinket. Gidder ikke vente på nytt avslag siden de opererer med 36 studiepoeng, men tenkte kanskje å ta kontakt med en saksbehandler direkte rett etter jul? Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, men kanskje noen har opplevd lignende...? Anonymous poster hash: 23d28...12b
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2013 #2 Skrevet 20. desember 2013 Du kan klage videre til Lånekassens klagenemnd dersom du fortsatt mener du har rett. I det andre avslaget du fikk burde du ha fått en god gjennomgang av hvorfor de regner at du er 36 SP forsinket. Dersom du ikke er enig med det, klager du videre. Det nytter ikke åbare kontakte en saksbehandler, de kan ikke bare knipse med fingrene og omgjøre et vedtak etter en telefonsamtale med deg.Anonymous poster hash: c0a48...e7d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå