AnonymBruker Skrevet 20. desember 2013 #1 Skrevet 20. desember 2013 Jeg kjenner jeg blir helt varm i hodet, forbanna, lei meg, frustrert... Jeg så nettopp en dokumentar om en stakkars gutt som ble mobbet av ungene på skolen. Han ble for det meste plaget på bussen. De slo, sparket, lo, stakk han med blyanter, satt på hodet hans, osv. Det som plaget meg mest var lærerne, rektoren, busssjåførene, som ikke gjorde en dritt med saken! De fikk se video fra bussen, når han ble mobbet som verst. Rektoren sa: "Mange barn sliter med å ta bussen". I en annen skole i nærområdet hadde over 4-5 stk tatt selvmord pga. mobbing. Dette var en dokumentar fra USA. Men det er noe som skjer over alt. Om vi får vite at en person blir mobbet, da må vi gjøre noe med det!! NOE, uansett hvor lite eller stort det er. Anonymous poster hash: c72b1...b8e 1
Millimani Skrevet 20. desember 2013 #2 Skrevet 20. desember 2013 Mobbing skulle ikke eksistert, men dessverre så er det tilfelle. Jeg har vært utsatt for psykisk mobbing, hovedsaklig i min ungdom, og ingen som ikke selv har vært mobbeoffer kan forstå hvor vondt det er!
Gjest MammatilTiana Skrevet 20. desember 2013 #3 Skrevet 20. desember 2013 Jeg så også det på tvn.. Får helt vondt inni meg! Bestevenninna mi hang seg pga mobbing. De som fant henne fikk liv i henne igjen, men hun ble hjerneskadet
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2013 #4 Skrevet 20. desember 2013 Ble mobbet gjennom nesten hele skolegangen min. På barneskolen tok jeg dette opp med læreren som svarte "det er jo sant" (om de stygge bemerkningene jeg fikk slengt etter meg). Mobbingen var godt synlig gjennom hele skolegangen og ingen tok tak i det, de lot det bare gå sin gang. På vgs ble jeg truet på livet av en gutt. Det hadde pågått i et par år, en dag stod han og fortalte kompisene sine høylytt om at han skulle drepe meg. Dette ble hørt av lærere og jeg ble kalt inn på et møte. Etter å ha fortalt hele historien fikk jeg beskjed om at de måtte høre hans side av saken. Det er forkastelig at ingen tar tak i slikt når det foregår så åpenlyst. Anonymous poster hash: aa7a0...960
The Kitten Skrevet 20. desember 2013 #5 Skrevet 20. desember 2013 (endret) Jeg kjenner jeg blir helt varm i hodet, forbanna, lei meg, frustrert... Jeg så nettopp en dokumentar om en stakkars gutt som ble mobbet av ungene på skolen. Han ble for det meste plaget på bussen. De slo, sparket, lo, stakk han med blyanter, satt på hodet hans, osv. Det som plaget meg mest var lærerne, rektoren, busssjåførene, som ikke gjorde en dritt med saken! De fikk se video fra bussen, når han ble mobbet som verst. Rektoren sa: "Mange barn sliter med å ta bussen". I en annen skole i nærområdet hadde over 4-5 stk tatt selvmord pga. mobbing. Dette var en dokumentar fra USA. Men det er noe som skjer over alt. Om vi får vite at en person blir mobbet, da må vi gjøre noe med det!! NOE, uansett hvor lite eller stort det er. Anonymous poster hash: c72b1...b8e Det skjedde med meg også, gjennom nesten hele barneskolen. Nesten alle mobberne har bedt meg om unnskyldning (inkludert han som var verst) og jeg har sett at de har forandret seg, men tror dere lærerene eller rektor gjorde noenting? Nei, de gjorde ikke noe som helst. Endret 20. desember 2013 av The Kitten
Millimani Skrevet 21. desember 2013 #6 Skrevet 21. desember 2013 Nei sånn er det. Dessverre, typisk.. Mobbere skjønner ikke hva de driver med, om eller når de skjønner det så er det ofte for sent å gjøre noe. De som mobbet meg var omtrent hele klassen på ungdomsskolen, og flere med dem. I dag kan jeg treffe flere av dem, og prate med dem som om alt er "greit", men de aner ikke hva det fremkaller av følelser i meg. Jeg kan også treffe lærere fra den gang, og ja... Hva har vi å snakke om egentlig? Mobbinga nevnes aldri av noen av oss. Om jeg har det bra i dag? Ja, men jeg har slitt mye psykisk. Bare det å være inne på en ungdomsskole, eller i skolegården på en ungdomsskole, er vanskelig for meg den dag i dag. Men alt det som stjal min styrke den gangen, - det er det som har gjort meg så sterk som jeg er i dag. Det er jo faktisk "fordelen" med det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå