Lillenn Skrevet 20. desember 2013 #1 Skrevet 20. desember 2013 Jeg får voldsoffererstattning etter å ha blitt misbrukt fra jeg var 8-18 av en mann som senere døde. Så pengene vil ikke komme fra han. Saken er "ferdig" og jeg har fått vite beløpet. Er det noen som vet når jeg kan vente meg at pengene er på konto fra da jeg fikk vite hva jeg får tilbake.
Lillenn Skrevet 20. desember 2013 Forfatter #2 Skrevet 20. desember 2013 (endret) Jeg lette etter svar på spørsmålet mitt rundt på nett, men fant ingenting og fant ut at noen her kanskje visste og derfor ble jeg medlem, kanskje jeg kan hjelpe andre med andre ting senere. Advokaten min har ferie nå så je får ikke spurt henne. Så enkelt som det. Innlegget er redigert for svar til slettet innlegg. Irrlys, mod. Endret 20. desember 2013 av irrlys
Lillenn Skrevet 20. desember 2013 Forfatter #3 Skrevet 20. desember 2013 Så det er ikke noe "fast " tid på dette, at det er inne innen en viss tidsramme? Saken har allerede tatt tre år så jeg kan alltids vente litt til. Bare lurer.
Lillenn Skrevet 20. desember 2013 Forfatter #4 Skrevet 20. desember 2013 Kunne jo tenkes at noen faktisk jobber med slikt her da og kanskje hadde en viss peiling
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2013 #5 Skrevet 20. desember 2013 Så det er ikke noe "fast " tid på dette, at det er inne innen en viss tidsramme? Saken har allerede tatt tre år så jeg kan alltids vente litt til. Bare lurer. Er din advokat som må hjelpe deg med dette. For vi vet ingenting utenom det du har skrevet, litt vanskelig og hjelpe da uten å vite mer. Anonymous poster hash: 53be6...2aa
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2013 #7 Skrevet 20. desember 2013 Dersom har fått tilkjent erstatning i retten, men domfelte ikke betaler, kan du sende inn en søknad til Kontoret for voldsoffererstatning.På nettsiden finnes det et søknadsskjema, men du bør vente til advokaten din er tilbake fra ferie og få hjelp til å fylle det ut (om dere ikke allerede har gjort det). Etter at søknaden er sendt inn er det veldig varierende hvor lang tid det kan ta før du får penger. Dersom du kun søker om det du har fått tilkjent i retten, og dommen er rettskraftig, kan det ta mellom 2 uker og 2 måneder til du har pengene på konto. Dersom du søker om andre beløp eller andre former for erstatning i tillegg til det retten kom til, kan det ta flere måneder før du får pengene. Hvor lang tid det tar avhenger av hva du søker om, og hvor omfattende saken din er. Du får kun erstatning fra Kontoret for voldsoffererstatning om de finner det klart sannsynliggjort at du har vært utsatt for en straffbar handling. Dersom forholdet er pådømt i retten, vil antagelig dette vilkåret være oppfylt. Dersom du har spørsmål om det å søke voldsoffererstatning kan du ringe til kontoret (de har telefonnr på hjemmesiden), eller til rådgivningskontoret for kriminalitetsofre. Mange har juleferie nå, så det er mulig du bør vente til etter jul. Men du kan jo alltid prøve å ringe de på mandag, om det haster for deg å få svar Anonymous poster hash: 5180f...43e
Lillenn Skrevet 20. desember 2013 Forfatter #8 Skrevet 20. desember 2013 Det haster vel egentlig ikke, men bilen skriker etter å bli repparert :-P såvidt jeg har forstått så er saken ferdig, jeg søkte fra vodoffererstattningskontoret som gav meg avslag, advokaten ba meg klage (historien er lang) og klagen gikk gjennom hos nemda og jeg ble tilkjent erstatning pluss omkostninger til advokat. Saken ble sendt tilbake til voldsofferkontoret så de skule regne ut bløpet. det er ferdig nå. Mannen som misbrukte meg er død så han kan ikke betale så alt går jo gjennom kontoret. Men jeg får vente å se. Tålmodighet er en dyd. Det meste skal uansett spares.
Adhara Skrevet 20. desember 2013 #9 Skrevet 20. desember 2013 Tråden er ryddet for spekulasjoner, avsporing og svar til dette. Irrlys, mod.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2013 #10 Skrevet 20. desember 2013 Hos meg tok det ca 2 måneder etter ferdigbehandlet sak til pengene kom inn på konto. Anonymous poster hash: b518d...ad0
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2013 #11 Skrevet 20. desember 2013 Jeg fikk pengene ca 2-3 uker etter at vedtaket var klart. Anonymous poster hash: b9cb8...4ff
everforlive Skrevet 3. juni 2014 #13 Skrevet 3. juni 2014 Jeg fikk pengene ca 2-3 uker etter at vedtaket var klart. Anonymous poster hash: b9cb8...4ff Hei jeg vet det var ganske lenge siden du posted den her men jeg lurer om din sak var veldig alvorlig da? Jeg fikk høre av min advokat at pengene vil komme i løpet av 4 til 6 uker og det har gått 5 uker nå og det er en voldstekt vi snakker om.
Ariana Skrevet 3. juni 2014 #14 Skrevet 3. juni 2014 Jeg fikk beløpet innen to uker. Det stod i brevet at det vanligvis tok tre uker. Regner med at du har advokat via Fri rettshjelp? Ta kontakt med vedkommende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå