AnonymBruker Skrevet 20. desember 2013 #1 Skrevet 20. desember 2013 Jeg leier en leilighet i en bygning med 4etg med utleieleiligheter. Nå får vi oppsigelse fordi boligselvskapet har leid ut 3 av etasjene til et firma(eller lignende) som skal bruke bygget til noe annet enn utleie av leiligheter. Så da lurer jeg på om det i det hele tatt er lov? Det å kaste ut noen for å leie ut til noen andre?Anonymous poster hash: 183ca...f0d
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2013 #2 Skrevet 20. desember 2013 Nei, det tror jeg ikke er etter loven. Privatpersoner kan ikke gjøre det ihvertfall. Refererte han til noen lover i oppsigelsen? Anonymous poster hash: 699ea...12d
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2013 #3 Skrevet 20. desember 2013 Er bolig regulert for næring eller bolig? Hvis det skal drives næring så må det oppreguleres for for næringsdrift. Anonymous poster hash: f3686...3be
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2013 #4 Skrevet 22. desember 2013 Er bolig regulert for næring eller bolig? Hvis det skal drives næring så må det oppreguleres for for næringsdrift. Anonymous poster hash: f3686...3be Ser ut som det er regulert som bolig, så vidt jeg kan se og tolke. Nå vet jeg ikke hva det skal brukes til da, og mulig jeg har misforstått, men jeg hørte at de hadde tegnet en leiekontrakt som var gyldig fra en viss dato. Det kan jo være at det er kontrakt med et renoveringsfirma, byggfirma eller lignende, og at de skal renovere. Men hvis de skal ta for seg en stor oppussing/renovering/ombygging, er ikke det noe som skal søkes om hos plan-og bygningsetaten?Anonymous poster hash: 183ca...f0d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå