Gå til innhold

Ett familiemedlem ble begravet idag - en gledens dag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Endelig!

Jeg er så lettet så lettet. Fra jeg kunne gå så har jeg blitt banket opp og terrorisert av denne personen. Har hele tiden følt meg verdiløs, søppel og tjener.

Jeg er ett resultat av en sommerflørt som stakk så fort han fikk høre at hun var med barn. Siden har hun overført all hat og bitterhet over på meg. Julaften ble jeg låst inne på rommet mitt, mens mine eldre søsken spiste julemiddagen og pakket opp gaver. Jeg fikk restene. Så jeg på henne på feil måte var det nok til at jeg fikk juling. En gang kom jeg hjem og alle klærne mine var overalt på innkjørselen i regnet for hun hadde funnet dagboka mi og leste hva jeg hddr skrevet om henne der. Av de som visste, var det ingen som torte å si henne imot. Som ungdom vokste jeg til og fikk former. Jeg var ett lett offer for menn med uærlige hensikter. Det var hun som fant meg forslått med klærne avrevet. Da kom det flere slag fra henne fordi jeg fristet menn til å voldta meg. Saken ble aldri anmeldt takket være henne.

Kort tid etter dette ble jeg myndig og gammel nok til å flytte hjemmefra. Da kunne ikke hun røre meg mer. Jeg fikk endelig ett normalt forhold til søsknene mine.

For en uke siden fikk jeg høre om din bortgang og bedre julegave kunne man ikke få. Den følelsen av lettelse og lykke på samme tid er ubeskrivelig. Idag fulgte jeg henne til grava di ikke av respekt, men å forsikre meg om at hun ikke lenger fins i denne verden. Endelig kan jeg feire jul med søsknene mine og deres familie uten å måtte skjule det for henne. Fom nå skal det skapes gode minner.

Takk for at du tok deg tid til å lese. Denne hemmeligheten med voldtekten har jeg bart på og slik skal det fortsette. Jeg måtte bare få ut på ett eller annen vis og dette er den beste måten å gjøre det på uten at noen andre skal finne det ut. Jeg beklager at jeg til tider skriver litt usammenhengende.

Til dere som har familie, ta godt vare på dem og vis at du setter pris på dem som er glad i deg. God jul!

Anonymous poster hash: 07580...22b

• Liker 37
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så koselig å høre da, da har du en mindre julegave å kjøpe. Penger spart.

• Liker 4
Skrevet

Ikke all slekt og familie er verd å sørge over. Håper julen din blir fin!

• Liker 15
Gjest Gresshoppesang
Skrevet

Så vondt du må ha hatt det. Ingen barn skal ha det slik.

Din julegave til deg selv bør være en runde med terapi, slik at du kan få sagt farvel til barnet i deg og sluttet fred med oppvekstvilkårene dine.

• Liker 13
Skrevet

Finnes det virkelig så onde mennesker, som får ha barn under en hel oppvekst uten at BV ect hadde grepet inn? Og "et lett offer for menn uærlige hensikter" ? Høres litt vel overdramatisert ut spør du meg, veldig "offerrolle" ish. Men gralla med det ts, håper du får en fin jul :)

Anonymous poster hash: 335c6...dd4
Skrevet

Trist å høre din historie. Verden er virkelig ikke rettferdig. Godt at du nå kan komme videre.

God jul til deg også!

• Liker 5
Skrevet

Du er antageig klar over at det sannsynligvis vil komme noen kommentarer av typen "Så full av hat" eller "Ingen bør glede seg over noens død", men jeg må bare få sagt det: Jeg har all verdens forståelse for det du føler nå. Jeg unner deg å endelig få muligheten til å la noen sår gro, og gratulerer og god jul til deg :)

Anonymous poster hash: 81a60...278
  • Liker 16
Skrevet

Skjønner deg så godt! :klem:

Jeg har selv endelig etter lang ventetid fått et gammelt ønske oppfylt, vedkommende kan aldri såre meg mer. Bare en til nå som jeg ikke kan unngå helt enda, så kutter jeg alle bånd med de resterende for godt.

Anonymous poster hash: 2d1e5...661
  • Liker 6
Skrevet

Håper du får hjelp til å takle alt du gikk gjennom i barndommen.

Vet ikke om jeg forstår reaksjonen helt. Selv har jeg hatt en jævlig barndom med seksuell, fysisk og psykisk terror. Kom meg vekk som 16 åring. Men var veldig blandete følelser da de døde, også trist, lei meg fordi de aldri sa unnskyld, lei meg for den barndommen jeg aldri fikk, lei meg fordi jeg ikke hadde foreldre igjen, selv om jeg så og si ikke hadde noe kontakt med de.

Men vi reagerer vel alle forskjellig.

Anonymous poster hash: d5abb...04f
  • Liker 1
Skrevet

Lei for å høre om alt du har opplevd, og riktig god jul til deg! :klem:

Kommer sikkert en del nå som skal kritisere reaksjonen din, men de har neppe innsett at det finnes ulike reaksjoner på denne typen hendelser, særlig etter traumer og lignende. Hvis du føler at du nå har fått en avslutning og kan legge fortiden bak deg, så er det kjempeflott! :) Folk liker å pålegge andre offermentalitet, men det kan være like manipulerende som å være den som gjør seg selv til et offer, så bare la det tullet der prelle av. Du er lettet, du føler deg fri og nå har du kanskje for første gang vært ærlig med noen om hvordan du har hatt det - bare synd det er mange moraliserende tullinger som alltid har full innsikt uten å ha vært der og sett deg gjennom marerittet.

• Liker 1
Skrevet

Håper du får hjelp til å takle alt du gikk gjennom i barndommen. Vet ikke om jeg forstår reaksjonen helt. Selv har jeg hatt en jævlig barndom med seksuell, fysisk og psykisk terror. Kom meg vekk som 16 åring. Men var veldig blandete følelser da de døde, også trist, lei meg fordi de aldri sa unnskyld, lei meg for den barndommen jeg aldri fikk, lei meg fordi jeg ikke hadde foreldre igjen, selv om jeg så og si ikke hadde noe kontakt med de.Men vi reagerer vel alle forskjellig. Anonymous poster hash: d5abb...04f

Hei,

Ja vi takler nok ting forskjellig. Jeg har gått mange år i terapi og føler at jeg lever nogenlunde normalt. Jeg bruker fortiden min til å hjelpe ungdommer i vanskelig situasjoner og misforstå meg ikke, men det er pga de ungdommene at jeg føler meg "normal" for det er ikle bare jeg som har hatt en trist barndom. Da slutter jeg å synes synd på meg selv og ikke graver meg ned med rusmidler. Jeg har bare forsont meg med at hun aldri kom til å si unnskyld og kan være derfor at jeg ikke er lei meg.

Jeg forventer hatmeldinger på KG, men som de sikkert skjønner etter å ha lest innlegget mitt er at jeg har opplevd verre ting enn det og overlevd.

Anonymous poster hash: 07580...22b

• Liker 4
Skrevet

Det var vondt å lese ;(

Håper du får det bedre nå. Det fortjener du! Skjønner din reaksjon godt...

For henne...hell awaits..

Anonymous poster hash: d7acc...f2d

• Liker 4
Skrevet

Forstår deg veldig godt!

Jeg ble seksuelt misbrukt som barn av en gammel "onkel", alle andre i familien likte ham veldig godt. Så jeg kunne jo ikke fortelle det til noen. Jeg tvilte (og tviler vel fremdeles) på om de ville trodd på meg.

Jeg var glad da jeg fikk vite at han var død.

En god jul til deg, TS :tree:

Anonymous poster hash: 80767...0a0
  • Liker 2
Skrevet

Så flott for deg! :blomst: God jul til deg også. :)

Skrevet

Du har lov til å ha akkurat de følelsene du har ts, å jeg synes det er leit at du har hatt en så vond oppvekst. Håper du kommer deg videre nå å ønsker deg en riktig God Jul å alt godt i fremtiden :hug:

Anonymous poster hash: 85844...466
  • Liker 1
Skrevet

Å skrive er ofte en fin måte å bearbeide vanskelige ting på :) Trist at noen må oppleve slikt som det, men fint at du har hatt det bra likevel. Og enda bedre får du det nå uten den som nå er død. God jul!

• Liker 1
Skrevet

Jeg er lei meg for alt det vonde du har opplevd. Og flott at du har begravd dette problemet. Håper du lever livet ditt på en måte som ikke lar vedkommende ha makt over deg fortsatt.

God jul med klem til deg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...