Knirke Skrevet 20. desember 2013 #1 Skrevet 20. desember 2013 Jeg vurderer innkjøp av symaskin, men har ikke sydd siden håndarbeidstimene på skolen (sånn ca 15 år siden)... Hvordan starter man opp for å lære seg å sy? Kurs, bøker, etc? Og hvilke prosjekter er lette for en nybegynner?
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2013 #2 Skrevet 20. desember 2013 Det finnes mange gode syveiledninger på nettet, feks har disse to bloggerne mye fint: http://timotei-timotei.blogspot.no/ http://tolgens.blogspot.no/ Mange sybøker har også gode forklaringer, du finner helt sikkert noen på biblioteket. "Made by me" og "Handmade" er to bøker som har mange forskjellige typer prosjekter, både klær, interiør og diverse annet. De er laget av forskjellige bloggere som har sendt inn oppskrifter. Disse får du lånt på bibioteket, har ikke ditt bibliotek de inne kan du fjernlåne. Skal du sy klær kan jeg anbefale forumet "sykroken.net", mange flinke der! Anonymous poster hash: 0b1f2...a83
Belin Skrevet 20. desember 2013 #3 Skrevet 20. desember 2013 Meld deg inn i Sykroken forumet ja. Der er det masse tips! Jeg kjøpte noen bøker da jeg begynte å sy. Spesielt Tilda bøkene til Tone Finnanger inspirerte meg. Og jeg har sydd masse fra bøkene hennes. Jenny Skavland sine to sybøker er også bra hvis du vil sy klær. Lykke til!
Hoppetaujenta Skrevet 20. desember 2013 #4 Skrevet 20. desember 2013 (endret) Rett som det er kan de veilede evt. har kurs der man kjøper maskinen, hvis det er en god gammeldags "sybutikk". Sjekk der du har tenkt å kjøpe din du. Endret 20. desember 2013 av Hoppetaujenta
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2013 #5 Skrevet 20. desember 2013 Det finnes også mange quilteklubber rundt omkring, der er det sikkert mye hjelp å få, kurs å delta på og likesinnede å bli kjent med. Det er også mye fint på blogger rundtomkring! Anonymous poster hash: 0b1f2...a83
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå