AnonymBruker Skrevet 20. desember 2013 #1 Skrevet 20. desember 2013 Vil man få beskjed før tvangstrekk blir satt i gang eller begynner de bare å trekke uten et ord? Har en inkassosak som jeg ikke får begynt å betale på før etter jul, men tror de har trekt i lønnen min denne måneden. Har ikke mottat noe slags brev, kan det likevel være tilfelle? Hatt samme adresse i maange år.Anonymous poster hash: e10a0...455
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2013 #2 Skrevet 20. desember 2013 Du har nok fått varsel på siste purring. Dersom du skylder staten så tar de bare. Anonymous poster hash: 2ffdf...543 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2013 #3 Skrevet 20. desember 2013 Du har nok fått varsel på siste purring.Dersom du skylder staten så tar de bare. Anonymous poster hash: 2ffdf...543 Leste en som fikk varsel fra politiet når den personen skulle få tvangstrekk i lønn. Skylder ikke staten. Så om en får beskjed fra politiet, syns jeg det er litt rart om ikke jeg får varsel ikke er det snakk om store summen heller, hadde nok klart å betale det ned i løpet av 2-3 måneder når jeg får økt lønn etter jul.Anonymous poster hash: e10a0...455
Binta Ba Skrevet 20. desember 2013 #4 Skrevet 20. desember 2013 Du skal alltid få brev med advarsel, og mulighet for å sende inn inntektsopplysninger slik at de vet hvor mye de kan trekke. Sendes ikke dette inn, trekker de 2-3000 i mnd.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2013 #5 Skrevet 20. desember 2013 Du skal alltid få brev med advarsel, og mulighet for å sende inn inntektsopplysninger slik at de vet hvor mye de kan trekke. Sendes ikke dette inn, trekker de 2-3000 i mnd. Javel, har ikke fått noe slags brev om dette. Kanskje bare jobben som har gitt feil lønn, jeg har ikke fått lønnsslippen enda. Syns bare det var rart at jobben plutselig skulle gi meg 6000 for lite. Anonymous poster hash: e10a0...455
Binta Ba Skrevet 20. desember 2013 #6 Skrevet 20. desember 2013 Javel, har ikke fått noe slags brev om dette. Kanskje bare jobben som har gitt feil lønn, jeg har ikke fått lønnsslippen enda. Syns bare det var rart at jobben plutselig skulle gi meg 6000 for lite.Anonymous poster hash: e10a0...455 Sjekk lønnslippen, skal iallefall stå der
Celtic Heart Skrevet 20. desember 2013 #7 Skrevet 20. desember 2013 Før det kan trekkes i lønn skal du ha fått innkalling til forliksråd, brev fra namsmannen hvor du skal sende inn inntekt og utgiftsinformasjon og så får du varsel om påleggstrekk. Uansett så er det jo bare å ta en telefon til inkassoselskapet og lage en nedbetalingsavtale med dem. De er som regel veldig hyggelige og imøtekommende dersom folk bare gidder å ring de. Fra inkassovarsel fra opprinnelig kreditor til tvangstrekk, er ekstremt lang (6-18 mnd). 2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2013 #8 Skrevet 20. desember 2013 Før det kan trekkes i lønn skal du ha fått innkalling til forliksråd, brev fra namsmannen hvor du skal sende inn inntekt og utgiftsinformasjon og så får du varsel om påleggstrekk. Uansett så er det jo bare å ta en telefon til inkassoselskapet og lage en nedbetalingsavtale med dem. De er som regel veldig hyggelige og imøtekommende dersom folk bare gidder å ring de. Fra inkassovarsel fra opprinnelig kreditor til tvangstrekk, er ekstremt lang (6-18 mnd). Ja jeg ringte dem men de godtok ikke betalingsplan på beløp under 2000 og på den tiden hadde jeg knapt til mat, ala knekkebrød og havregrøt budsjett. Måtte derfor vente til det gikk over 2000kr. Men da vil jeg tro det er jobben som har gjort en feil og utbetalt for lite, for har ikke fått noen av de brevene du snakker om. Får bare vente på lønnsslippen. Også får jeg heldigvis betalt ned den saken over nyttår. Anonymous poster hash: e10a0...455
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå