Gå til innhold

Hva kan mannen gjøre for at vi lettere skal bli gravide?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Muslingen

Jeg vet at varme bad ikke er bra for svømmerne, men hva mer må vi huske på? Jeg vet at jeg er fruktbar...så kanskje problemet ligger hos mannen her. :) Så vi lurer på hva vi kan gjøre for å øke sjansene. Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Madam Felle

Det behøver jo ikke være noe gale med mannen din heller. Men at dere to rett og slett passer veldig dårlig sammen på det område.

Men det kan jo være verdt å prøve ut ting. Eller at han gikk igjennom noen tester for å sjekke kvaliteten, for da kan dere enten få en bekreftelse eller avkreftelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folat (folsyre) anbefales også i en periode før dere prøver å bli gravide. Men det har nok best funksjon om dere tar det begge to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at mannens utstyr skal "oppbevares" kjøligst mulig, da varme tar livet av svømmere. I praksis betyr det at han bør unngå tettsittende boxere eller truser, og heller bruke løstsittende boxere. Buksene må selvfølgelig heller ikke være trange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Cuddly
Jeg vet at jeg er veldig fruktbar...så kanskje problemet ligger hos mannen her. :)

Bare av ren nyskjerrighet; hvordan vet du at du er så fruktbar???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Muslingen

Veldig var en overdrivelse. Rettet på det nå. Jeg undres på om det kan være sambo det er noe i veien med. Ligger til familien hans å ha trøbbel med å få barn... Søsknene hans har problemer med å få barn. Broren hans og dama har forsøkt siden de fikk en jente for 8 år siden. Søsteren har måtte ty til prøverør... Derfor lurer vi på om det er noe i veien med ham. Jeg har en datter fra før, så det er veldig rart om jeg plutselig ikke kan få barn nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cuddly
Jeg har en datter fra før' date=' så det er veldig rart om jeg plutselig ikke kan få barn nå.[/quote']

Men ikke utenkelig...

Begge bør nok sjekkes (han først med sædprøve, siden det er det enkleste).

Det trenger ikke være feil med noen av dere, kan være at dere bare er en "dårlig match".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Er det lov til å spørre om hvor lege dere har prøvd?

Har selv prøvd i seks mnd.,uten hell. Vi har en fra før og den gangen så traff vi på første forsøk... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...