Gå til innhold

Grunn for å reagere..? Venninne ble sammen med en tidligere flørt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sommeren for to år siden møtte jeg en mann som jeg ble utrolig betatt av. Vi møttes på en overraskelsefest for typen til venninnen min (Disse to mennene jobbet sammen) Alt var fryd og gammen, og det ble ofte turer med overnattingsbesøk, men etterhvert merket jeg at kommunikasjonen oss i mellom var treg, vi var for forskjellige så det dabbet av etterhvert, og vi har ikke hatt noe mer kontakt etter dette. I ettertid ble venninnen singel (som jeg anser som en av mine beste venner), vi møttes ofte og snakket mye sammen, men hun er utrolig hemmelighetsfull og ikke lett å snakke med alltid.

Vi snakket nå i høst om hvordan det gikk og hun sa hun skulle ut å besøke typen sin. Jøss, sa jeg. Har du funnet deg en kjæreste uten å fortelle meg det? Hvem er dette? Hun så litt lurt på meg og jeg skjønte det med en gang. Det var eksflørten min og arbeidskollegaen til eksen hennes... Han hun hadde baksnakket og fortalt mange røverhistorier om hvordan han hadde forsøkt å få flere jenter i seng og det var ikke måte på hvor sleip han var, ser jo i ettertid at hun sa det fordi hun ikke ville at jeg skulle holde på med han. Kan jo lure på hva hun har sagt til han om meg...

Reaksjonen min var at jeg ikke ville være en bitter kjerring, det var over for han og meg, så jeg var glad på hennes vegne. Men i ettertid tenker jeg, er det virkelig en god venninne som holder på slik? Uten å nevne det? Hvordan kan hun ha sex med han vel vitende om at han har hatt sex med meg tidligere?! Kan tenke meg det blir realt kleint om vi alle møtes en gang, hvertfall når jeg og han ikke avsluttet det på en ordentlig måte. :fnise:

Hvordan ville dere reagert? Sitter med litt blandede følelser.

Anonymous poster hash: 15af5...669
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun ville ikke vært blant mine venner mer.

Anonymous poster hash: 9735d...bcf
  • Liker 3
Skrevet

I nesten samme situasjon, bare at dette

er en eks. Forholdet varte i 5 år, avslutningen var ikke pga manglende følelser. Dette er et par år siden, jeg har fått ny type siden den gang. Derfor er det forbudt å skulle reagere....

Er en grunn til at jeg kuttet kontakt etter

bruddet!

En uting å gå på venninners ekser og flørter, når det ikke er snakk om et halvt liv siden.

Anonymous poster hash: c1b2f...3d6

• Liker 1
Skrevet

Nei, du sier noe. Prøver å se saken fra hennes side også. Godt mulig det var full klaff mellom de, og følelser er vanskelig å legge fra seg, og det var ikke noe kjemi mellom oss to på slutten. Samtidig heller jeg mer mot at det er en råtten ting å gjøre, selv om vi ikke var sammen. I det minste burde hun ha sagt det. Det er totalt respektløst, særlig da etter at vi har vært venninner i over ti år, kontakten har dabbet av i det siste, særlig etter at jeg hørte dette.

På en annen side så har jeg lyst til å vise at det ikke bryr meg, selv om det er bittert. Ikke minst så er det respektløst ovenfor tidligere forloveden sin som hun har barn med, disse mennene var gode venner. Så kanskje de fortjener hverandre tross alt.

Skrevet

I nesten samme situasjon, bare at dette

er en eks. Forholdet varte i 5 år, avslutningen var ikke pga manglende følelser. Dette er et par år siden, jeg har fått ny type siden den gang. Derfor er det forbudt å skulle reagere....

Er en grunn til at jeg kuttet kontakt etter

bruddet!

En uting å gå på venninners ekser og flørter, når det ikke er snakk om et halvt liv siden.

Anonymous poster hash: c1b2f...3d6

Synes på ingen måte at det er forbudt å reagere når du var sammen med denne mannen i 5 år!! Hva tenker folk på? Jeg kommer aldri til å fatte hvordan såkalte veninner kan bli sammen med eksen. Ikke bare er det respektløst, men må være veldig rart å forholde seg til den andre parten i ettertid, fordelen er at de viser sin sanne side og du kan se hvordan "veninnnen" din virkelig er. Ikke noe å spare på med andre ord, men det må være utrolig sårende og hardt.

Gjest ms_kwang
Skrevet

tror det kommer helt ann på HVOR i landet du bor...er det en bitteliten bondeplass med ikke altfor mange gutter på, (flere jenter enn menn) Så vil det alltid være ei eller annen venninne som dater dine ekser..
Så den gylne uskrevne regelen går egentlig ut på slike plasser, eller ville du ikke hatt noen venninner..

(Litt værre om du har ei venninne som går rett etter dine ekser..)

Men om det er en STOR by...så hadde jeg blitt forbanna på venninnen min.. xD

Skrevet

Du eier han ikkke så du har ikke rett til åb li sur når det ikke var noe mellom dere.

• Liker 1
Skrevet

Du overdriver. Dere var ikke sammen en gang.

Anonymous poster hash: f27d3...62d

• Liker 3
Gjest Gresshoppesang
Skrevet

Jeg hadde tenkt at det var helt greit. Man eier ikke andre mennesker og har i grunnen ikke noe med hva de foretar seg.

Skrevet (endret)

Er det sånn at man har monopol på alle gutter man har hatt en flørt med ? Jeg syns ts overdriver veldig. Det hadde vært noe annet om hun hadde barn med denne mannen, var gift eller samboer.... Da holder man seg unna . Jeg hadde vært glad at disse to fant hverandre. Det eneste var at hun kanskje kunne vært mer åpen om det.

Endret av lulle
  • Liker 1
Skrevet

Blant meg og mine venner har vi en uskreven regel om at man sjekker at det er greit først. Verre er det faktisk ikke.

• Liker 2
Skrevet

Per nå så ville jeg nok bare holdt kjeft og prøvd å ikke tenke så mye på det. Du vinner ingenting på å bli bitter uansett.

Men jeg ville kanskje tenkt to ganger før jeg stolte på denne venninnen igjen. Synes det høres litt manipulerende å først advare deg mot en fyr for så å hoppe på han selv. Selv om hun kanskje ikke kan noe for at hun falt for han, så er det jo litt merkelig at hun ikke oppsøker deg først. Som andre sier, så eier du han jo ikke, og ting kan skje, men det er jo tydelig at hun ikke har vært så veldig bekymret for at ting kanskje kan bli merkelig mellom dere to.

• Liker 2
Skrevet

Velg dine kamper og la det ligge. Det er tydlig at venninna din har dårlig samvittighet for dette. Er det viktig nok for deg så ta det opp og snakk om det. Ellers, lær av det og vær litt på vakt når det gjelder denne venninna di. Mennesker er kjipe i blandt, også venninner.

Skrevet

Jeg er da glad på deres vegne, absolutt. Det er to mennesker som er ute etter noe mer enn en flørt og som sagt, vi to passet ikke sammen. Men så igjen, så tenker jeg at venninnen min var villig til å risikere vennskapet vårt for dette, ikke for at jeg ville bli sur eller at jeg har krav på han på noen som helst måte, det er ikke der det ligger, men at det blir vanskelig å skulle omgå dem da det vil bli kleint på flere måter, og hun ser nok helst at jeg ikke møter han. Som sagt, jeg sa at jeg det bare var bra og viste overhodet ikke noe bitterhet, det er nå i det siste tankene har begynt å spinne.

Personlig kunne jeg aldri funnet på å gjøre det samme. Ser her at det er ganske vanlig? Ekser, og menn venninner har hatt sex med ville blitt totalt feil.

Skrevet

Er det sånn at man har monopol på alle gutter man har hatt en flørt med ? Jeg syns ts overdriver veldig. Det hadde vært noe annet om hun hadde barn med denne mannen, var gift eller samboer.... Da holder man seg unna . Jeg hadde vært glad at disse to fant hverandre. Det eneste var at hun kanskje kunne vært mer åpen om det.

Det er en slags kustus blant usikre kvinner. De samme kvinnene som sier at noen "stjal" typen deres. Vi andre forholder oss til menn som frie, selvstendige individer. Nei, venninna trenger selvsagt ikke spørre eller si fra til ts, som verken er hennes eller exflørtens verge. Samme gjelder for oppegående mennesker med barn. Er da bare positivt at en barna alt kjenner kommer inn i bildet, heller enn en fremmed.

Anonymous poster hash: fee1c...dca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...