Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når er det ok å bli sammen med en ny? Kommer det an på hvor lenge forholdet har vart? Eller om man kjenner den evt. nye kjæresten godt fra før?

Kjenner flere som er sammen med en feks. 6mnd, for så etter 1mnd å bli sammen med en ny. Fortsetter ofte slik...Mens andre venter 1 år, og lengre.

Hva er deres erfaringer?

Anonymous poster hash: 4078f...d23
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg møtte min nåværende kjæreste ganske nøyaktig én uke etter at det var slutt mellom meg og x'en. Vi hadde da vært sammen i litt over 2 år. På det tidspunktet fant jeg den "nye" veldig kjekk og spennende, men jeg var ikke klar for et nytt forhold da.

Vi tok ting rolig, og begynte som venner. Etter et par måneder var det en del følelser inni bildet. Han hadde ikke vært i et seriøst forhold før, og jeg var redd for at han kanskje ble min "rebound-guy". Derfor tok vi det rolig, og møttes litt og litt oftere. Jeg ville unngå å såre han for alt i verden. Men vi ble altså kjærester etter det var gått ca. 5 måneder siden han forrige.

Jeg hadde mange tanker rundt det å bli offisielt kjærester for tidlig. Jeg tenkte ofte at andre kanskje ville oppfatte det for dumt å finne en ny så kort tid etter den forrige. Som om jeg var desperat eller noe. Men jeg innså vel egentlig ganske fort at hva andre mener er helt irrelevant. Jeg planla ikke å møte han, få følelser for han eller gå inn i et nytt forhold på noen måte. Det bare skjedde. Vi er enda sammen, etter over 2 år som kjærester, og har det veldig fint. Så jeg angrer ikke.

Det jeg vil fram til er vel egentlig at du må kjenne litt på deg selv om du er klar for noe nytt, eller ikke. Hvis du er sikker på at du er det, så har det ingenting å si hva andre måtte mene. :)

Anonymous poster hash: 1dba2...2be
Skrevet

Det kommer jo veldig ann på personen. Selv kom jeg veldig fort inn i et forhold etter eksen og holdt dette hemmelig en stund fordi det var jeg som gjorde det slutt, for å ikke såre eksen. Men tror dette er veldig inviduelt, noen kommer over det fort mens andre trenger tid.

Gjest Ironically me
Skrevet

Når man ikke lenger skriker ut eksens navn i senga.

Skrevet

Enig med Mike. Ingen kan si når du er klar. Om det tar en uke, en måned eller år bestemmer du.

Det er ikke alltid at forholdet nødvendigvis har blitt seriøst selv om man er definert som kjærester.
Misforstå meg rett, men sammenligner jeg to av mine forhold - hvor jeg den første gangen ble sammen med ham etter tre måneders bekjentskap, da var forholdet ganske "ferskt" selv om det ble definert - fortsatt litt sånn "bli-kjent-fase". Den andre gangen drev vi på i ni måneder før vi definerte forholdet. Da var det egentlig vi som var treg med å offentliggjøre det, for da hadde vi allerede oppført oss som et solid par i flere måneder.

Hva andre tenker og tror er uvesentlig egentlig. De vet jo ikke hva som ligger bak, de tenker ut fra sine egne preferanser. En person som bruker årevis på å bli sammen med en ny vil sikkert tenke at folk som bruker bare måneder er "desperate".

Livet er alt for kort til å utsette ting bare fordi man tenker på "hva vil andre si...".
Da kan man gå glipp av mye.

Anonymous poster hash: 78c75...35f
Skrevet

Jeg var sammen med eksen i ca 1 og et halvt år, og sånn ca 3-4 dager etter det ble slutt så fant jeg min nåværende kjæreste :) Eller, jeg har kjent han veldig godt i maange år, men vi hadde ikke så mye kontakt de siste årene, men når jeg møtte han igjen så var det rett og slett kjærlighet ved første blikk :P Men vi ble ikke offisielt kjærester før et halvt år senere :)

Anonymous poster hash: 73ba5...7c1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...