AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #1 Skrevet 19. desember 2013 Jeg er veldig trist og lei akkurat nå. Ikke for å skryte, men jeg blir ofte kontaktet av gutter som synes jeg er pen, og som spør om jeg vil finne på ting med dem osv.. Det skal være noe spesielt med gutten som gjør at jeg sier ja til å være med han, vil ha en oppegående fyr, og ikke en som vil treffe meg kun fordi jeg er " så pen". Jeg har nettopp blitt "dumpa" av en flørt (dvs. han slutta å ta kontakt/ har ikke svart meg på sms etter at vi møttes på lørdag kveld) hadde kun vært på noen få dater med han, og syntes han var veldig interessant, morsom, sjarmerende og noen jeg kunne tenke meg å bli bedre kjent med. Det er ikke første gangen dette skjer.. Jeg er en veldig rolig person, er lite spennende og spontan. Jeg er kanskje ikke den personen som åpner meg så fort for andre, men jeg forklarer guttene jeg er interessert i at jeg trenger tid til å bli kjent, og at jeg kan virke tilbaketrukken i begynnelsen. Jeg er fult klar over det, men det kommer ikke til å forandre seg. Jeg ser ikke noe poeng i å åpne meg for mennesker, fortelle private ting før jeg føler meg trygg sammen med noen. Er veldig trist, for jeg vet at jeg ikke kan forandre personligheten min. Jeg vil ikke "leke" en annen person bare for å få noen til å bli interessert i meg. De kommer jo til å finne ut hvordan jeg er senere uansett, og da er jeg jo ikke den personen de ble kjent med, ergo jeg blir enda mer såret. Jeg er en veldig snill person, setter meg fort inn i andre sin situasjon og har stor medfølese for andre. Jeg er som sagt rolig, og vil heller ha en rolig kveld hjemme, enn å finne på spennende ting sammen med masse andre folk. Er vel ikke den mest sosiale personen du kan finne akkurat, men jeg fungerer jo sammen med andre for det. Er veldig følsom, samtidig som jeg som regel er smilende og blid. Sitter ikke og gråter for den minste ting liksom. Tror egentlig jeg hadde passet best sammen med noen som er lik meg i personligheten. Problemet er jo bare at siden jeg er så rolig og sjenert, så er det vanskelig for meg å komme i kontakt med gutter som også er det. Er som regel de med høy selvtillit og som er utadvendte som viser meg interesse. Ofte er det sånne gutter som sjekker opp alle "bra damer" de sier. Dere kjenner sikkert til typen.. Jeg er ikke ute etter bare sex og flørt, og har aldri hatt sex med noen jeg ikke har hatt følelser for. Knytter meg lett til andre mennesker, og blir såra når noen jeg liker godt kutter kontakten med meg. Jeg vet jo grunnen, det er fordi jeg har en kjedelig personlighet.. og det stikker dypt. Jeg er bare 20, så jeg ser ikke etter en mann å få barn og familie med enda. Men jeg vil ha en trygg og god kjæreste. Vil ha en gutt som liker meg for personligheten min, og ikke utseendet.. Vil ha koselige kvelder med film, noen å sove sammen med, noen å kose med, noen som jeg kan prate om alt med, ha det morsomt med osv.. Men det virker umulig for meg å finne. Alle de siste jeg har "data" har vært utadvendte og sosiale personer som fester mye, har mange jenter etter seg og som ikke virker villige til å slå seg til ro med en kjedelig jente.. Hvordan kan jeg finne den rette? Anonymous poster hash: 3d386...929
Kvinnefra1980 Skrevet 19. desember 2013 #2 Skrevet 19. desember 2013 Det virker som om du lar deg sjekke opp av andre enn å bestemme selv hvem du viser interesse til... Snu situasjonen og være mere aktiv .. Let evt på datingssider der man kan beskrive sin personlighet og kan lese om andres... ta bilde av deg fra en vinkel som ikke viser hele pene deg, slik at den tar bort for mye oppmerksomhet 1
Gjest Nanna87 Skrevet 20. desember 2013 #3 Skrevet 20. desember 2013 Skjønner hva du snakker om, jeg har det akkurat som deg. Jeg er bare litt annerledes når det kommer til personlighet, jeg er nemlig alt for åpen og utadvendt... Og det er heller ikke enkelt fordi man utleverer mye privat om seg selv som man kanskje kan få igjen for i senere tid, altså negativt! Jeg har nå sluttet å date de som bare like kroppen min. Jeg er fra nå av kun ute etter noen som liker personligheten min, men om de sier at jeg er pen så er jo det helt ok. Man skjønner fort om noen er ute etter kroppen, eller personligheten. Jeg dumpet nylig en "player" nå kun fordi han nesten bare snakket om hvor pen, og hvor bra kropp jeg hadde. Han snakket litt om personligheten min, men den dreit han på en måte i.. Kjenn på magefølelsen din:) Lykke til
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2013 #4 Skrevet 20. desember 2013 Jeg er motsatt, har personlighet men ikke utseendet med meg. Jeg tenker at dere er veldig heldige, for perosnlighet kan man jo alltids tilpasse. Hva om folk bare ikke likte fjeset ditt, og du var nødt til å se menn i øynene og prøve å overbevise dem om du er ok å satse på? Jeg tror dere vil klare dere fint, begge to Anonymous poster hash: f6ab2...8f6
Steinar40 Skrevet 20. desember 2013 #5 Skrevet 20. desember 2013 TS har jo ikke akkurat dårlig tid. Og ettersom det går noen år så blir det lettere å finne seriøse mannfolk også. Vi lever i et samfunn der de fleste ikke er voksne før 30 års alder.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2013 #6 Skrevet 20. desember 2013 TS har jo ikke akkurat dårlig tid. Og ettersom det går noen år så blir det lettere å finne seriøse mannfolk også. Vi lever i et samfunn der de fleste ikke er voksne før 30 års alder. Det stemmer dessverre ikke...Anonymous poster hash: f6ab2...8f6 1
svante Skrevet 20. desember 2013 #7 Skrevet 20. desember 2013 Det kan virke som om du kun går etter den typen gutter som ikke finner din personlighet interessant ja? Min erfaring er at det ikke er selvsagt at alle rolige og introverte gutter er beskjedne folk som ikke kommer i kontakt med andre. Så du kan jo fortsette med godt mot og håpe at en du klaffer bedre med sjekker deg opp. Eller så kan du ta saken litt mer i egne hender og gå selv etter den typen du tror liker deg for den du er.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2013 #8 Skrevet 20. desember 2013 Det kan virke som om du kun går etter den typen gutter som ikke finner din personlighet interessant ja? Min erfaring er at det ikke er selvsagt at alle rolige og introverte gutter er beskjedne folk som ikke kommer i kontakt med andre. Så du kan jo fortsette med godt mot og håpe at en du klaffer bedre med sjekker deg opp. Eller så kan du ta saken litt mer i egne hender og gå selv etter den typen du tror liker deg for den du er. Jeg er rolig og innadvendt dame og tror bare ikke jeg passer så godt sammen med menn som er lik meg. To innadvendte sjeler kan fort "nulle" ut hverandre. Eller hva tror du? Jeg prøvde meg litt på en innadvendt fyr engang, men vi kom liksom ingen vei. Ingen av oss klarte å ta saken i egne hender, lese den andre eller flørte. Helt håpløst, egentlig. Anonymous poster hash: f6ab2...8f6
svante Skrevet 20. desember 2013 #9 Skrevet 20. desember 2013 Ikke nødvendigvis. Først av alt kan det være greit å skille mellom introvert/innadvendt, beskjeden og lav sosial intelligens. For å ta meg selv som eksempel så beskriver de to første meg, men ikke den siste. Jeg har ikke problemer med å fange opp når noen viser interesse, jeg er flink på kroppsspråk og burde, i teorien, være flink på å flørte. Problemet er bare at jeg er for beskjeden og tilbakeholden til å gjøre noe med det. Meg hadde du muligens hatt litt vansker med å få det til å klaffe med, av overnevnte grunner, men jeg kjenner og gutter som fint kan beskrives som rolige og innadvendte som allikevel evner å møte jenter. Trikset er nok å møte noen som ligner deg på noen områder og som er en motsetning på andre.
Steinar40 Skrevet 20. desember 2013 #10 Skrevet 20. desember 2013 Det stemmer dessverre ikke...Anonymous poster hash: f6ab2...8f6 Jeg sa ikke at det var lett, men at det er lettere. Hvis man bruker sunn fornuft.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2013 #11 Skrevet 20. desember 2013 Ikke nødvendigvis. Først av alt kan det være greit å skille mellom introvert/innadvendt, beskjeden og lav sosial intelligens. For å ta meg selv som eksempel så beskriver de to første meg, men ikke den siste. Jeg har ikke problemer med å fange opp når noen viser interesse, jeg er flink på kroppsspråk og burde, i teorien, være flink på å flørte. Problemet er bare at jeg er for beskjeden og tilbakeholden til å gjøre noe med det. Meg hadde du muligens hatt litt vansker med å få det til å klaffe med, av overnevnte grunner, men jeg kjenner og gutter som fint kan beskrives som rolige og innadvendte som allikevel evner å møte jenter. Trikset er nok å møte noen som ligner deg på noen områder og som er en motsetning på andre. Godt mulig du har rett i det. Problemet mitt er at jeg er innadvendt, sjenert og rolig men har visst et ytre som signaliserer noe annet. Jeg tiltrekker meg som regel veldig sosiale og utadvendte menn, antageligvis fordi disse når ut til alle også meg, og det går til helvete hver gang. Sjenerte menn og jeg "treffes" heller ikke i det "sosiale landskapet". Så jeg vet ikke hva jeg skal ta meg til, egentlig. Anonymous poster hash: f6ab2...8f6
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2013 #12 Skrevet 20. desember 2013 Jeg sa ikke at det var lett, men at det er lettere. Hvis man bruker sunn fornuft. Jeg forstår. Men på et eller annet tidspunkt må man kaste skjoldet og la vedkommende få tvilen til gode. Man må rett og slett opprette et tillitsforhold eller bare stole på h*n. Denne sårbarheten virker det på meg som at menn er eksperter til å utnytte for egen vinning, uansett alder. Anonymous poster hash: f6ab2...8f6
Steinar40 Skrevet 20. desember 2013 #13 Skrevet 20. desember 2013 Jeg forstår. Men på et eller annet tidspunkt må man kaste skjoldet og la vedkommende få tvilen til gode. Man må rett og slett opprette et tillitsforhold eller bare stole på h*n. Denne sårbarheten virker det på meg som at menn er eksperter til å utnytte for egen vinning, uansett alder. Anonymous poster hash: f6ab2...8f6 Ja, det er sikkert mye riktig. Og derfor er det ikke lett.
svante Skrevet 20. desember 2013 #14 Skrevet 20. desember 2013 Godt mulig du har rett i det. Problemet mitt er at jeg er innadvendt, sjenert og rolig men har visst et ytre som signaliserer noe annet. Jeg tiltrekker meg som regel veldig sosiale og utadvendte menn, antageligvis fordi disse når ut til alle også meg, og det går til helvete hver gang. Sjenerte menn og jeg "treffes" heller ikke i det "sosiale landskapet". Så jeg vet ikke hva jeg skal ta meg til, egentlig. Anonymous poster hash: f6ab2...8f6 Skap din egen lykke. Litt hyklersk av meg å si kanskje, som ikke gjør det samme selv, men det er nå det som er løsningen om ikke potensielle drømmepartnere sjekker deg opp i tide og utide.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2013 #15 Skrevet 20. desember 2013 Skap din egen lykke. Litt hyklersk av meg å si kanskje, som ikke gjør det samme selv, men det er nå det som er løsningen om ikke potensielle drømmepartnere sjekker deg opp i tide og utide. Jeg trives i eget selskap, dersom det var det du mente. Jeg er jo introvert, tross alt Anonymous poster hash: f6ab2...8f6
svante Skrevet 20. desember 2013 #16 Skrevet 20. desember 2013 Nei. Rav rundt og sjekk opp alt du kommer over. Det var det jeg mente.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2013 #17 Skrevet 20. desember 2013 Du må ikke tenke på deg selv som kjedelig, selv om du ikke er ute etter fart og festing. Du har verdier som mange andre ikke har. Bare sørg for å fordype deg i temaer du liker (f.eks. bøker og musikk), så har du samtaletemaer når du treffer en gutt, som du også selv synes er interessante. Og da fremstår også du som interessant. Du treffer nok en som passer for deg en dag. Bare ikke fokuser på de som ikke har passet for deg hittil. Det haster ikke å møte noen, slapp av og nyt livet i mens. Anonymous poster hash: 2e424...55a 1
Steinar40 Skrevet 21. desember 2013 #18 Skrevet 21. desember 2013 Jeg forstår. Men på et eller annet tidspunkt må man kaste skjoldet og la vedkommende få tvilen til gode. Man må rett og slett opprette et tillitsforhold eller bare stole på h*n. Denne sårbarheten virker det på meg som at menn er eksperter til å utnytte for egen vinning, uansett alder. Anonymous poster hash: f6ab2...8f6 Selv om det ikke er lett så vil det lønne seg å følge denne regelen om at det må være samsvar mellom prat og handling. Ser man at ord/lovnader ikke blir holdt så er det god grunn til å avslutte umiddelbart.
interessert Skrevet 21. desember 2013 #19 Skrevet 21. desember 2013 Jeg er veldig trist og lei akkurat nå. Ikke for å skryte, men jeg blir ofte kontaktet av gutter som synes jeg er pen, og som spør om jeg vil finne på ting med dem osv.. Det skal være noe spesielt med gutten som gjør at jeg sier ja til å være med han, vil ha en oppegående fyr, og ikke en som vil treffe meg kun fordi jeg er " så pen". Jeg har nettopp blitt "dumpa" av en flørt (dvs. han slutta å ta kontakt/ har ikke svart meg på sms etter at vi møttes på lørdag kveld) hadde kun vært på noen få dater med han, og syntes han var veldig interessant, morsom, sjarmerende og noen jeg kunne tenke meg å bli bedre kjent med. Det er ikke første gangen dette skjer.. Jeg er en veldig rolig person, er lite spennende og spontan. Jeg er kanskje ikke den personen som åpner meg så fort for andre, men jeg forklarer guttene jeg er interessert i at jeg trenger tid til å bli kjent, og at jeg kan virke tilbaketrukken i begynnelsen. Jeg er fult klar over det, men det kommer ikke til å forandre seg. Jeg ser ikke noe poeng i å åpne meg for mennesker, fortelle private ting før jeg føler meg trygg sammen med noen. Er veldig trist, for jeg vet at jeg ikke kan forandre personligheten min. Jeg vil ikke "leke" en annen person bare for å få noen til å bli interessert i meg. De kommer jo til å finne ut hvordan jeg er senere uansett, og da er jeg jo ikke den personen de ble kjent med, ergo jeg blir enda mer såret. Jeg er en veldig snill person, setter meg fort inn i andre sin situasjon og har stor medfølese for andre. Jeg er som sagt rolig, og vil heller ha en rolig kveld hjemme, enn å finne på spennende ting sammen med masse andre folk. Er vel ikke den mest sosiale personen du kan finne akkurat, men jeg fungerer jo sammen med andre for det. Er veldig følsom, samtidig som jeg som regel er smilende og blid. Sitter ikke og gråter for den minste ting liksom. Tror egentlig jeg hadde passet best sammen med noen som er lik meg i personligheten. Problemet er jo bare at siden jeg er så rolig og sjenert, så er det vanskelig for meg å komme i kontakt med gutter som også er det. Er som regel de med høy selvtillit og som er utadvendte som viser meg interesse. Ofte er det sånne gutter som sjekker opp alle "bra damer" de sier. Dere kjenner sikkert til typen.. Jeg er ikke ute etter bare sex og flørt, og har aldri hatt sex med noen jeg ikke har hatt følelser for. Knytter meg lett til andre mennesker, og blir såra når noen jeg liker godt kutter kontakten med meg. Jeg vet jo grunnen, det er fordi jeg har en kjedelig personlighet.. og det stikker dypt. Jeg er bare 20, så jeg ser ikke etter en mann å få barn og familie med enda. Men jeg vil ha en trygg og god kjæreste. Vil ha en gutt som liker meg for personligheten min, og ikke utseendet.. Vil ha koselige kvelder med film, noen å sove sammen med, noen å kose med, noen som jeg kan prate om alt med, ha det morsomt med osv.. Men det virker umulig for meg å finne. Alle de siste jeg har "data" har vært utadvendte og sosiale personer som fester mye, har mange jenter etter seg og som ikke virker villige til å slå seg til ro med en kjedelig jente.. Hvordan kan jeg finne den rette? Anonymous poster hash: 3d386...929 Problemet ditt er vel kanskje egentlig mer at du ikke verdsetter at du er laget mer introvert? det er jo ikke ensbetydende med kjedelig...hvis du heller aksepterer personligheten din og heller viser fram at du faktisk foretrekker å ikke være typisk ekstrovert, så vil jo guttene som er interessert i din egenart dukke opp, istedet for at du later som om du er slik du kanskje skulle ønske du var? oppnår vel kanskje ikke så mye med det..Er selv introvert, men samtidig altfor spenningssøkende, men trives som det....er prososial og trenger mennesker jeg liker rundt meg, men får også masse glede av å drive med "mitt"..Uansett, du høres ut som drømmedama til veeeeeeeldig mange menn, så slapp av
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2013 #20 Skrevet 21. desember 2013 Hmmmmmmmmmmmmm. Kanskje du har en tendens til å pisse for mye på relasjonen til folk, og så står dem bare og tar i mot..? Eller du prioriteter litt snodig eventuelt? Deg selv og fantasien din først, så alt annet...? Og hvis dét er tilfelle - kan du jo like gjerne bare 'go fuck yourself' da. Ser ikke helt vitsen med å involvere noen andre i dette surret ditt da, når du uansett ender opp slik du begynte.Anonymous poster hash: 02581...a75
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå