AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #1 Skrevet 19. desember 2013 Jeg setter pris på et skikkelig svar uten å dømme meg på noen som helst måte. Jeg vet ikke lenger hva jeg skal tro og er konstant bekymret. Kanksje uten grunn. Nå er det så mye rot i hodet mitt at jeg vet ikke noe selv lenger. Meg og eksen har vært i et turbulent forhold 5-6 år. Han slet med sinne og knuste mange pcer og telefoner gjennom de årene. Han har også tatt livet av et dyr som bæsjet utenfor døren vår. Jeg hadde lenge planer om å gå i fra denne mannen. Men istedet for gjorde jeg noe jeg angrer på hver eneste dag selv om vi ikke er sammen lenger. Jeg var utro. Ett år etter finner han det ut og kaster meg inn i bilen for å vise han hvor han bodde. Han banket han opp mens jeg ventet i bilen. Etter dette kjørte han meg hjem og sa han aldri ville se trynet mitt igjen. Rettferdig. Det som skjedde senere er helt uforståelig for meg men han ville tilgi meg og jeg ville fortsatt være sammen med han. Hvorfor? Aner ikke. Kanskje pga dårlig samvittighet eller i frykt for at han vil ta livet av seg, noe han også har prøvd opptil flere ganger. Men sånn ble det og vi ble i lag igjen og flyttet sammen i ny leilighet. Alt burde gå bra da, men naturlig nok ble det mye krangling og mye frem og tilbake. Han stole ikke på meg, noe jeg forstod veldig godt grunnen for. Han begynte å drikke, og være veldig kranglete i fylla. Helt uten grunn kunne han kaste seg over meg og beskylde meg for å være utro igjen. Han har også prøvd å slå meg, men eneste han lyktes med var voldta meg så angre dagen etter. Det pågikk i ett år før jeg klarte å rømme uten sko. Da fikk jeg nok; jeg flyttet fra han. Endelig. Han ba på sine knær men det var uaktuelt. Han var en kvinnemishandler i mine øyner og jeg ble bare kvalm av å høre navnet hans. Så roet alt seg, han sluttet å ta kontakt og blokkert meg på Facebook i et halvt års tid. Så fikk jeg meg ny kjæreste og flyttet i lag med han. Nå har han avblokkert meg og vi har til og med snakket venlig i lag. "Snakket ut" om alt som har skjedd og begge har tilgitt hverandre for alt sammen. Han var glad for å høre at jeg har funnet en ny og han har også fått seg dame nå. Egentlig ingen grunn til bekymring. Men likevel tenker jeg at kanskje han vil hevne seg en dag. Tenk om det klikker oppi hodet hans en dag eller noe sånt. Jeg stoler liksom ikke på han når han sier han ikke bærer noe nag eller sur for ting og tang. Om han ville komme på døren og slå ned meg og samboeren min så ville han nok ikke skrevet det på Facebook så derfor er jeg litt redd for at dette kan skje. Han har jo vist at han kan fint gjøre slikt. Oppsøke folk hjemme og banke de er noe han har gjort før så hvorfor ikke gjøre det igjen? Eller kanskje gjøre noe som er enda verre ? Drepe en av oss? Drepe begge to? Kidnappe meg og mishandle meg? Jeg tenker sikkert helt sykt akkurat må men det er dessverre det som dukker opp i hodet mitt og jeg klarer ikke tenke rasjonelt. Trenger derfor noen gode råd. Ville DU vært redd han ville oppsøke deg om det var DIN eks det var snakk om? Det er ca 2 år siden det ble slutt. Anonymous poster hash: f0b4e...00d
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #2 Skrevet 19. desember 2013 Det er to år siden det ble slutt og 1,5 år dere har hatt kontakt? I så fall ville jeg prøvd å ikke bekymre meg så mye. Men forstår veldig godt at du har disse tankene. Gjorde det endelig slutt med en jeg var i forhold med i to år, han var voldelig, kontrollerende og sykelig sjalu. Det er ganger jeg må sove med lyset på for jeg får tanker om at han kommer inn for å drepe meg. Forstår deg godt sånn sett, men om dere har hatt kontakten såpass lenge etter bruddet og ingenting har skjedd så synes jeg ikke du bør tenke på det. Anonymous poster hash: 3cc69...3ac
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #3 Skrevet 19. desember 2013 Vi har ikke hatt kontakt så ofte men noe kontakt ble det jo. Fordi jeg var urolig. Jeg spurte han rett ut om han hadde noe i mot mitt nye liv og ville hevne seg. Selvfølgelig sier han nei på Facebook er bare så paranoid at han tenker egentlig noe helt annet. Ja, jeg er kanskje enig i det at om han ville gjøre meg noe så ville han gjort det for lenge siden. Men hva om han planlegger noe? Jeg kan jo ikke vite det egentlig. Men jeg prøver så godt jeg kan å ikke tenke på det selv om det er til tider litt vanskelig. Har jo planer om å få en baby forhåpentligvis veldig snart så vet liksom ikke om jeg tør å "slippe meg løs" med nye livet mitt i tillegge han dukker opp. Men det godt å vite jeg er ikke alene om å ha vært i et usunt forhold.Anonymous poster hash: f0b4e...00d
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #4 Skrevet 19. desember 2013 Slutt å ha mye kontakt med han. Prøv og gli ut av livet hans forsiktig. Dumt at du har han på facebook, men det blir enda verre hvis du sletter han som venn eller blokkerer han. Det beste du kan gjøre er å ikke dele alle bilder og statuser med han. Ting som kan gjøre han sjalu. Du vet jo aldri hvor lenge han kommer til å være sammen med den nye damen sin. Kanskje de slår opp en dag og blir gal. Prøv å ha minst mulig kontakt med han og glem han. La han glemme deg. Jeg hadde kanskje deaktivert facebooken min. Husk at mange mennesker bruker facebook til å snoke i andres liv eller følge med på andre. Anonymous poster hash: 39948...2f5 5
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #5 Skrevet 19. desember 2013 Jeg er ikke venn med han på Facebook. Takk og lov. Hadde lyst å blokkere han men tør ikke i tilfelle det gjør han sint. Aller helst skulle jeg ønske jeg aldri traff han. TsAnonymous poster hash: f0b4e...00d
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2013 #6 Skrevet 20. desember 2013 Møter du noen gang på han, hvordan oppfører han seg da? Vet han hvem kjæresten din er, eller har kontaktet han? Når dere prater sammen, hva snakker dere om? Spør han og graver mye? Anonymous poster hash: 3cc69...3ac
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2013 #7 Skrevet 20. desember 2013 Han vet hvem kjæresten min er ja. Men han bryr seg ikke. Og har aldri kontaktet han. Har faktisk aldri møtt på han etter bruddet så vet ikke hvordan han hadde reagert. Han vet også hvor jeg jobber men han aldri viste seg der heller. Når vi snakker i lag så er det som oftest litt internt humør, biler og sånne helt nøytrale ting. Han stiller aldri noen spørsmål, ikke om meg elle kjæresten, ingenting. Stort sett så forteller eg alt selv. Han har aldri lurt på noe. Det må vel være god tegn vel?Anonymous poster hash: f0b4e...00d
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2013 #8 Skrevet 20. desember 2013 Skjønner ikke hvorfor jeg er så redd for dette. Det er ingen tegn på at han ville gjøre meg noe. Og han sa også da vi var sammen at dersom jeg valgte å avslutte forholdet så måtte han respektert det. Men det virker liksom for godt til å være sant!! Jeg vet ikke hva som feiler meg for tiden. Er det noen måter å bli kvitt dette på? Er så lei av dette. Og rett og slett sliten i kroppen. Kvalm og svimmel og får ikke sove om natten!!Anonymous poster hash: f0b4e...00d
Gjest Atheena Skrevet 20. desember 2013 #9 Skrevet 20. desember 2013 Det virker ikke som du har noe å frykte siden det er så lenge siden. Han har jo også fått seg ny kjæreste. Jeg tror ikke jeg ville hatt noe mer kontakt med han. Det holder bare liv i alt det gamle. Han har jo påført deg noen truamer så derfor er det ikke så rart at du er redd, men hvis han ville ha hevnet seg så hadde han jo gjort det før. Kan også være at han ser at det han har gjort mot deg ikke har vært rett og at han føler at han har vært den verste siden han har voldtatt deg. Så hevnbegjæret kan alt være slukket. Har han noen gang sagt han skal ta hevn?
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2013 #10 Skrevet 20. desember 2013 Nei han har aldri truet meg med noe som helst. Kun da vi var i lag og han har voldtatt meg mange ganger har han sagt at dersom jeg ikke skulle gjøre som han ville så kom han til å skade meg. Og det har skremt meg veldig ser jeg for det er snart to år siden og jeg fremdeles er redd. Hadde han truet meg etter bruddet så hadde jeg gått til politet . Jeg har også sagt til samboeren min hva min frykt går ut på og da sa han at han trodde ikke det kom til å skje siden det er såpass lenge siden. Men jeg klarer likevel ikke å slutte på dette. Kanskje det er en måte å bearbeide traumene på. Jeg håper jeg en dag vil slippe å være redd for detAnonymous poster hash: f0b4e...00d
Gjest Atheena Skrevet 20. desember 2013 #11 Skrevet 20. desember 2013 Det er nok ettervirkningen av å ha blitt voldtatt av han. Tror du bare må jobbe deg igjennom det, evt. få hjelp. Ut i fra det du skriver vil jeg faktisk ikke tro at du har noe å frykte angående han. Ville ikke skrevet mer med han.
Gjest Chloè Skrevet 20. desember 2013 #12 Skrevet 20. desember 2013 Jeg tror nok ikke du har noe å bekymre deg for, det eneste du aldri burde ha gjort var å snakke med han igjen. Du har fortalt at du har en ny kjæreste, han vet hvem denne kjæresten er, han vet hvor du jobber, dere har snakket ut og tilgitt hverandre. Tenk om det blir slutt med dama, kommer han etter deg igjen da? Jeg hadde vært livredd, for han høres jo mildt sakt gal ut. Vet denne nye dama hans at hun er sammen med en galning? Ikke ha kontakt med han!!
QueenOfTheSidewalk Skrevet 20. desember 2013 #13 Skrevet 20. desember 2013 (endret) Han vet hvem kjæresten min er ja. Men han bryr seg ikke. Og har aldri kontaktet han. Har faktisk aldri møtt på han etter bruddet så vet ikke hvordan han hadde reagert. Han vet også hvor jeg jobber men han aldri viste seg der heller. Når vi snakker i lag så er det som oftest litt internt humør, biler og sånne helt nøytrale ting. Han stiller aldri noen spørsmål, ikke om meg elle kjæresten, ingenting. Stort sett så forteller eg alt selv. Han har aldri lurt på noe. Det må vel være god tegn vel?Anonymous poster hash: f0b4e...00d Slutt å snakk med han, du skulle aldri svart han. Du må ikke gi han noen signaler om at du er på gli igjen, det kan få han til å tro at han kan få deg tilbake. Når du snakker åpent med han om alt mulig, gir du det signalet. Endret 20. desember 2013 av Evilposelos 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2013 #14 Skrevet 20. desember 2013 Nei jeg skal ikke ha kontakt med han mer. Det er nok lurest. Grunnen til at jeg i det hele tatt tok kontakt var egentlig bare å se hva han svarer til spørsmålene mine. (Som sagt jeg spurte han rett ut om han ville gjøre meg noe), jeg håper dere har rett, at jeg trenger ikke frykte noe. Skal kutte ut kontakten med han.. Er bare så kjedelig å ikke vite om jeg trenger å bekymre meg eller ikke. Når jeg gjør noe hjemme eller annet så glemmer jeg dette litt men så slår det meg ut igjen helt plutselig. Hvor lang bør det gå uten kontakt og generelt før man kan være trygg på at psykoen ikke vil komme på døren min? Anonymous poster hash: f0b4e...00d
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2013 #15 Skrevet 20. desember 2013 Jeg har forresten flere ting jeg er bekymret for. Når jeg har "pause" fra å tenke på eksen sin voldelige adferd så tenker jeg på at jeg kanskje blir syk og dør. At kjæledyrene mine dør i fra meg eller at samboeren min bli utsatt for en ulykke. Eller at det generelt skjer et eller annet som ødelegger livet mitt. Så det er faktisk flere ting når jeg først tenker meg om. For noen uker siden tenkte jeg ikke på eksen i det hele tatt, men det tenkte på alt annet som kan gå galt, når han sendte melding begynte jeg å tenke på han og hva som kan gå gale der. Jeg føler jeg ikke lenger har kontroll over disse bekymringene. De tar av og ødelegger for meg. Jeg håper jeg klarer å komme meg ut av det på egen hånd. Vil ikke oppsøke hjelp, siden jeg føler at det er ikke noe de kan hjelpe meg med likevel. Men har begynt på antidepressiva, jeg var nødt. Og det hjalp litt. Nå har jeg resten å ta meg av før jeg er helt "frisk" ... Utrolig slitsom dette her. Men takk til dere som har brydd seg så langt, jeg kan gjerne få flere svar, det hjelper virkelig på. Og så er det litt terapi i det å skive tankene ned og dele de med noen som muligens forstår Anonymous poster hash: f0b4e...00d
Bernardette Skrevet 20. desember 2013 #16 Skrevet 20. desember 2013 Det virker jo som om du har angst, siden du er så redd hele tiden. Og det er ikke rart i det hele tatt. Dersom du ikke har gjort det allerede (har bare skummet gjennom tråden, beklager) anbefaler jeg deg å få henvisning til psykolog via fastlegen din for å prøvde å få bukt med angst og eventuelt andre ting.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2013 #17 Skrevet 20. desember 2013 Hei ! Jeg var i nesten samme situasjon for 4-5 år siden . Hadde en voldelig eks . En periode stalket han meg . Var redd . Gikk en periode å jeg fikk en kjæreste . Jeg hadde slått opp på det tidspunktet for et år siden før jeg fikk en ny partner . I løper av det året ble jeg tett fulgt av han . Da han kontaktet meg personlig sa jeg at jeg har en kjæreste og at vi skal gifte oss (jeg løy) angående giftemålet bare for å få han til å skjønne at jeg virkelig elsket partneren min . Han sa av en eller annen merkelig grunn at han var glad på mine vegne . Senere noen mnd kontaktet han meg . Jeg svarte hyggelig tilbake hvordan det gikk å han nevnte han var forlovet . Sa gratulerer å sendte ikke noe mer . Men han fortsatte å kontakte meg . Trodde endelig jeg var kvitt han men nei . Så da sa jeg klart ifra at jeg ikke ville ha kontakt å at han kan slutte å kontakte meg . Jeg føler jeg tok en sjanse . Han ble sur men jeg svarte han ikke . Siden har han ikke kontaktet meg . Jeg tenker fortsatt i dag selv om det er 1.5 år siden vi hadde kontakt . Hva om han kommer tilbake ? Jeg har angst og er redd for alt . Han påvirket meg . Jeg er bedre nå ettersom jeg ikke har hørt fra han å har sagt klart ifra . Alltid en skummel tanke i hodet mitt, men da tenker jeg alltid på grunner som kan bidra til at jeg tenker positivt . For eksempel at det snart har gått 2 år . Ville han meg noe hadde det kanskje skjedd . Jeg går til psykolog å det hjelper . Jeg er bedre selv om jeg er småredd for alt til tider . Men var verre før . Så snakk med en psykolog det hjelper . Å tenk positivt si til det selv flere grunner til at du ikke skal være redd . Han har dame han hadde nok gjort noe for lenge siden om han ville etc Anonymous poster hash: 49b6b...195
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2013 #18 Skrevet 20. desember 2013 Tusen takk for svaret ditt. Det hjalp virkelig på. Å lese at flere har vært i samme situasjon som meg gjør det litt lettere å takle det. Jeg og har sagt at meg og kjæresten min skal gifte oss (løy jeg også) Men så sa han: det var fint for dere Tror egentlig han har veldig lyst å ha kontakt med meg men jeg skjønner ikke helt hvorfor han ønsker det fordi han har dame og jeg har ny kjæreste. Men jeg håper at du har rett. Ville han gjort meg noe så hadde han gjort det for lenge siden. Han har en sønn fra før og jobber en del. Så jeg tror ikke han er så dum at han gjør noe dumt når han har fått orden på livet sitt. Han sa og at han var glad for å finne seg selv pAnonymous poster hash: f0b4e...00d
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2013 #19 Skrevet 20. desember 2013 Ja jeg forstår deg absolutt . Var en forferdelig periode . Er småting som når jeg fikk en melding eller telefonen ringte så ble jeg redd . Men som du sier er så lenge siden . Han har en sønn og en kjæreste . Kan jo hende han lærte av hendelsen med deg . Å er fært at du har opplevd det . Jeg husker at jeg ble kvalt av han engang å det sitter ennå . Jeg skulle aldri ha godtatt det, men man håpet jo det skulle bli bedre . At det kanskje var et engangstilfelle . Etterhvert var det blitt normalt for meg . Jeg er stolt over at jeg gikk og at jeg har klart meg Er lykkelig med en flott mann . Jeg har heller ikke skjønt hvorfor kontakten med meg var så viktig, og at han fortsatte selv om han var forlovet - vet ikke om han er det ennå . Men nå har vi ikke kontakt men tror han virkelig elsket meg, men han hadde problemer . Mulig han virkelig bryr seg om deg . Men beste er å gradvis falle ut av livet hans . Å heldigvis har han en dame og en sønn . Han har mulighet til å fortsette livet med et nytt menneske . Jeg tar for eksempel ikke telefonen når ukjente mennesker ringer er fortsatt småting som henger igjen men har verdens beste støtte Tror at du har liten grunn til bekymring . Men igjen Kutt kontakten gradvis . Eksen min forfulgte meg å nå er han "borte" . Han hadde ikke ventet så lenge med å hevne seg . Og ettersom det du forteller ventet han ikke særlig lenge før han banket opp personen du var utro med . En som gjør sånt hadde nok angrepet kjæresten din for lenge siden om han ønsket det . Så tror han mener det når han er glad på dine vegne . Kanskje han har dårlig samvittighet derfor han ikke klarer å kutte ut kontakten ? Er egentlig ikke sikker Men om du fortsatt er bekymret så snakk med noen er en liten angstfølelse som sitter igjen å er helt normalt i en slik situasjon Anonymous poster hash: 49b6b...195
Anders42 Skrevet 21. desember 2013 #20 Skrevet 21. desember 2013 Jeg ser absolutt ingen grunn til at du skal ha kontakt med det mennesket , han høres ustabil ut og jeg tenker at din kontakt med han før eller senere kan gå utover andre mennesker rundt deg. Manipulerende og beregnende mennesker forsøker alltid å få kontroll, oversikt o.l , det har du gitt han.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå