AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #1 Skrevet 19. desember 2013 Egentlig ikke så overraskende. Men likevel så velger kvinner å kjøpe flere julegaver til resten av familien. Billige julegaver for å score poeng hos resten av familien, mens de karrer til seg størsteparten selv fra mennene sine. Og selvfølgelig forklares det med at "det er fordi ektemennene er sent ute og derfor må kjøpe litt ekstra dyrt", ikke at kvinner på noen måte er grådige og utspekulerte. Nei da, det må man jo ikke finne på å tro. Vel jeg tror nettopp det. Er dere kvinner ekstremt opptatt av å få bedre julegave fra mannen deres enn den dere selv gir, samtidig som dere også vil score poeng hos svigers og skal kjøpe en masse smådritt til alt og alle? Anonymous poster hash: 0218f...419
Gjest Halvor Skrevet 19. desember 2013 #2 Skrevet 19. desember 2013 (endret) Kor har du lest detta? Endret 19. desember 2013 av Halvor 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #3 Skrevet 19. desember 2013 De drev å snakke om det på nrk nå. Forbrukerinspektørene. Anonymous poster hash: 0218f...419
Gjest Halvor Skrevet 19. desember 2013 #4 Skrevet 19. desember 2013 Ja, ja. Om dei har funne seg slike damer så får det våge seg. Menn tener jo meir, så det kan jo like godt være grunnen.
Populært innlegg Gorgonzola Skrevet 19. desember 2013 Populært innlegg #5 Skrevet 19. desember 2013 (endret) Nå synes jeg du er usaklig og smålig TS. Kvinner tar stort sett ansvaret med tanke på julegaver til alt og alle, inkludert bikkja til naboen, den gutten i klassen ingen egentlig liker, har et par back-up gaver i tilfelle en perifer kompis av kidsa plutselig skulle ringe på lille julaften med pakke og alle andre eventualiteter. I bunnløs takknemlighet for at kvinner nettopp fikser slikt - menn er ikke i stand til det samme, sorry gutter - kombinert med hennes innerste drifter og ønsker om å være "the one" skulle det bare mangle at vi gutta flesker til på gavefronten. Først og fremst at vi treffer, både i forhold til noe hun virkelig ønsker seg, som soleklart skal ha et romantisk preg, dernest at det vises på kontoutskriften at, joda, hun er verdt det og hun fortjener det. God jul brothers. Kjenn deres besøkelsestid Endret 19. desember 2013 av Gorgonzola 78
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #6 Skrevet 19. desember 2013 Nå synes jeg du er usaklig og smålig TS. Kvinner tar stort sett ansvaret med tanke på julegaver til alt og alle, inkludert bikkja til naboen, den gutten i klassen ingen egentlig liker, har et par back-up gaver i tilfelle en perifer kompis av kidsa plutselig skulle ringe på lille julaften med pakke og alle andre eventualiteter. I bunnløs takknemlighet for at kvinner nettopp fikser slikt - menn er ikke i stand til det samme, sorry gutter - kombinert med hennes innerste drifter og ønsker om å være "the one" skulle det bare mangle at vi gutta flesker til på gavefronten. Først og fremst at vi treffer, både i forhold til noe hun virkelig ønsker seg, som soleklart skal ha et romantisk preg, dernest at det vises på kontoutskriften at, joda, hun er verdt det og hun fortjener det. God jul brothers. Kjenn deres besøkelsestid Å, du er herlig du gorgonzola! Selv om det ikke gjelder meg, liker å bruke tid og penger på julegave til kjæresten Anonymous poster hash: e5705...2c6 2
Pearl2.0 Skrevet 19. desember 2013 #7 Skrevet 19. desember 2013 Nå synes jeg du er usaklig og smålig TS. Kvinner tar stort sett ansvaret med tanke på julegaver til alt og alle, inkludert bikkja til naboen, den gutten i klassen ingen egentlig liker, har et par back-up gaver i tilfelle en perifer kompis av kidsa plutselig skulle ringe på lille julaften med pakke og alle andre eventualiteter. I bunnløs takknemlighet for at kvinner nettopp fikser slikt - menn er ikke i stand til det samme, sorry gutter - kombinert med hennes innerste drifter og ønsker om å være "the one" skulle det bare mangle at vi gutta flesker til på gavefronten. Først og fremst at vi treffer, både i forhold til noe hun virkelig ønsker seg, som soleklart skal ha et romantisk preg, dernest at det vises på kontoutskriften at, joda, hun er verdt det og hun fortjener det. God jul brothers. Kjenn deres besøkelsestid Tror jeg ble litt sånn førjulsforelska i Gorgonzola nå Dette skal min bedre halvdel få lese 14
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #8 Skrevet 19. desember 2013 Å, du er herlig du gorgonzola! Selv om det ikke gjelder meg, liker å bruke tid og penger på julegave til kjæresten Anonymous poster hash: e5705...2c6 Jeg skjønner at det er fint å høre, men han har ikke rett. Og det er utrolig provoserende å fortelle kvinner hva de gjør feil men å få det oversett fordi en annen mann har et overoptimistisk syn på saken. Nå er det faktisk sånn at menn utfører verneplikt og bærer denne verden, selvfølgelig har kvinner da tid og overskudd til å ta seg av "alle" rundt. Det er det minste, men de fortjener ikke dyrere gaver for det.Anonymous poster hash: 0218f...419
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #9 Skrevet 19. desember 2013 Tror jeg ble litt sånn førjulsforelska i Gorgonzola nå Dette skal min bedre halvdel få lese Og dette er ikke symbolet på grådighet? Du skal vise han hvor mye en annen mann syns du fortjener? HAhaha på hvilken måte tar jeg feil i hovedinnlegget?Anonymous poster hash: 0218f...419
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #10 Skrevet 19. desember 2013 Hmm. Det er ikke mest fordi menn gjennomsnittlig er mindre glade i å tulle rundt på kjøpesentre enn kvinner er, slik at kvinner har større sjanse til å få ting på tilbud og komme over "den perfekte gaven" til en rimelig pris? Pluss at menn enda gjennomsnittlig tjener mer enn kvinner og dermed har bedre råd. Og - det er vanligere at menn har yngre kjærester (=større sjanse for at mannen er kommet lengre på karrierestigen og tjener bedre) enn at kvinner har det. Her i huset er det iallefall garantert jeg som bruker mest penger på julegaver totalt, mens vi trolig ligger på ganske likt nivå når det gjelder gaver til hverandre. Til tross for at jeg er student og han jobber fulltid. Anonymous poster hash: 7fdaf...48f 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #11 Skrevet 19. desember 2013 Her i huset er det iallefall garantert jeg som bruker mest penger på julegaver totalt, mens vi trolig ligger på ganske likt nivå når det gjelder gaver til hverandre. Til tross for at jeg er student og han jobber fulltid.Anonymous poster hash: 7fdaf...48f Det skulle vel bare mangle at du trår til litt når du har anledning til det når han bidrar med en fulltidslønn i forholdet og du bare er student.Anonymous poster hash: 0218f...419
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #12 Skrevet 19. desember 2013 Det skulle vel bare mangle at du trår til litt når du har anledning til det når han bidrar med en fulltidslønn i forholdet og du bare er student.Anonymous poster hash: 0218f...419 Det var da voldsomt til forhastede slutninger? Vi deler alle utgifter 50/50, bortsett fra når han er blakk, da låner han penger av meg Anonymous poster hash: 7fdaf...48f 7
Gjest avocadoen Skrevet 19. desember 2013 #13 Skrevet 19. desember 2013 Så nå er det galt å kjøpe julegaver til familien og da.. Ja ja. Jeg tror TS er en sånn person som synes det er galt uansett hva kvinner gjør 12
loffen Skrevet 20. desember 2013 #14 Skrevet 20. desember 2013 Egentlig ikke så overraskende. Men likevel så velger kvinner å kjøpe flere julegaver til resten av familien. Billige julegaver for å score poeng hos resten av familien, mens de karrer til seg størsteparten selv fra mennene sine. Og selvfølgelig forklares det med at "det er fordi ektemennene er sent ute og derfor må kjøpe litt ekstra dyrt", ikke at kvinner på noen måte er grådige og utspekulerte. Nei da, det må man jo ikke finne på å tro. Vel jeg tror nettopp det. Er dere kvinner ekstremt opptatt av å få bedre julegave fra mannen deres enn den dere selv gir, samtidig som dere også vil score poeng hos svigers og skal kjøpe en masse smådritt til alt og alle?Anonymous poster hash: 0218f...419 Hæ? Så trist at du tror det er sånn. Det var veldig fint det Gorgonzola skrev.. 2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2013 #15 Skrevet 20. desember 2013 Egentlig ikke så overraskende. Men likevel så velger kvinner å kjøpe flere julegaver til resten av familien. Billige julegaver for å score poeng hos resten av familien, mens de karrer til seg størsteparten selv fra mennene sine. Og selvfølgelig forklares det med at "det er fordi ektemennene er sent ute og derfor må kjøpe litt ekstra dyrt", ikke at kvinner på noen måte er grådige og utspekulerte. Nei da, det må man jo ikke finne på å tro. Vel jeg tror nettopp det. Er dere kvinner ekstremt opptatt av å få bedre julegave fra mannen deres enn den dere selv gir, samtidig som dere også vil score poeng hos svigers og skal kjøpe en masse smådritt til alt og alle?Anonymous poster hash: 0218f...419 Er det ikke heller menn som er ekstremt opptatt av å gi bedre julegave til damene sine enn de selv får, for å gjøre opp for det de mangler i senga? Eller kanskje det er lite action som avgjør prislappen på gaven? Helt idiotisk. Anonymous poster hash: cda11...058 3
~white lady~ Skrevet 20. desember 2013 #16 Skrevet 20. desember 2013 Vet du hva? Jeg kjøper julegaver til hele familien min. Til hele familien hans. På til og fra lappene står begges navn,selvfølgelig. Tusenlappene forsvinner før jeg rekker å si "jul". Skulle da bare mangle at den ENE gaven mannen min må kjøpe koster litt og er noe jeg både ønsker meg og vil ha bruk for. 13
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2013 #18 Skrevet 20. desember 2013 Nå synes jeg du er usaklig og smålig TS. Kvinner tar stort sett ansvaret med tanke på julegaver til alt og alle, inkludert bikkja til naboen, den gutten i klassen ingen egentlig liker, har et par back-up gaver i tilfelle en perifer kompis av kidsa plutselig skulle ringe på lille julaften med pakke og alle andre eventualiteter. I bunnløs takknemlighet for at kvinner nettopp fikser slikt - menn er ikke i stand til det samme, sorry gutter - kombinert med hennes innerste drifter og ønsker om å være "the one" skulle det bare mangle at vi gutta flesker til på gavefronten. Først og fremst at vi treffer, både i forhold til noe hun virkelig ønsker seg, som soleklart skal ha et romantisk preg, dernest at det vises på kontoutskriften at, joda, hun er verdt det og hun fortjener det. God jul brothers. Kjenn deres besøkelsestid Stor takk til deg! Dette innlegget gjorde en trist morgen lysere for meg. Har blitt en smule desillusjonert mht menn den siste tiden. Det gjør meg glad å se et slikt generøst innlegg fra en mann. Ønsker deg en riktig God Jul:)Anonymous poster hash: 511b7...242 2
Gjest Allergikeren Skrevet 20. desember 2013 #19 Skrevet 20. desember 2013 Her avtales det på forhånd og underveis hvilken sum vi ca legger oss på til hverandre, så vi unngår at f.eks. jeg kjøper for 1000 og han for 400. Utgifter ellers deler vi også omtrentlig likt. Han har hatt en snyltende eks fra før, jeg er vant til å tjene egne penger og betale for det jeg bruker. Så påstanden om at jeg er gjerrig og grådig, attpåtil bare fordi jeg er kvinne, syns jeg ikke stemmer. Meeen hva vet vel uforstandige meg om slike ting? Vi kvinner eksisterer jo kun til menns nytelse og glede, så tenke seg til at vi ønsker å få noe igjen for det!
Tiril Amalie Skrevet 20. desember 2013 #20 Skrevet 20. desember 2013 Vi kjøper ikke gaver til hverandre til jul. Vi synes det er vanskelig nok å finne på juleønsker når familien spør, om vi ikke skal handle gaver til hverandre også. Vi pleier bare å gå ut til middag, eller noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå