Gå til innhold

Mitt patetiske kjærlighetsliv. 2014 må bare bli bra Noen likesinnet? (Skrive terapi)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Atter en gang er jeg singel. Atter en gang har jeg tapt i kjærligheten. Atter en gang må jeg gjennom tap, og etterhvert tilbake til start. På mine 27 år har jeg tapt alle kamper om kjærlighet. For hver gang er håpet litt mindre, forventingene litt lavere og tilliten er mer utvisket. På et vis kan man si at jeg har lært i større grad hva jeg vil ha i et forhold. Kanskje den naive holdningen om kjærlighet som noe vakkert og enkelt har godt av å endes. Nå , etter atter ett brudd, nå oppleves kjærligheten som en evig kamp, krevende og som noe bare de aller flinkeste mennesker mestrer.

Følelsene mine er i opprør. Jeg trodde jeg og han var ekte. Jeg ønsket det så veldig. Virkelig. Jeg kjempet og jeg gav meg selv. Kanskje dette ikke var ment til å være? Men på en annen side, hvem kan tro på skjebnen? For nå føles alt meningsløst, som om jeg er en brikke i et ondskapsfullt spill.

Min første kjærlighet kan sies å være min beste. Vi slo opp etter ett år, men som venner , drama fritt og ærlig. Den dag i dag er vi venner. Nærmest ironisk at alt drama-queen atferd ikke fant sted i mitt liv som 16, men som voksen, og av større valør hver gang.

Neste kjæreste var et år senere, han dumpet meg etter tre mnd. Sa han ønsket å være singel lenge for å finne seg selv. Jommen sa jeg smør. En dag etter var han å traff en felles venninne. De to ble kjærester kort tid etter,

Min tredje kjærlighet er en ganske patetisk historie, Han var en del eldre enn meg, ca 5 år om jeg husker riktig. Fem år er en del når man er 19. Vi var av og på i tre år. Han var den første mannen jeg virkelig og helt ærlig elsket betingelsesløst. Han var dessverre en fri fugl som røkte hasj og var ved min side når det passet ham. Jeg vet, han elsket meg så godt som han kunne elske, men det var ikke nok. En dag bare forsvant han fra meg. Ble borte for alltid, Det var vondt det. Et år senere og frem til i dag har han alltid sendt meg mail på bursdagen min, år etter år. Han er blitt pappa nå og jeg håper han er lykkelig.

Det tok to år før jeg fikk meg en ny kjæreste. Han satte virkelig standarden for patetiskhet. Han var også en av disse som er fri som fuglen og røykte hasj i smug. Han derimot var ekstremt nær meg, han klinget og var ekstremt dramatisk. Han ble lett fornærmet, og reagerte kraftig på både det ene og det andre. Han drev å manipulerte meg, løy, var utro og la skylden på meg. ( Jepp, jeg drev han vist til utroskap). Like etter bruddet trakasserte han meg i lang tid. Han sendte meg meldinger som vekslet mellom at jeg var “ei stygg hore” til at jeg var “som heroin, han var avhengig av meg. Han kom til å dø uten meg.” Svulstige kjærlighetserklæringer og et ekstremt hat preget forholdet. Det som fikk meg til å lukke døren for godt var da han annonserte en intim og sår hemmelighet jeg hadde på facebook veggen min.

Seks måneder senere traff jeg en mann som jeg trodde var ment for meg. Han var rolig, ordentlig og hadde i grunnen tilsynelatende det meste på stell, Nå, når jeg tenker tilbake på det hele burde jeg ha skjønt det. Han var så annerledes enn meg. Det som jeg trodde var sjenert var bare at han var mangelen for interesse for det som var viktig for meg. Det kom frem mer og mer små ting som tok større og større plass i forholdet.

Jeg har tusen eksempler på vonde ting han sa, gjorde eller ikke gjorde. Han ignorerte meg ofte, straffet meg i flere dager for ting han nektet å fortelle meg. Han sa jeg var selvopptatt, mens han aldri spurte meg om hvordan jeg hadde det. Siste dagen jeg så ham, nektet han å prate til meg. Han stod med steinansikt mens jeg gråt hysterisk. Nå hadde jeg tapt igjen. Dette vil ikke fungere. Jeg ville så gjerne få dette til. Jeg drømmer om barn, om familie og et liv å dele med en annen.

Nå er jeg tilbake til start. Eneste jeg sitter igjen med er tomhet og noen sår som kanskje aldri vil gro. Hva er galt med meg? Jeg vil bare bli møtt med kjærlighet. Jeg ønsker bare å elske og bli elsket i retur. 2014 skal bli mitt år. 2014 skal bli året jeg skal styrke meg selv. Ikke er jeg perfekt, jeg er rotete, jeg er distré, men jeg skal lære meg å akseptere meg. Jeg skal dyrke vennskap, jeg skal sette meg selv som nr 1. og kanskje, han dukker opp?

Hva med ditt kjærlighetsliv?

Godt nyttår <3

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt kjærlighetsliv er ikke-eksisterende :P Håper 2014 blir et godt år for deg :)

• Liker 3
Skrevet

Du minner meg om en tidligere venninne jeg hadde. Hun kunne nok fortalt om sitt kjærlighetsliv på den måten du gjør. Det er vondt å lese, for man merker veldig godt hva du ønsker å finne.

Men du er fortsatt ung, og i 20-årene er det ikke alle som har fått ordentlig tak i hvem man er som person og hva man egentlig burde se etter.

Jeg tror ikke at det er noe spesielt galt med deg, men jeg lurer på hva du har gjort i løpet av singel-tiden din mellom kjærester? Hva gjør du etter hvert brudd? Klarer du å reflektere over ting og være dønn ærlig mot deg selv?

Min venninne trodde hvertfall at hun gjorde alt rett og kunne absolutt ikke se at hun hadde for lave tanker om seg selv og dermed ble tiltrukket av slike menn. Hun ble sammen med den ene etter den andre (noen måneder mellom hver) og etter hvert brudd, fokuserte hun for mye utover og ikke nok på seg selv.

Jeg håper og tror at du finner det du søker etter. Hvem vet, kanskje 2014 er året for deg?

Anonymous poster hash: 88309...c7f
Skrevet

Føler med deg, og håper 2014 blir ditt år på allle måter :) Ikke mist motet, han som er ment for deg finnes et sted ....

Vi som er i fast forhold, og er lykkelige har våre utfordringer, uenigheter innimellom også..

Men prøv å finn noen som er mest mulig lik deg selv... på alder, utdanningsnivå, type humør, syn på de viktige tingene i livet...

Like barn leker best, det skal være sikkert...

Anonymous poster hash: e48a0...19c
  • Liker 1
Skrevet

Føler med deg, og håper 2014 blir ditt år på allle måter :) Ikke mist motet, han som er ment for deg finnes et sted ....

Vi som er i fast forhold, og er lykkelige har våre utfordringer, uenigheter innimellom også..

Men prøv å finn noen som er mest mulig lik deg selv... på alder, utdanningsnivå, type humør, syn på de viktige tingene i livet...

Like barn leker best, det skal være sikkert...

Anonymous poster hash: e48a0...19c

Takk ;) jo det skal være sant å vist. Er nok ikke så viktig med like interesser , men de samme verdier og holdinger har nok en del å si. God jul til deg

Skrevet

Du minner meg om en tidligere venninne jeg hadde. Hun kunne nok fortalt om sitt kjærlighetsliv på den måten du gjør. Det er vondt å lese, for man merker veldig godt hva du ønsker å finne.

Men du er fortsatt ung, og i 20-årene er det ikke alle som har fått ordentlig tak i hvem man er som person og hva man egentlig burde se etter.

Jeg tror ikke at det er noe spesielt galt med deg, men jeg lurer på hva du har gjort i løpet av singel-tiden din mellom kjærester? Hva gjør du etter hvert brudd? Klarer du å reflektere over ting og være dønn ærlig mot deg selv?

Min venninne trodde hvertfall at hun gjorde alt rett og kunne absolutt ikke se at hun hadde for lave tanker om seg selv og dermed ble tiltrukket av slike menn. Hun ble sammen med den ene etter den andre (noen måneder mellom hver) og etter hvert brudd, fokuserte hun for mye utover og ikke nok på seg selv.

Jeg håper og tror at du finner det du søker etter. Hvem vet, kanskje 2014 er året for deg?

Tusen takk for at du tok deg tid til å lese og svare meg. Du har mange gode poeng. Jeg tror at nå blir det en lang pause fra kjærligheten, ihvertfall ingen aktiv jakt. :) jeg gjør nok som du sier, satser på feil mann. Er nok en selvtillit greie.

Ønsker deg en riktig god jul

Skrevet

Tusen takk for at du tok deg tid til å lese og svare meg. Du har mange gode poeng. Jeg tror at nå blir det en lang pause fra kjærligheten, ihvertfall ingen aktiv jakt. :) jeg gjør nok som du sier, satser på feil mann. Er nok en selvtillit greie.

Ønsker deg en riktig god jul

Skrevet

Jeg har gitt opp kjærligheten. Etter å ha vært betatt i venninna mi det siste året nå, orker jeg ikke mer. Selv om hun er skikkelig god og grei, så vurderer jeg å avslutte alt før nyttår og heller bruke 2014 kun på meg selv. Har allerede noen punkter på lista som jeg gjerne vil få unnagjort. Særlig også fordi dette blir mitt siste år som 20-åring og vil gjøre de typiske tingene før jeg begynner på et nytt tiår.

Du har slitt gjennom mye og er på tide med en pause og kvalitetstid kun med deg selv. Har du god økonomi, ikke vær redd for å bruke en del av det på nye opplevelser, hobbier og egenutvikling.

Det er mitt råd til deg. Ha en gledelig jul og godt nytt år! Måtte du leve 2014 som ditt beste år!

Anonymous poster hash: ffcc2...003
Gjest Ironically me
Skrevet

Nei, det har jeg ikke! Har det bra, men ikke noe kjærlighetsliv. Alt godt til deg i '14!

Skrevet

hvorfor mener omtrent alle at man har tapt i kjærlighet selv om det blir slutt? har man vært sammen i 5 år for eksempel så har man faktisk greid 5 år. svært få er sammen livet ut uansett. jeg ser ikke på mine brudd som tap. vi hadde tross alt mange fine år sammen

Anonymous poster hash: d7fed...e7b
  • Liker 1
Skrevet

hvorfor mener omtrent alle at man har tapt i kjærlighet selv om det blir slutt? har man vært sammen i 5 år for eksempel så har man faktisk greid 5 år. svært få er sammen livet ut uansett. jeg ser ikke på mine brudd som tap. vi hadde tross alt mange fine år sammen

For en fin tanke, eller fin vinkling. Omtrent som å se glasset som halvfullt istedenfor halvtomt. Er vel det å føle at man sitter igjen med kjærlighetssorg istedenfor en rekke gode minner som gjør at man føler man taper.

Skrevet

Jeg har gitt opp kjærligheten. Etter å ha vært betatt i venninna mi det siste året nå, orker jeg ikke mer. Selv om hun er skikkelig god og grei, så vurderer jeg å avslutte alt før nyttår og heller bruke 2014 kun på meg selv. Har allerede noen punkter på lista som jeg gjerne vil få unnagjort. Særlig også fordi dette blir mitt siste år som 20-åring og vil gjøre de typiske tingene før jeg begynner på et nytt tiår.

Du har slitt gjennom mye og er på tide med en pause og kvalitetstid kun med deg selv. Har du god økonomi, ikke vær redd for å bruke en del av det på nye opplevelser, hobbier og egenutvikling.

Det er mitt råd til deg. Ha en gledelig jul og godt nytt år! Måtte du leve 2014 som ditt beste år!

Anonymous poster hash: ffcc2...003

Takk! Det skal jeg gjøre. Økonomien er så-som-så , men kan nok tilpasses litt mer hygge og moro. Uansett, godt å lese at andre også ikke lever livet som en romantisk komedie. Hadde der vært slik ville du ha erklært din kjærlighet over høyttalerne på flyet. Etterfulgt av applaus fra alle passasjerene, et gammelt ektepar som sier noe slikt som "go get him\her" også lever dere lykkelig i alle sine dager.

Lykke til videre. Om livet ikke blir til en romantisk komedie, har det nok mye annet godt å by på.

Skrevet

Har du lest TS sin historie? Hun har ikke hatt mange lykkelige forhold etter min definisjon...

Håper 2014 blir bedre for deg TS

Anonymous poster hash: 7dc0d...856

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...