Gå til innhold

Vil gjerne bo sammen med han, men....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Trenger hjelp av dere som er samboere.

Jeg og kjæresten min har lyst til å flytte sammen, det er egentlig han som har vært mest intr. i dette tidligere men etterhvert har jeg også fått lyst til det så nå er vi begge klare for det.

Det som er problemet er at nå bor vi ca 15 min unna hverandre. Jeg har ikke råd til å bo noe annet sted enn her jeg bor nå da jeg mest sansynlig skal begynne på skole igjen etter noen år i jobb. Han har en sønn som bor ca 20 minutter fra der han bor nå, selvfølgelig andre veien...

Han har sønnen annenhver helg pluss mandager. Da får han "langhelg" med gutten annenhver uke. Hvis vi skal bo her jeg bor nå blir jo dette en kjøretur på ca 35minutter og sikkert litt til i kø hver morgen når han skal levere sønnen på skolen. I tillegg må han kjøre ca 20 min. tilbake for å dra på jobb. Jeg skjønner jo at dette kan bli slitsomt for han.

Hvis vi skal flytte sammen et annet sted har jeg ikke mulighet til å gå på skole. Jeg har en veldig god avtale der jeg bor nå. Betaler 6000,-/mnd inkludert strøm, tv internett. Med "ansvar" for de andre beboerene i huset som er delt inn i 3 leiligheter. Det er derfor jeg har fått så god pris på leiligheten. Andre bosteder koster det dobbelte i området med strøm osv i tillegg og med skolegang fungerer det dårlig, kan jo jobbe ved siden av men jeg har tidligere ikke vært skoleflink og trenger mest mulig tid til å fokusere på skole.

Hvordan har dere løst knuter ifht. å bo litt lenger unna barna? Ser dere noen lure løsninger jeg ikke finner?

Hjeeeelp :P

Anonymous poster hash: 6b758...138
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis vi skal flytte sammen et annet sted har jeg ikke mulighet til å gå på skole.

Jeg skjønner ikke helt dette. Og er det virkelig SÅ dyrt alle andre steder? Dere blir jo to om husleia. Jeg bor sentralt i Oslo og for din nåværende husleie x 2 kunne du leid naboleiligheten min, nybygg med stort soverom og balkong i 5. etasje.

Anonymous poster hash: e75d3...a2f

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt dette. Og er det virkelig SÅ dyrt alle andre steder? Dere blir jo to om husleia. Jeg bor sentralt i Oslo og for din nåværende husleie x 2 kunne du leid naboleiligheten min, nybygg med stort soverom og balkong i 5. etasje.

Anonymous poster hash: e75d3...a2f

Jeg har sett på prisene i områdene der vi bor nå og regnet på hva jeg kommer til å ha i inntekt opp og ned i mente, jeg får det ikke til å gå opp. Har bil osv og tenke på pluss at vi må ha leilighet med to soverom.

Skrevet

Jeg kjører til og fra jobb 45-45 minutter 5-6 dager i uka da det finnes ikke jobb her i nærheten. Unnskyld meg, men jeg synes dere har et luksusproblem mtp tid

. Men dere kan vel uansett ikke bo i leiligheten du bor i om dere flytter sammen vel ?

Om dere har lav inntekt så kan dere søke om bostøtte ?

Anonymous poster hash: 844e6...373
  • Liker 1
Skrevet

Jeg kjører til og fra jobb 45-45 minutter 5-6 dager i uka da det finnes ikke jobb her i nærheten. Unnskyld meg, men jeg synes dere har et luksusproblem mtp tid

. Men dere kan vel uansett ikke bo i leiligheten du bor i om dere flytter sammen vel ?

Om dere har lav inntekt så kan dere søke om bostøtte ?

Anonymous poster hash: 844e6...373

Jeg tror nok ikke jeg kommer til å ha råd til å bo her videre om har ikke flytter inn nei. Jeg må nok leie et rom i kollektiv eller lignende. Vi har ikke lav inntekt, men jeg kommer jo til å få det når jeg begynner på skole. Jeg er av de som ikke vil at han skal betale noe mer enn meg, jeg er litt trassig sånn :P

Skrevet

Hæ? 35 minutter er jo ingenting jo!

Anonymous poster hash: 080d9...ff8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...