AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #1 Skrevet 19. desember 2013 Bestemor vil kjøpe dvd-spiller til barna våre for å ha i bilen. Vi er glade for dette, siden vi ofte kjører langt for å besøke familien, og det blir mange stopp med utålmodige barn. Hva skal vi tenke på ved kjøp? Bra merker? Hva er brukervennlig? Bør vi ha en spiller med to skjermer (to barn), eller to maskiner med hver sin skjerm? Da jeg sjekket var det billigere med to enkle maskiner, men jeg tenkte kanskje det var bedre med ei maskin og to skjermer? Man kan kjøre to ulike filmer samtidig fra ei maskin. Ser for meg at ungene etterhvert vil ha på film hver gang vi kjører, men jeg tenker at det får holde på langtur. Hvordan gjør man dette, hvor går grensa? Er det enkelt å ta ut skjermene til daglig, og henge dem opp bare når vi skal på langtur? Tips? Anonymous poster hash: 6faea...d31
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #2 Skrevet 19. desember 2013 Jeg vet ingenting om merker og slikt dessverre. Bare sørg for at de kan festes skikkelig! Løse ting kan bli dødsfeller i bilen om dere skulle havne i en ulykke. Anonymous poster hash: 78d5a...a94
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #3 Skrevet 19. desember 2013 Godt poeng! Anonymous poster hash: 6faea...d31
solfaktor1 Skrevet 19. desember 2013 #4 Skrevet 19. desember 2013 Jensen sine spillere som ligger på rundt 2500,- for et sett med to spillere har vunnet noen tester tidligere ihvertfall
NovaFlare Skrevet 20. desember 2013 #5 Skrevet 20. desember 2013 Jeg har NextBase sin, den er krasjtestet!
^^Belle^^ Skrevet 21. desember 2013 #6 Skrevet 21. desember 2013 Vi har også Nextbase sin. To separate spillere. For vår del har det vært den beste investeringen vi noen gang har gjort omtrent. Største ble bilsyk bare av å kjøre en times tid, men etter at vi kjøpte denne har vi ikke hatt en eneste spy-episode. Og vi var på Norgesturné i sommer! Vi er veldig klare på at vi skal minst til nabobyen (der "farfar" bor) før hun får se. Som oftest tar vi den bort når den ikke brukes (det er bare til å klikke den av og på), men om den henger der når hun f.eks. skal i bhg så skjønner hun at hun ikke får se allikevel. Selv om hun naturlignok alltid spør. Hun er 2,5 år. Minste på 11 mnd har enda ikke fått prøvd sin. Enn så lenge er hun fornøyd med å gløtte bort på storesøster sin en gang i blant.
Fødti84 Skrevet 21. desember 2013 #7 Skrevet 21. desember 2013 Vi har fra europris, Denver heter den. Holder i et års tid og er bare og bytte og få ny på garanti. Veldig godt og ha i bilen da våres to barn er med og kjører tusenvis km i året. Viktig er og feste alt i bilen skikkelig. Gjerne med ekstra i tilegg til de regimene som følger med.
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2013 #8 Skrevet 21. desember 2013 Flere som har tanker om hvordan man begrenser bruken? Og hvor små unger kan se på film? Min er 1,5år og er bare sånn passe interessert i tv, men jeg håper bilturene skal gå lettere om han har noe å se på. Og forresten, går spillerne på sigarettenneren, batteri, eller annet? TS Anonymous poster hash: 6faea...d31
liv Skrevet 21. desember 2013 #9 Skrevet 21. desember 2013 Vi laster ned filmer med viaplay på nettbrettet så styrer ungene det selv
Kara W Skrevet 21. desember 2013 #10 Skrevet 21. desember 2013 Vi vurderer også å skaffe dette etterhvert. Med 3 barn og 60 mil til hytten blir det fort en veeeeeldig lang tur. Samtidig er jeg litt på "Jeg var nødt til å tåle den turen flere ganger i året uten hverken dvd-spiller eller nintendo, da kan pokker meg barna mine klare det samme!" Dere som har dette, står den på hele turen, eller klarer dere å begrense den?
^^Belle^^ Skrevet 22. desember 2013 #11 Skrevet 22. desember 2013 Vår går på både batteri (veldig greit, da kan man bruke den som en bærbar dvd-spiller også!) og kan kobles i sigarettenneren. Vi skrur den av når hun skal sove, siden hun som regel ikke sovner når den står på. Vi bare snik-skrur den av med fjernkontrollen, og blir det ikke mer enn en halvhjertet protest vet vi at hun sovner ganske fort. Ellers står den på hele tiden (på langtur), men hos oss er den "kvalmestillende", så det er nødvendig.
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2013 #12 Skrevet 22. desember 2013 Vi har Anderson DVD-spiller, kjøpt på netonet, til rundt 500 kr. Tidligere hadde vi nextbase til rundt 2500 fra Elkjøp. Mitt råd er å kjøpe billige spillere, for når de er bak i bilen blir de fort slitt og ødelagt. Dere får ikke ny på garantien når ungen drar ut ledningen fra spilleren og den faller ut av bilen og blir klemt i stykker i døra. Anonymous poster hash: 9b8d5...4e0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå