Gå til innhold

"Stop Shop 2014" Noen som tar utfordringen med meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er inspirert av Stop Shop og ønsker å prøve en variant.

Jeg har lyst til å bevisstgjøres på forbruk og ønsker å ha en liten gruppe med meg.

Regelen vil være at fra 1/1-14 skal man kjøpe så lite som overhodet mulig og dersom behov dukker opp så må dette vurderes i fellesskap med de andre i gruppa, der flertallet avgjør.

Reiser, husholdning og opplevelser står utenfor.

Noe for deg?

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette begynte jeg med i 2010....

Anonymous poster hash: 51d11...77c
  • Liker 2
Skrevet

Dette begynte jeg med i 2010.... Anonymous poster hash: 51d11...77c

Ja. Jeg hevder ikke at jeg har funnet opp kruttet. Jeg spør om noen vil gjøre det sammen med meg.

• Liker 14
Skrevet

Jeg har lyst til å bevisstgjøres på forbruk og ønsker å ha en liten gruppe med meg.

Regelen vil være at fra 1/1-14 skal man kjøpe så lite som overhodet mulig og dersom behov dukker opp så må dette vurderes i fellesskap med de andre i gruppa, der flertallet avgjør.

Noe for deg?

Jeg vil være med! Men hvis reiser, husholdning og opplevelser står utenfor, hva er igjen da? :klo:

Anonymous poster hash: f826f...57f

Skrevet (endret)

Jeg vil være med! Men hvis reiser, husholdning og opplevelser står utenfor, hva er igjen da? :klo:Anonymous poster hash: f826f...57f

Klær, interiør, leker feks tenkte jeg å være avholdende fra. Og jeg mener streng! Ikke så mye som en pakke truser på salg uten at det er godkjent av gruppen :fnise:

Med husholdning mener jeg mat, sanitære- og rengjøringsprodukter.

Send meg en PM hvis du er interessert. Det beste er vel å være 4-6 damer :)

Tanken er at vi holder en maildialog der vi forteller litt om hvordan det går og der vi kan spørre de andre om lov til å kjøpe ting...vi kan jo sette regler i fellesskap også.

Endret av Rotemor
Skrevet

Jeg skulle gjerne ha vært med, men trenger et par nye gensere og må kjøpe nye bukser fremover når jeg kan ta meg råd til det + at jeg er storforbruker av strømpebukser. Og da er sikkert ikke det lov?

Men elsker slike initiativ! Hadde shoppestopp i en måned en gang. Det var hardt :fnise: Har likevel redusert shoppingen min med 70% eller noe det siste halvåret. Jeg er over gjennomsnittet interessert i forbruksvaner og økonomi, så skal vurdere å prøve å kutte helt da.

Anonymous poster hash: 3c357...10c
  • Liker 2
Skrevet

ÅÅhh, jeg er med! Jeg trenger det her! :P

Skrevet

Så bra!! :)

Sender dere meg en privat melding?

Da skal dere få mailadressen min så tar vi det derfra.

AB med strømpebukseforbruk:

Du kan jo være med på tross av det. Kanskje vi kan hjelpe hverandre til å redusere/endre de vaner vi har.

Jeg har mange "behov"...

Skrevet

For noe tull.

• Liker 3
Skrevet

For noe tull.

Absolutt ikke! Da får man se hvor mye klær man virkelig har, og mye av de ubrukte klærne blir brukt:) Anbefales

• Liker 4
Skrevet

jeg vil, men redd ejg bare vil failie og blir kastet ut av gruppa:P

Gjest Gresshoppesang
Skrevet

Kan vi ikke bare ta det i tråden her, eller lage en egen tråd når året starter?

• Liker 4
Skrevet

Er all shopping forbudt, eller er det lov med f.eks Finn og Fretex? Blir gjerne med, trenger seriøst å gjøre noe med shoppingvanene mine, de står ikek i stil med inntekten (godt jeg kjøpte to nye gensere i går, og at kjolen til etter-nyttårsfesten til jobben er i boks ;))!

Hvordan er det med gaver forresten, det blir jo jul igjen før 2014 er over, og det dukker jo opp noen bursdager i løpet av året?

Skrevet

Absolutt ikke! Da får man se hvor mye klær man virkelig har, og mye av de ubrukte klærne blir brukt:) Anbefales

Bli med?

jeg vil, men redd ejg bare vil failie og blir kastet ut av gruppa:P

hehe. Ingen blir kastet ut. Men kanskje nettopp du trenger at noen holder deg igjen? Det er jo uansett frivillig hvor alvorlig man vil ta det.

Kan vi ikke bare ta det i tråden her, eller lage en egen tråd når året starter?

Jeg ønsker det litt mer personlig. Har ikke lyst å forholde meg til unødvendige kommentarer. i tillegg så kan det bli litt utleverende.

Er all shopping forbudt, eller er det lov med f.eks Finn og Fretex? Blir gjerne med, trenger seriøst å gjøre noe med shoppingvanene mine, de står ikek i stil med inntekten (godt jeg kjøpte to nye gensere i går, og at kjolen til etter-nyttårsfesten til jobben er i boks ;))!

Hvordan er det med gaver forresten, det blir jo jul igjen før 2014 er over, og det dukker jo opp noen bursdager i løpet av året?

Gaver har jeg tenkt på også... Vi får finne ut av det sammen! Kanskje vi lager noen unntak, eller kanskje vi ender opp med å kjøpe ekstremt mange kinobilletter i 2014 :fnise:

Skrevet

Har gitt bort mange kino/teaterbilletter denne jula, så det er kanskje litt oppbrukt, men det kommer jo stadig nye filmer, konsterter og oppsetninger.

Donasjoner (geiter, vann, vaksiner etc.) går jo også an (selv om merkelig mange er i mot dette virker det som).

• Liker 1
Skrevet

Må være noe tull...

Skrevet

Noe for deg?

Hvorfor skal reiser og opplevelser stå utenfor? Er det fritt frem å shoppe mange reiser og opplevelser altså?

Anonymous poster hash: 3a11c...c9d

• Liker 1
Skrevet

For noe tull.

Enig. Det finnes en mellomting til å handle ting flere ganger i uka og det å aldri handle noe.

Anonymous poster hash: abe6c...bdb

• Liker 3
Skrevet

Synes det er kjekt å støtte små private næringskilder uansettt om det er klær eller interiør mm de lever på. Tenk om alle skulle slutte å shoppe, da var det flere arbeidsplasser som hadde gått konkurs, og færre arbeidsplasser. Viktig å la pengene sirkulere og støtte norsk næringsindustri selv om disse noen ganger er mye dyrere.

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor skal reiser og opplevelser stå utenfor? Er det fritt frem å shoppe mange reiser og opplevelser altså? Anonymous poster hash: 3a11c...c9d

Hensikten er ikke kun å spare penger, men endre dyre, unødvendig forbruk av varer først og fremst.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...