AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #1 Skrevet 19. desember 2013 Hei! Hva har dere i matpakken til barna deres til bhg? Jeg syns det er så vanskelig og lage en sunn og fristende matpakke. Jeg og faren har ganske forskjellige syn på hva som er greit for en 1 åring å spise. Jeg vil at hun skal spise sunt og få litt godt som kjeks o.l en gang i blandt, men pappa klarer ikke si nei og lille jenta har han allerede rundt lillefingeren. Han gir henne saft og kjeks osv ofte når de er alene. Jeg lager 2 brødskiver med forskjellig pålegg hver dag, en yoghurt, fordi alle de andre barna har det og min lille vil da også ha.. Og noe frukt.. Hva har dere i matpakken? Anonymous poster hash: 5fe0c...b36
Nordvesta Skrevet 19. desember 2013 #2 Skrevet 19. desember 2013 Jeg er ingen "pandamatpakkemamma" og lager stort sett enten brødskriver eller knekkegrød, noen ganger grove vafler, og legger ved litt frukt, minitomater, gulrot, paprika og/eller agurk. Ganske standard opplegg Yoghurt, kjeks etc. vil barnehagen ikke ha i matpakken og det er greit for meg.
minister-mio Skrevet 19. desember 2013 #3 Skrevet 19. desember 2013 Det er allerede fler emner om dette gående nå. Se om du finner noen svar der
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #4 Skrevet 19. desember 2013 Hva med grove vafler, matmuffins, grove pizzahorn/skinkehorn, innbakte pølser, yoghurt, frukt, grønnsaker, kesamlapper/bananlapper Anonymous poster hash: 59228...329
Gjest Magdalene Skrevet 19. desember 2013 #5 Skrevet 19. desember 2013 Vår ettåring har havrepannekaker, grove rundstykker, grovt brød, eller knekkebrød med sunt pålegg. Gjerne en liten boks med havrefras og litt rosiner, eller havregryn. Liten boks med tomater, druer, paprika etc Middagsrester Aldri kjeks og slikt. Det ser jeg ikke vitsen med.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #6 Skrevet 19. desember 2013 Hvorfor så mye dilldall i barnas matpakker? Jeg vet at barnehagepersonell rister oppgitt på hodet av foreldre som bruker masse tid på å lage pynte-pakke til ungene som de kan ha med i bhg, det er bare tull. Jeg sender med barnet mitt brødskiver og en yoghurt. Får fruktmåltid i barnehagen. Enkelt og greit, helt normal matpakke. Anonymous poster hash: be93a...1aa 1
Gjest Magdalene Skrevet 19. desember 2013 #7 Skrevet 19. desember 2013 Hvorfor så mye dilldall i barnas matpakker? Jeg vet at barnehagepersonell rister oppgitt på hodet av foreldre som bruker masse tid på å lage pynte-pakke til ungene som de kan ha med i bhg, det er bare tull. Anonymous poster hash: be93a...1aa De ansatte i vår bhg kommer med ønsker om at barna skal ha en litt mer variert matpakke enn to tørre brødskiver, da de merker at barna spiser bedre da. 1
Harlekin Skrevet 19. desember 2013 #8 Skrevet 19. desember 2013 (endret) De ansatte i vår bhg kommer med ønsker om at barna skal ha en litt mer variert matpakke enn to tørre brødskiver, da de merker at barna spiser bedre da. Brødskivene trenger jo ikke være tørre, da ... jeg har matpakke selv med på jobb, den blir ikke tørr. Forøvrig stemmer det sikkert at endel barn spiser mer annen mat enn brødskiver hvis de får sjansen, men så er det endel barn som foretrekker skiver fremfor annen "fancy" mat (deriblant min datter), og da er det liten vits i så mye annet. Endret 19. desember 2013 av Harlekin 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #9 Skrevet 19. desember 2013 De ansatte i vår bhg kommer med ønsker om at barna skal ha en litt mer variert matpakke enn to tørre brødskiver, da de merker at barna spiser bedre da. Brødskiver er ikke nødvendigvis tørre. Jeg lar ikke brødet ligge en uke ute på benken for å sørge for at matpakka blir en negativ opplevelse. Maten blir også variert med variert pålegg. Ved å stå og bake ditten og datten hver dag for at matpakka skal være så fancy som mulig så er sjangsen stor for at man får en kresen og bortskjemt unge. Barnet mitt spiser bra, selvom han får så "kjedelig" matpakke. Anonymous poster hash: be93a...1aa
Gjest Magdalene Skrevet 19. desember 2013 #10 Skrevet 19. desember 2013 (endret) Brødskiver er ikke nødvendigvis tørre. Jeg lar ikke brødet ligge en uke ute på benken for å sørge for at matpakka blir en negativ opplevelse. Maten blir også variert med variert pålegg. Ved å stå og bake ditten og datten hver dag for at matpakka skal være så fancy som mulig så er sjangsen stor for at man får en kresen og bortskjemt unge. Barnet mitt spiser bra, selvom han får så "kjedelig" matpakke. Anonymous poster hash: be93a...1aa Jeg sender jo med mat vi bruker i hverdagen, så jeg står ikke å lager mye greier bare pga matpakkene. Vi spiser ytterst lite brød, så da kjøper jeg jo ikke brød for bare å sende med til ungene i matboksen. Og det har ingen ting med å lage en fancy matboks, men jeg spiser aldri selv kun to skiver til et måltid. Jeg liker mer variasjon. Jeg syns brødskiver blir tørre etter en halv dag i matboks, til tross for ferskt brød. Men dette var ikke trådens tema uansett... Endret 19. desember 2013 av Magdalene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå