Gå til innhold

Normalt at en 6 årig gutt vil bli jente?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Normalt at en gutt på 6 år ønsker å bli jente , og sier at han vil bli til jente når han er større? bare lurer guttungen min har sagt dette snart i 1/2 år.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan være at han oppriktig mener det. Kan også være at han bare også vil kle seg i kjoler, lakke negler osv. som han ser mamma gjør og kanskje eldre søstre, klassevenninner etc. Ikke uvanlig at gutter har en slik fase der de vil gjøre som mamma og som jentene gjør.

Anonymous poster hash: 81a66...31d
Gjest shockgirl
Skrevet

Enkelte finner det ut så tidlig ja, at de vil skifte kjønn.

Du får se når han blir eldre, og jeg håper du støtter ham uansett hva han bestemmer seg for, slik enhver god forelder vil! :)

• Liker 13
Skrevet

Sannsynligheten for at han vil ha det samme ønsket når han blir eldre er vel ganske liten, men greit å være obs på det. Dette høres ikke helt uvanlig ut, og sannsynligvis er det bare en fase. Jeg ville ikke bekymret meg, men som sagt, bare vær obs på det.

Anonymous poster hash: 2c9dc...3f9
  • Liker 3
Skrevet (endret)

Selvsagt vil jeg støtte han uansett hva han velger når han blir større:) På skolen leker han nesten bare med jentene i klassen sin, og blir bedt i rosa prinsesseselskap som eneste gutt:)

Endret av Anciol
  • Liker 16
Gjest shockgirl
Skrevet

Selvsagt vil jeg støtte han uansett hva han velger når han blir større:)

Veldig bra! :)

• Liker 1
Skrevet

Du får se når han blir eldre, og jeg håper du støtter ham uansett hva han bestemmer seg for, slik enhver god forelder vil! :)

Er dette et prinsipp du mener man bør praktiserer generelt overfor barn?

Skrevet

Selvsagt vil jeg støtte han uansett hva han velger når han blir større:)

Hvorfor det?

Skrevet

Åh! Du høres ut som en super mamma og jeg må bare tipse deg om bloggen og boka "raising my rainbow"! Google det, sønnen din er ikke alene om å være kjønns-kreativ! :) håper han får lov til å være seg selv i samfunnet uten dømming og hån. <3

Anonymous poster hash: 62e74...8d5

• Liker 6
Skrevet

Det kan være at han virkelig mener det, og det kan også være bare en fase. Du får vente og se om han fortsatt ønsker det om noen år. Veldig godt å høre at du støtter ham uansett :)

• Liker 1
Skrevet

Fordi han er og vil alltid være min førstefødte stolthet;) er fryktelig stolt av han:)

• Liker 6
Skrevet

sønnen din er ikke alene om å være kjønns-kreativ! :)

en alternativ betegnelse er forvirret

Skrevet

Veldig godt å høre at du støtter ham uansett :)

Hvorfor mener du han skal støttes uansett?

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor det?

hvorfor ikke?

Anonymous poster hash: e81a0...ad3

• Liker 14
Gjest shockgirl
Skrevet

Er dette et prinsipp du mener man bør praktiserer generelt overfor barn?

Man burde støtte barna sine dersom det er noe de virkelig vil ja, med mindre det går ut over dem selv eller andre på en negativ måte.

• Liker 5
Skrevet

Man burde støtte barna sine dersom det er noe de virkelig vil ja, med mindre det går ut over dem selv eller andre på en negativ måte.

Og forvirring rundt egen identitet er positivt?

Gjest shockgirl
Skrevet

Og forvirring rundt egen identitet er positivt?

Om et barn virkelig vil skfte kjønn, så er det ikke forvirring. Noen blir født som feil kjønn, sånn er det bare.

• Liker 12
Skrevet

Hvorfor mener du han skal støttes uansett?

Kanskje fordi enkelte faktisk føler seg fanget i feil kropp, og de har behov for støtte på reisen for å finne ut av sin egen kjønnsidentitet.

• Liker 14
Skrevet

Det er ikke kjønnet som definerer personen, men personen som definerer kjønnet! :opplyser:

Anonymous poster hash: 6f02b...a82
  • Liker 15
Gjest Riskjeks
Skrevet

Tror ikke jeg ville lagt så mye i det.

Mine unger har flere ganger sagt de vil være det motsatte kjønn i perioder, men det går alltid over. Tror det er en normal form for utprøving av roller. Tror dette er noe man bør forholde seg helt avslappet til, hverken være kritisk, eller positiv/oppmuntrende.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...