AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #1 Skrevet 19. desember 2013 Hei alle sammen Jeg har fått vite at jeg skall noe veldig veldig viktig i slutten av mai. Det har seg sånn at dette var en oppvekker på at NÅ må noe gjøres for sånn kan jeg ikke møte opp. Altså jeg har født barn og pga hormon trøbbel er jeg altså 80 kg. Legene finner ikke noe feil med hormonene mine så da er det vel bare å kjøre på. Så her er spørsmålet hva gjør jeg . Hvor skall jeg begynne? Jeg vill gjerne ned i vekt men også trene, og komme form. Litt info om meg er 30 år gammel. 160 cm og 80 kg. Har en jobb hvor jeg er i bevegelse daglig og har hund men trener ellers ikke i det hele tatt. Så hva gjør man hvordan tar man tak i dette?? Hjelp....please Anonymous poster hash: 2087a...372
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #2 Skrevet 19. desember 2013 Skaff deg Lifesum-appen og før inn høyde og vekt, og hvor mange kilo du vil ned over en viss periode. Så fører du opp alt du spiser her. Ikke juks - ta med alt. Da ser du hvordan du ligger an mtp kalorier inn/ut. Og meld deg inn på en treningssenter og start opp med noe PT-timer, for å få et treningsopplegg tilpasset deg. Anonymous poster hash: 62cd6...e7e 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #3 Skrevet 19. desember 2013 Legg deg på 1500 kcal om dagen, last ned couch to 5k-appen, drikk mye vann. Anonymous poster hash: 19ea6...a69 1
Weefunk Skrevet 19. desember 2013 #4 Skrevet 19. desember 2013 Hei alle sammen Jeg har fått vite at jeg skall noe veldig veldig viktig i slutten av mai. Det har seg sånn at dette var en oppvekker på at NÅ må noe gjøres for sånn kan jeg ikke møte opp. Altså jeg har født barn og pga hormon trøbbel er jeg altså 80 kg. Legene finner ikke noe feil med hormonene mine så da er det vel bare å kjøre på. Så her er spørsmålet hva gjør jeg . Hvor skall jeg begynne? Jeg vill gjerne ned i vekt men også trene, og komme form. Litt info om meg er 30 år gammel. 160 cm og 80 kg. Har en jobb hvor jeg er i bevegelse daglig og har hund men trener ellers ikke i det hele tatt. Så hva gjør man hvordan tar man tak i dette?? Hjelp....please Anonymous poster hash: 2087a...372 Hei på deg. Jeg veier 79, er 164 høy og 29 år (nesten likt som deg)!! Ved å være 90 minutter fysisk aktiv hver eneste dag - skal det være mulig å gå ned 1 kg i uken.. Det er ca. 19 uker til mai - dvs at hvis du opprettholder de 90 minuttene, skal det være mulig for deg å være nede i rundt 60 kg til mai. Som er perfekt vekt for din høyde! Var ikke det motiverende? Jeg har selv som mål å være nede til min ideal vekt på 62 kg, til sommeren 2014!! =) Kosthold teller 70% av innsatsen må du huske på!! Lykke til 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2013 #5 Skrevet 20. desember 2013 Begynn med å lære deg å skrive rett! Skall = Skal Vill = Vil Anonymous poster hash: e601d...38e 5
bebisss Skrevet 23. desember 2013 #6 Skrevet 23. desember 2013 Hei på deg. Jeg veier 79, er 164 høy og 29 år (nesten likt som deg)!! Ved å være 90 minutter fysisk aktiv hver eneste dag - skal det være mulig å gå ned 1 kg i uken.. Det er ca. 19 uker til mai - dvs at hvis du opprettholder de 90 minuttene, skal det være mulig for deg å være nede i rundt 60 kg til mai. Som er perfekt vekt for din høyde! Var ikke det motiverende? Jeg har selv som mål å være nede til min ideal vekt på 62 kg, til sommeren 2014!! =) Kosthold teller 70% av innsatsen må du huske på!! Lykke til Man går ikke ned en kg i uken med å være aktiv i 90 minutter hver dag, da hadde jeg vært supertynn og det er jeg ikke. Du må i tilegg spise sunt, kutte ut hveteprodukter, poteter, pasta, hvit ris etc og spise rent kjøtt, fisk, grønnsaker.. Jeg er super aktiv og har vært superaktiv i mange år, jeg går ikke ned en kg i uka, og om jeg spiser feil så går jeg opp i vekt. Man skal passe kostholdet og bevege seg aktivt i tilegg til trening. DA går du ned i vekt. 2
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2013 #7 Skrevet 24. desember 2013 Begynn med å lære deg å skrive rett! Skall = Skal Vill = Vil Likhetstegn, symbol =, er i hovedsak et matematisk tegn som betyr er lik. Jeg leser det som at du mener skall er det samme som skal. Hei på deg. Jeg veier 79, er 164 høy og 29 år (nesten likt som deg)!! Ved å være 90 minutter fysisk aktiv hver eneste dag - skal det være mulig å gå ned 1 kg i uken.. Det er ca. 19 uker til mai - dvs at hvis du opprettholder de 90 minuttene, skal det være mulig for deg å være nede i rundt 60 kg til mai. Som er perfekt vekt for din høyde! Var ikke det motiverende? Jeg har selv som mål å være nede til min ideal vekt på 62 kg, til sommeren 2014!! =) Kosthold teller 70% av innsatsen må du huske på!! Lykke til 90minutter fysisk aktiv hver dag er veldig difust og veldig vanskelig å måle, om du mener 90 minutter spurting, vektløfting, spinning, svømming eller bare trasking brenner det vidt forskjellig antall kalorier brukt. Dessuten summerer 90 minutter hver dag til 10 og en halv time i uka som er elitenivå på treningstid som er veldig mye å kreve av en som er helt fersk og rådvill. Konkrete tips til TS: Start med å trene, spiller ikke så mye hva du gjør, alt er bedre enn ikke noe og det er lettere å få det til om du velger å gjøre noe du synes er moro. Kosthold er det eneste som kan få deg ned i vekt, det hjelper ikke å trene 10 timer i uka om du spiser fler kalorier enn du brenner. Det fins mye bra stoff om dette på internett, og jeg vil anbefale deg å beruke mye tid på å lese deg smart på trening og kosthold. http://fitnessbloggen.no/ er et fint sted å starte. Lykke til og God jul Anonymous poster hash: 1fd96...ea0 1
Weefunk Skrevet 26. desember 2013 #8 Skrevet 26. desember 2013 Man går ikke ned en kg i uken med å være aktiv i 90 minutter hver dag, da hadde jeg vært supertynn og det er jeg ikke. Du må i tilegg spise sunt, kutte ut hveteprodukter, poteter, pasta, hvit ris etc og spise rent kjøtt, fisk, grønnsaker.. Jeg er super aktiv og har vært superaktiv i mange år, jeg går ikke ned en kg i uka, og om jeg spiser feil så går jeg opp i vekt. Man skal passe kostholdet og bevege seg aktivt i tilegg til trening. DA går du ned i vekt. Jeg skrev jo at kosthold teller 70% av innsatsen.. Nå må du lese her gitt!! 1
bebisss Skrevet 26. desember 2013 #9 Skrevet 26. desember 2013 Jeg skrev jo at kosthold teller 70% av innsatsen.. Nå må du lese her gitt!! Ja og det var ikke det jeg refererte til, det var kommentaren om 90 minutters aktivitet gir en kilo vektnedgang i uken.
Weefunk Skrevet 26. desember 2013 #10 Skrevet 26. desember 2013 Ja og det var ikke det jeg refererte til, det var kommentaren om 90 minutters aktivitet gir en kilo vektnedgang i uken. Det stod skrevet senest i avisen for vel 2 uker siden.. Jeg bare videreformidlet!!!!!!!!
bebisss Skrevet 26. desember 2013 #11 Skrevet 26. desember 2013 Det stod skrevet senest i avisen for vel 2 uker siden.. Jeg bare videreformidlet!!!!!!!! Ja og jeg videreformidler at det er pisspreik. 2
StellinaX Skrevet 26. desember 2013 #12 Skrevet 26. desember 2013 Altså, man får tydeligvis mange rare svar når man spør her inne. Enkelt fortalt; du må forbrenne mer enn du putter i deg. Dette gjøres ved å evt og sannsynligvis skjerpe inn kostholdet samt evt vha trening (f eks jogging, sykling, gåturer.. Hva du gjør er ikke dett viktigste, det er det totale regnestykket som bestemmer om du går opp eller ned i vekt) Og; du ønsker sannsynligvis ned i fettmasse og ikke i muskler. Styrketrening (tung) er viktig for å opprettholde mest mulig muskelmasse når du ligger i kcal underskudd, dessuten vil økt muskelmasse kunne påvirke hvileforbrenningen i positiv retning. Er du utrent, så vil du sannsynligvis kunne klare å bygge noe muskler samtidig som du tar av fettmasse= timmelopp. Du bør også passe på å få i deg tilstrekkelig med proteiner i denne perioden, for å opprettholde/bygge muskler. Ellers; at du må kutte hvetepeodukter og andre ting som nevnt over her st sted, er bare tull. Hvis du ikke har noen intoleranser, pcos eller andre ting som tilsier at du skal holde deg unna f eks hvete, så trenger du ikke tenke på det. Det er altså det totale regnestykket som avgjør hvilken vei dette vil gå, men så er det selvfølgelig anbefalt å spise sunn og renest mulig mat, ja og med fokus på å få i deg nok proteiner. Jeg legger ofte slankekunder på rundt 2 g proteiner pr kg kroppsvekt. Jeg ville- dersom du har mulighet- fått en flink Pt til å følge deg opp i starten. Det vil det høyst sannsynlig være verdt. 3
Fråde Skrevet 26. desember 2013 #13 Skrevet 26. desember 2013 Ved å løfte vekter vil du ta vekk en betydelig del av flesket raskt. begynn med baseøvelser som benkpress, markløft og knebøy. Når du bygger muskler forbrennes fettet mye raskere samtidig som du får bedre kropp. Skaff deg helsetilskudd. Kreatin for utholdenhet, proteinshakes, burners osv. Tren jogging et par ganger i uken med gode løpesko.
Pringle Skrevet 27. desember 2013 #14 Skrevet 27. desember 2013 Det kan hende du er både underernært og overvektig. Pass på å spise rent og variert, så blir du både mett og full av pepp samtidig som du går ned i vekt. 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2013 #15 Skrevet 27. desember 2013 Ved å løfte vekter vil du ta vekk en betydelig del av flesket raskt. begynn med baseøvelser som benkpress, markløft og knebøy. Når du bygger muskler forbrennes fettet mye raskere samtidig som du får bedre kropp. Skaff deg helsetilskudd. Kreatin for utholdenhet, proteinshakes, burners osv. Tren jogging et par ganger i uken med gode løpesko. Synes ikke dette var et godt svar til en person som er helt nybegynner! Du får det til å høres ut som at det er veldig mye som skal til for å gå ned i vekt, med både styrketrening, jogging, nye løpesko og kosttilskudd. Om en skal gjøre en masse endringer samtidig, har en mindre sjanse for å lykkes. For de fleste er kostholdet den viktigste synderen, og mange har mye å vinne på å gjøre noen endringer der og få kontroll over hva de egentlig spiser. Forøvrig synes jeg svaret til StellinaX virket meget fornuftig. Anonymous poster hash: 7bf95...bb5 2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2013 #16 Skrevet 27. desember 2013 Det enkle er ofte det beste. Regner med at du vil få mange råd om apper, dietter, programmer og om å leve et detaljestyrt liv. Det trenger du ikke. Her er min enkel metode for å få en sunnere og sprekere kropp: Noen velger å endre kosthold, andre begynner å trene først. Noen velger begge deler. Det du skal vite er at kiloene fjerner du på kjøkkenbenken, treningen forbedrer helsen din og fjerner gram.. Du kan trene deg grønn i trynet uten å gå ned i vekt. Spis frokost, lunch, middag og kvelds ,og legg inn noen fruktmåltider som mellommåltid. Start med å bevege deg litt ekstra hver dag, noe som gjør deg andpusten men at du likevel holder ut i 30 min. Det kan være svømme, sykle, gå fort, eller andre ting som er lett . Spis to skiver eller 4 knekkebrød til frokost, lunch og kvelds. Drikk et glass skummet melk til disse. Bruk tallerken modellen til middagsmåltidet. Gjør smarte valg i matveien og stol på deg selv. Ikke gå sulten. Ikke stress og ikke vei deg oftere enn maks hver 14 dag. Vips, du er i gang! Anonymous poster hash: d0c18...e75
Gjest Coolaid Skrevet 27. desember 2013 #17 Skrevet 27. desember 2013 IKKE les fitnessbloggen og hold deg unna alt treningsmas som sier du må gjøre det ene og det andre. Gjør helt vanlige ting, men sunne og smarte valg som nevnt over. Stol mest på deg selv.Dersom du ikke får fremgang på vekten etter 2-4 uker er det flere ting å gjøre: Et tips er å kutte ut alt av snop, potetgull og sukkerholdig brus for noen mnd. Har gjort det selv og det er faktisk helt greit og overraskende lett. Tanken er verre enn å faktisk gjøre det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå