AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #1 Skrevet 19. desember 2013 Skal kjøpe en vinylplate til en lydnerd til jul. Men jeg har ikke peiling på hvilke plater som høres bra ut. Noen som kan anbefale en? Helst en som finnes på platekompaniet. Anonymous poster hash: 207bf...ca2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #3 Skrevet 19. desember 2013 Hva slags musikk liker mottakeren? Veldig altetende, fra rock til electronica, nytt og gammelt. Han er faktisk mest opptatt av lydkvalitet, egentlig, og den "vinylfeelingen". Derfor føler jeg at jeg kommer til kort her. Prøver å google etter tips, men det er så mye forskjellig. Anonymous poster hash: 207bf...ca2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #4 Skrevet 19. desember 2013 Hvor gammel er hun/han? Hilsen en gammel vinylfreak ;-) Anonymous poster hash: 0a184...a4d
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #5 Skrevet 19. desember 2013 Hvor gammel er hun/han? Hilsen en gammel vinylfreak ;-) Anonymous poster hash: 0a184...a4d Snart i midten av livet. Anonymous poster hash: 207bf...ca2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #6 Skrevet 19. desember 2013 Snart i midten av livet. Anonymous poster hash: 207bf...ca2 Fin alder! Der er jeg også ... Men problemet er kanskje at hun/han kanskje allerede har hundrevis (tusenvis) av vinylplater? Hvis mottaker var ung, ville jeg nok gått for klassikere fra 70-tallet. Tidlig Pink Floyd, Supertramp og sånt. God vinylfeeling der. Men faren er jo at han/hun allerede har det meste? Anonymous poster hash: 0a184...a4d
Mons Skrevet 20. desember 2013 #8 Skrevet 20. desember 2013 Lydfreak og vinyl...Av Pink Floyd vil jeg heller anbefale The Dark side of the Moon. Andre klassikere som før i tiden ble mye brukt til demo av hifi: Gino Vanelli - Powerful People Supertramp - Crime of the Century Donald Fagen - The Nightfly Har alle selv i spesialpressinger. Sammen med hundre kilo vinyl ble de for over ti år siden plassert i kjelleren. Der står også en Thorens platespiller. Synd! Savner den gode lyden.
Gjest Gresshoppesang Skrevet 20. desember 2013 #9 Skrevet 20. desember 2013 Eller noe med the Doors. LA woman.Electric Light Orchestra.Forresten. Midt i livet, er det femti, førti eller tredve?
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2013 #10 Skrevet 20. desember 2013 Takk for gode tips. Han er forresten straks 40. Anonymous poster hash: 207bf...ca2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå