militærjenta Skrevet 19. desember 2013 #1 Skrevet 19. desember 2013 Jeg har vært sammen med typen min i fire måneder nå, og har utviklet sterke følelser for han. Med hånden på hjertet kan jeg si at jeg elsker han, og dette uttrykker jeg ofte med ord, eller jeg skriver det til han i meldinger. Svaret jeg får tilbake er ofte "kjempe glad i deg også vennen" eller "så koselig å våkne til sånne meldinger". Jeg konfronterte han forsiktig med dette og spurte om han ikke syntes det var "kleint" med ordet elsker, siden han aldri brukte det selv.. Han svarte da med nei, og at jeg vet at han elsker meg og. Det hele virket egentlig bare litt presset. Hvorfor virker det så vanskelig å svare med det samme? Unngår han ordet elsker, eller har han rett og slett ikke like sterke følelser for meg som jeg har for han? Vanskelig for dere å si noe om kanskje.. men kanskje dere er en tanke eller erfaring rikere - og kan dele denne med meg?
Gjest Roookk Skrevet 19. desember 2013 #2 Skrevet 19. desember 2013 Kanskje han ikke er klar til og bruke de ordene enda. Er tross alt bare 4 måneder siden dere ble sammen. Så jeg forstår han faktisk! 4
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #3 Skrevet 19. desember 2013 Dere har bare vært sammen i fire måneder. Chill. Anonymous poster hash: 580f1...fb5 4
Gjest Roookk Skrevet 19. desember 2013 #4 Skrevet 19. desember 2013 Hvor gammel er du? Med tanke på at du reagerer på at han ikke sier han elsker deg etter 4 mnd. Er helt normalt og starte med " glad i deg ", også kommer de sterke ordene elsker deg, senere i forholdet. Når dere har vært sammen en god stund og vet hvor dere står i forholdet. Og hvor seriøst det er.
Gjest New_Girl Skrevet 19. desember 2013 #5 Skrevet 19. desember 2013 (endret) Hvis han er sånn som meg, så er ikke "jeg elsker deg" naturlig å si. Det betyr ikke at jeg ikke mener det, men selve ordene er vanskelig, eller kleint som du skriver, å si. Se heller på handlingene hans, og hvordan han behandler deg, og ikke stress. Det er bare ord. Endret 19. desember 2013 av Olivia_B 2
militærjenta Skrevet 19. desember 2013 Forfatter #6 Skrevet 19. desember 2013 Hvor gammel er du? Med tanke på at du reagerer på at han ikke sier han elsker deg etter 4 mnd. Er helt normalt og starte med " glad i deg ", også kommer de sterke ordene elsker deg, senere i forholdet. Når dere har vært sammen en god stund og vet hvor dere står i forholdet. Og hvor seriøst det er. Jeg er 20. Vi har holdt på en god stund, 7 mnd. Jeg reagerer vel ikke så sterkt heller, og forstår at følelser kommer tidligere hos noen enn andre.
Gjest Roookk Skrevet 19. desember 2013 #7 Skrevet 19. desember 2013 (endret) Jeg er 20. Vi har holdt på en god stund, 7 mnd. Jeg reagerer vel ikke så sterkt heller, og forstår at følelser kommer tidligere hos noen enn andre. Det skulle du vel tatt med i teksten. Da er det jo mye lengre enn 4 mnd, kanskje han ikke er klar for de ordene, men til slutt kommer det når du minst venter det Endret 19. desember 2013 av Roookk
militærjenta Skrevet 19. desember 2013 Forfatter #8 Skrevet 19. desember 2013 Hvor gammel er du? Med tanke på at du reagerer på at han ikke sier han elsker deg etter 4 mnd. Er helt normalt og starte med " glad i deg ", også kommer de sterke ordene elsker deg, senere i forholdet. Når dere har vært sammen en god stund og vet hvor dere står i forholdet. Og hvor seriøst det er. Kan vel også legge til at jeg aldri har vært i et seriøst forhold før. Så jeg er vel noe usikker på hva som er norm. Reagerte mest på at han kunne si at han elsket meg, men likevel ikke bruke ordene
Gjest Roookk Skrevet 19. desember 2013 #9 Skrevet 19. desember 2013 Kan vel også legge til at jeg aldri har vært i et seriøst forhold før. Så jeg er vel noe usikker på hva som er norm. Reagerte mest på at han kunne si at han elsket meg, men likevel ikke bruke ordene Gi han litt tid,så kommer det nok. Selv om det er skikkelig plagsomt at du har åpnet deg sånn og fortalt han at du elsker han, også når du sier de ordene så får du tilbake " glad i deg ", så kanskje du burde si at du er glad i han fremfor elsker deg, helt til han er helt trygg på og si at han elsker deg i hverdagen 1
militærjenta Skrevet 19. desember 2013 Forfatter #10 Skrevet 19. desember 2013 Gi han litt tid,så kommer det nok. Selv om det er skikkelig plagsomt at du har åpnet deg sånn og fortalt han at du elsker han, også når du sier de ordene så får du tilbake " glad i deg ", så kanskje du burde si at du er glad i han fremfor elsker deg, helt til han er helt trygg på og si at han elsker deg i hverdagen Skal gi han tid og kanskje heller gå tilbake til litt "kjempeglad i deg". Har ikke hastverk
Gjest Roookk Skrevet 19. desember 2013 #11 Skrevet 19. desember 2013 Skal gi han tid og kanskje heller gå tilbake til litt "kjempeglad i deg". Har ikke hastverk Det høres bra ut! Nyyyt det ingenting er bedre enn kjærlighet 1
Gjest Linneah2013 Skrevet 19. desember 2013 #12 Skrevet 19. desember 2013 Jeg har vært sammen med typen min i fire måneder nå, og har utviklet sterke følelser for han. Med hånden på hjertet kan jeg si at jeg elsker han, og dette uttrykker jeg ofte med ord, eller jeg skriver det til han i meldinger. Svaret jeg får tilbake er ofte "kjempe glad i deg også vennen" eller "så koselig å våkne til sånne meldinger". Jeg konfronterte han forsiktig med dette og spurte om han ikke syntes det var "kleint" med ordet elsker, siden han aldri brukte det selv.. Han svarte da med nei, og at jeg vet at han elsker meg og. Det hele virket egentlig bare litt presset. Hvorfor virker det så vanskelig å svare med det samme? Unngår han ordet elsker, eller har han rett og slett ikke like sterke følelser for meg som jeg har for han? Vanskelig for dere å si noe om kanskje.. men kanskje dere er en tanke eller erfaring rikere - og kan dele denne med meg? Første du må gjøre er å slutte oppfordre han til å si han elsker deg, det kan faktisk da skje at han sier det uten å mene det, fordi han føler press fra deg. Er vel bedre at du venter til han er klar for å si det? For da vet du jo at han mener det..
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #13 Skrevet 19. desember 2013 Jeg sa ikke "elsker deg" til kjæresten min før etter 2 år, og nå har vi snart vært sammen i 4... Take a chill pill... Utrolig hva folk stresser over. Så lenge han viser at han liker/elske deg, så er det vel nok enn et par ord? Anonymous poster hash: 3cab8...4a1 2
FrokenL Skrevet 19. desember 2013 #14 Skrevet 19. desember 2013 Slutt å press det ut av han. Det er bare slitsomt og irriterende. Han sier det når han er klar. 3
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #15 Skrevet 19. desember 2013 Med eksen min tok det 10 måneder før noen av oss sa det, så ta det med ro! Anonymous poster hash: 245cc...58b
Gjest Awzm me Skrevet 19. desember 2013 #16 Skrevet 19. desember 2013 Synes syv mnd ikke er så lenge heller jeg
Gjest Smiley_cat Skrevet 19. desember 2013 #17 Skrevet 19. desember 2013 Mannen min sa "jeg elsker deg" (på telefonen!) første gang etter ca 4mnd.... Jeg svarte med "jeg er GLAD i deg og"... Vi ler godt av det i dag. Han sier at han hadde manna seg skikkelig opp for å si det, og ble ganske skuffa når jeg presterte å bare si at jeg var glad i han... For det første var vi veldig unge (jeg var 15). Og jeg var helt uforberedt på at han skulle si det, og ikke visste jeg hva jeg skulle svare tilbake. Jeg hadde aldri sagt det til noen, og for meg er det en veldig kraftfull ting å si. Jeg elsket han allerede da, men turte ikke si det tilbake! Kan nevne at vi har vært sammen i 18 år nå da, og at jeg virkelig elsker han! :-) 1
FalconPunch Skrevet 19. desember 2013 #18 Skrevet 19. desember 2013 (endret) . Endret 8. april 2018 av FalconPunch 1
Gjest Riskjeks Skrevet 19. desember 2013 #19 Skrevet 19. desember 2013 4 mnd er veldig kort tid. 7 mnd også. Vi sa at vi elsket hverandre etter nærmere ett år. Den følelsen du føler nå, er mest sannsynlig forelskelse, ikke kjærlighet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå