Gå til innhold

Nudler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Er det noen som vet hvor mange kcal det er i en pakke nudler? Finner ingen matvaretabell som har med nudler i sin oversikt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer an på hvilket merke det er, (hvor mange gram) men det er nærmere 400 kcal.

Skrevet
Det kommer an på hvilket merke det er' date=' (hvor mange gram) men det er nærmere 400 kcal.[/quote']

Vanlig nudler uten tilsetting, 60 gram. Vel, 400 kcal er det ikke- det er alt for mye. Men takk alikevel. :wink:

Skrevet

Jeg har hørt at en apkke nudler inneholder like mye salt som er anbefalt for en dag, men jeg husker ikke hvor jeg har det fra.

Spise masse nudler til jeg hørte dette.

Gjest gjest1
Skrevet

Har aldri satt meg inn i kcal, men at nudler er usunt, det er det ingen tvil om.

Skrevet

100 g ukokte nudler inneholder 440 kalorier.

Dvs at den lille nuddelpakken din inneholder ca. 270 kalorier.

Skrevet
100 g ukokte nudler inneholder 440 kalorier.

Dvs at den lille nuddelpakken din inneholder ca. 270 kalorier.

Takker :wink:

Skrevet
Jeg har hørt at en apkke nudler inneholder like mye salt som er anbefalt for en dag, men jeg husker ikke hvor jeg har det fra.

Spise masse nudler til jeg hørte dette.

Men det spørs jo hva det er slags nudler det er snakk om. Mr. Lee og liknende med krydderposer er det nok mye salt i, men vanlige nudler kan jeg ikke forestille meg inneholder noe sælig salt.

Skrevet

Ja, det var mr lee og de med krydderpakker jeg tenkte på da.

Skrevet

Det er i krydderet og tilbehøret de fleste kcal ligger. :wink: Derfor unngår jeg det.

Skrevet

Nudler har vel omtrent samme næringsinnhold som pasta tenker jeg? Dersom man ikke tilsetter poser med krydder og olje selvfølgelig.

Skrevet
Nudler har vel omtrent samme næringsinnhold som pasta tenker jeg? Dersom man ikke tilsetter poser med krydder og olje selvfølgelig.

Nei. nudler inneholder mye mer fett (uten at du tilsett oljen og krydderet) enn pasta.

Skrevet

Nei. nudler inneholder mye mer fett (uten at du tilsett oljen og krydderet) enn pasta.

Kan ikke skjønne hvordan det skal være mulig. I følge min store pastabok lages nudler av mel, vann og noen typer lages også med egg. Akkurat det samme er tilfelle med vanlig pasta. Hvor ligger forskjellen mener du?

Skrevet

Hvis du lager nudler hjemme, kan du nok lage dem så de ligner på pasta når det gjelder kaloriinnholdet.

Men hvis du leser bak på nuddel-pakkene, så ser du at nudler inneholder mye mer fett og kalorier enn vanlig pasta. jeg tror det er fordi de nudlene du kjøper i butikken er frityrstekt på forhånd.

Skrevet
Hvis du lager nudler hjemme, kan du nok lage dem så de ligner på pasta når det gjelder kaloriinnholdet.

Men hvis du leser bak på nuddel-pakkene, så ser du at nudler inneholder mye mer fett og kalorier enn vanlig pasta. jeg tror det er fordi de nudlene du kjøper i butikken er frityrstekt på forhånd.

Boken min beskriver ikke hvordan man lager nudlene selv, men derimot forskjellen på de ulike typene nudler man får kjøpt. I vanlige tørkede nudler er det ikke fett annet enn fra egg(nudler frityrstekes ikke), så jeg tror nok det du har lest på pakken gjelder en ferdig porsjon kokte nudler med krydder og olje som ligger med i pakken. Som sagt, pasta og nudler inneholder det samme, så jeg kan ikke skjønne hvorfor kaloriinnholdet skulle være så veldig forskjellig.

Skrevet

Jeg kan ikke huske hvor og når jeg fikk det med meg, men det kan godt være feil at de frityrstekes på forhånd.

Derimot inneholder nudler i ferdigpakke mer kalorier enn vanlig pasta, står tross alt kalorier per 100 gram tørrvare nudler.

Og det er jo selvfølgelig forskjell på eggenudler, mr.lee nudler osv.

Skrevet

Sitter forresten her med tre typer ulike nudler, og alle inneholder hvetemel, salt og olje. kaloriinnholdet svinger fra 440 til 510 kcal per 100 gram tørrvare.

Skrevet

Dere er morsomme :ler:

Gjest Phair
Skrevet

"ikke mine nudler, nei". "jammen mine nudler så" . "men mine nudler er det" . "mine nudler er det ikke". ja men mine nudler er det" osv osv...

*ler godt av dere* :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...