Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Kommer fra trening og der var det ei som pleide å ta 500 sit-ups. Er det bra?Jeg har lest at det er bedre å ta 20-30 å heller gjøre de sent og rett?

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Klarer du å ta 500 sit-ups så gjør du det feil :) Så du har rett. Styrketrening er såre enkelt, få men TUNGE løft/sit-ups er best. Trene en muskelgruppe hver dag er også bortkastet.

Mage/rygg timene på sats er veldig bra :) Men husk stempel! Også en fordel å "trekke" inn magemusklene, så musklene formes konkavt.

Gjest Catwoman
Skrevet

med konkave muskler menes det at mage musklene blir rette, eller innover (er ikke helt sikker på akkurat det) Men det motsatte, konvekse muskler, da blir musklene buet utover, slik at magen blir større. Og det tror jeg ikke så mange vil ha.

Gjest Lady-M
Skrevet

Hvis du tar 500, gjør du de nok feil. Som catwoman sier så må du trekke musklene sammen når du går opp og holde et sekund før du går ned igjen. Og husk å pust.

Eksempel på to kroppsbyggere med tanke på riktig og gal trening av magemuskler.

Riktig

Feil (ølmage med sixpack :o )

Er nok andre ting som også spiller inn på han siste der, men allikevel...

Skrevet

Den ølmagen var skummel! :o

Gjest gjest1
Skrevet
med konkave muskler menes det at mage musklene blir rette' date=' eller innover (er ikke helt sikker på akkurat det) Men det motsatte, konvekse muskler, da blir musklene buet utover, slik at magen blir større. Og det tror jeg ikke så mange vil ha.[/quote']

Nemlig :) De aller fleste trener slik at magemusklene buer utover, og det gir ikke flat mage.

Skrevet

Kan dere beskrive dette litt nærmere?

Hvordan gjør man sit-ups så galt at magen blir stående ut??? :o

Gjest gjest1
Skrevet

Dette kan du egentlig se selv når du trener. Magen skal ikke bule ut når du tar sit-ups el. Trekk inn magen, så ser du antagelig forskjellen. Men ikke glem å puste :) En øvelse hvor man ser forskjellen veldig tydelig er øvelsen hvor man har begge bena oppe, og senker et ben av gangen. (ved denne øvelsen MÅ du ha korsryggen på gulvet, ellers skader du ryggen)

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg tok en titt på denne linken av nysgjerrighet, jammen er jeg glad jeg gjorde det.

Ingen har noensinne fortalt meg at jeg må holde magen inne ved sit-ups, har dermed tatt sit-ups for "ut-mage" når målet mitt er "flat/inn-mage"!

Takket dere vet jeg nå hva jeg gjør feil...

Takk takk takk!!!! :-)

Clea

Gjest Lady-M
Skrevet

Tenk at du har et tau på innsiden av magen og noen drar i den når du strammer.

Skrevet

Mannen med ølmage og sixpack var skummel :o

Gjest Phair
Skrevet
:klø:

Du presser korsryggen ned i gulvet hele tiden, skal ikke være noe luftrom mellom rygg og gulv.

• 3 år senere...
Gjest Milip
Skrevet

Takk, det hjalp!

Men så er det en annen ting; jeg har skeive/usymetriske magemuskler. Retter de seg ut etter hvert, eller forblir de usymetriske?

De ligger jo annenhver. (Er bare 17 år, om det forklarer)

Gjest Bolledeig
Skrevet

Ølmage med magemuskler kommer først og fremst av steroider, og ikke dårlige situps. Enkelt og greit ;)

Hvordan magemusklene dine ligger bestemmes av genene dine. Altså fint lite å gjøre med på trening.

Skrevet

Er det sant at det å trekke inn magen har ingenting å si? Jeg kjenner til en fyr som var ganske flat tidligere, men han trente (sannsynligvis feil) veldig mye mage for en stund, enkle mageøvelser, og nå ser det ut som om han har en ølmage, selv om det er bare muskel. Han sliter virkelig å bli kvitt det.

Har ikke det noe med det å gjøre også at man trener ujevnt? Hvis man trener for mye mage og for lite rygg osv.. ?

Skrevet

Jeg tror nå at jeg gjør feil når jeg tar sit-ups! ikke bra... For magen blir "oppheva" når jeg tar sit-ups... hmmm nå må jeg få noen til å hjelpe meg å lære den "rette" måten...

Skrevet

Jeg tror nå at jeg gjør feil når jeg tar sit-ups! ikke bra... For magen blir "oppheva" når jeg tar sit-ups... hmmm nå må jeg få noen til å hjelpe meg å lære den "rette" måten...

Gjest Gjest_alice_*
Skrevet
med konkave muskler menes det at mage musklene blir rette, eller innover (er ikke helt sikker på akkurat det) Men det motsatte, konvekse muskler, da blir musklene buet utover, slik at magen blir større. Og det tror jeg ikke så mange vil ha.

Hjelp! Tror jeg har tatt feil sit-ups over de siste årene,slik at musklene i magen gjør at den buer litt utover. Kan noen hjelpe meg å forklare hvordan jeg kan gjøre øvelser og vanlig sit-ups slik at musklene blir formet innover?Har skjønt at man må suge magen inn, men utover det?

Hvis man har gjort litt feil og de har blitt litt buet utover er det da forseint å få de formet innover?

Er planken en bra øvelse der det er vanskelig å gjøre feil?

Vil planken 1minx3 f eks 4 ganger være bra?

vil heller stoppe å trene mage enn å gjøre det feil!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...