AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #1 Skrevet 19. desember 2013 Vi skal feire julaften hos min brors kone i år sammen med resten av vår nære familie og hennes. De har kliss nytt hus og hun er kjent for å diske opp så det holder og pynter nydelig (hun poster litt bilder på face). Så vi gleder oss. Saken er at hun og broren min har to SVÆÆRE katter. Altså, de må veie 10-12 kino og den ene ser ut som ei gaupe, seriøst. Den andre er grå/sort/hvit og minst like svær. Noen som vet hva slags katter dette er og er de snille. Er ikke vant til katter. hilsen engstelig Anonymous poster hash: 315b2...53e
Gjest Badebuksa Skrevet 19. desember 2013 #2 Skrevet 19. desember 2013 (endret) Maine Coon? Om de er snille eller ikke kommer vel an på personligheten, du får høre med eierne jeg har ikke møtt på noen slemme katter hittil. Endret 19. desember 2013 av Badebuksa 6
Nordvesta Skrevet 19. desember 2013 #3 Skrevet 19. desember 2013 Høres ut som det kan være Maine Coon. Det er fine og snille katter
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #5 Skrevet 19. desember 2013 Ingenting å være redd for Katter i seg selv er ikke farlige, men om du virkelig er redd dem, så unngå dem. Men de gjør deg ingenting. Katter er de beste dyrene i hele universet Anonymous poster hash: 9c506...fba 8
Gjest blasé Skrevet 19. desember 2013 #6 Skrevet 19. desember 2013 Redd for katter, faktisk Du får enten prøve deg på å hilse litt på dem, eller bare holde deg unna. Katter er jo forskjellige, noen vil kose - mens andre holder seg unna. Iverstefall så vil en kosete katt bare gni seg litt på deg med et ønske om å bli klødd
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #7 Skrevet 19. desember 2013 Maine coon går faktisk under kallenavnet "the gentle giant", nettopp fordi de er snille og harmløse selv til katter å være. De er store og kan derfor sikkert virke litt truende, men de er en rolig og vennlig rase. Katter er generelt veldig snille og greie, og den aktuelle rasen er enda snillere enn katter flest. Det er bare å slappe helt av, de kommer ikke til å gjøre deg noe som helst. Anonymous poster hash: db280...cd3 3
murray Skrevet 19. desember 2013 #10 Skrevet 19. desember 2013 Redd for katter, faktisk Du får enten prøve deg på å hilse litt på dem, eller bare holde deg unna. Katter er jo forskjellige, noen vil kose - mens andre holder seg unna. Iverstefall så vil en kosete katt bare gni seg litt på deg med et ønske om å bli klødd Ikke meningen å skremme TS, men katta til mamma og pappa er mannevond Den jakter på deg når du går forbi og setter helt plutselig tenna og klørne i leggen din 1
Magnifique Skrevet 19. desember 2013 #11 Skrevet 19. desember 2013 Hei. Generelt er katter hyggelige, så fremt de er oppdratt skikkelig og du ikke plager dem. Maine coon, Norsk skogkatt, Tyrkisk van og Ragdoll er alle storvokste, men medgjørlige og snille katteraser. Jeg tror ikke du har noe å frykte, ts - Lykke til!
Inwe Skrevet 20. desember 2013 #12 Skrevet 20. desember 2013 Katter gjør stort sett som de vil, min for eksempel er veldig selskapsyk i dag og vandrer over meg frem og tilbake. De fleste er veldig snille, men hadde en gang ei som bare likte meg og eksen, hun fresa til alle andre. Hun gjorde ikke folk noe da, bare sa i fra om de kom for nærme. De sier stort sett i fra om de ikke liker det de gjør, men de fleste jeg har vært borti er glad i selskap og legger seg gjerne i nærheten eller oppå deg for kos
Erica❤ Skrevet 21. desember 2013 #13 Skrevet 21. desember 2013 Jeg vil på besøk til folk med gaupekatt! Savner å ha katt:( Kattene er sikkert snille. Håper du bli gode venner med de, katter er nydelige dyr. 3
Kooko Skrevet 21. desember 2013 #14 Skrevet 21. desember 2013 Så koselige med store pussekatter... Bare hold deg rolig... fra erfaring som vet jeg at enkelte ganger "føler" kattene når en er ikke glad I Katter og så prøver de seg hos de hvis du skjønner... Vennina mi er ikke glad I Katter men alikevel prøver kattene mine på henne, prøver å få kos og hopper på henne.... stakkars de da! ta det med ro, det går greit... ignorere du dem, ignorere de deg!!!
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2013 #15 Skrevet 21. desember 2013 Katter lukter frykt! De tiltrekkes av det! Så lenge du lar katten komme til deg, klør de litt under haka (unngå magen, de fleste katter blir plutselig fornærma om man klør for lenge på magen) og ikke lager brå lyder og bevegelser, så er du safe. De er sikkert så snille og rolige at de ikke merker at du er der en gang Anonymous poster hash: edf5d...560
Gjest Raindrops Skrevet 21. desember 2013 #17 Skrevet 21. desember 2013 Så koselige med store pussekatter... Bare hold deg rolig... fra erfaring som vet jeg at enkelte ganger "føler" kattene når en er ikke glad I Katter og så prøver de seg hos de hvis du skjønner... Vennina mi er ikke glad I Katter men alikevel prøver kattene mine på henne, prøver å få kos og hopper på henne.... stakkars de da! ta det med ro, det går greit... ignorere du dem, ignorere de deg!!! Mener å ha lest at det gjerne kommer av at folk som ikke liker katter ignorerer katten, mens de som liker katter søker øyekontakt. Sistenevnte er relativt uhøflig om du og katten er fremmede for hverandre, så da går katten heller å sjekker ut den gjesten som febrilsk prøver å ignorere hele dyret. 4
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2013 #18 Skrevet 21. desember 2013 Du burde være livredd, har du ikke hørt om den katten som angrep et menneske fordi hun kastet snø på pusen? http://www.dagbladet.no/2013/12/21/nyheter/dbtv/katt/michigan/angrep/30964460/ Anonymous poster hash: ae888...3cd 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2013 #19 Skrevet 21. desember 2013 Du burde være livredd, har du ikke hørt om den katten som angrep et menneske fordi hun kastet snø på pusen? http://www.dagbladet.no/2013/12/21/nyheter/dbtv/katt/michigan/angrep/30964460/ Anonymous poster hash: ae888...3cd Det er så utrolig dårlig gjort å skremme opp folk helt uten grunn. Kattene er definitivt ikke farligere enn menneskene man feirer jul med, altså etter alt overmål helt harmløse. Anonymous poster hash: db280...cd3 2
Gjest blasé Skrevet 22. desember 2013 #20 Skrevet 22. desember 2013 Ikke meningen å skremme TS, men katta til mamma og pappa er mannevond Den jakter på deg når du går forbi og setter helt plutselig tenna og klørne i leggen din Har hatt et par sånne selv, så har sett hva de kan finne på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå