Gå til innhold

Menn asosiale når de er i et forhold?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare meg, eller blir menn mindre sosiale når de er i et forhold?

Har opplevd flere ganger at venner plutselig trekker seg litt tilbake fra vennegjengen når de finner seg en kjæreste. Bruker rett og slett mindre tid på sosiale aktiviteter.

Virker ikke helt som om det samme gjelder for jenter, at de bruker mindre tid med vennindene?

Noen som har noen teorier om hvorfor det kan være sånn, eventuelt er uenige?

Anonymous poster hash: 6f453...da9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er mange som gjør det. Feks hvis guttegjengen gikk på byn ofte i helgene, så når ene i gjengen får kjerring så kan dere bare glemme og få han med ut på noen uker. Er sånn i de fleste forhold i starten. :fnise:

Gjest TheRighteous
Skrevet

Ja, føler det stemmer. Typen min f.eks. vil aldri dra ut med kompisene etter han traff meg, syns det er litt trist egentlig.. Har bare blitt "verre og verre" også. Haha!

Skrevet

Ja, føler det stemmer. Typen min f.eks. vil aldri dra ut med kompisene etter han traff meg, syns det er litt trist egentlig.. Har bare blitt "verre og verre" også. Haha!

Sånn er typen min også! Haha. Tror det skjer med omtrent alle :fnise: Er vel ikke like gøy og dra på byen, når kompisene skal sjekke opp kjerringer.

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke min erfaring. Kommer selvsagt an på hvor sosial han er i utgangspunktet.

Og selvsagt hvor mye vedkommende bryr seg om vennene fra før av...

Alle gutter jeg har datet har vært ekstremt sosiale med stor vennekrets. De droppet aldri vennene, men inviterte meg med. Det var faktisk noe slitsomt i lengden at vi alltid måtte være en stor gjeng...jeg er glad i å møte nye mennesker, men jeg opplevde at "datene" vi hadde i starten bare var oppbygningen til et forhold, og deretter var det hele vennekretsen hans hver gang.

Kjæresten min nå er skilt og har barn så tidsfordelinger går for det meste mellom jobb, reise, meg, barn og sosialt med kolleger.

Jeg har aldri nedprioritert venninner pga. en fyr, men nå har jeg aldri veldig aktivt opplegg med venner uansett.

Skrevet

Er jo litt dumt hvis man blir singel igjen, kjipt å føle seg ensom da!

• Liker 1
Skrevet

Har opplevd flere ganger at venner plutselig trekker seg litt tilbake fra vennegjengen når de finner seg en kjæreste. Bruker rett og slett mindre tid på sosiale aktiviteter.

Virker ikke helt som om det samme gjelder for jenter, at de bruker mindre tid med vennindene?

Vel, for min del så var det veldig ufrivillig at jeg ble såpass asosial i det forholdet jeg var i. Dette skyldtes desverre en sykelig sjalu kjæreste som krevde enormt med oppmerksomhet i tillegg til å være litt vel hjemmekjær. Så da ble det desverre slik at jeg forsvant fra alle mine venner i lengre perioder. Nå er det heldigvis ikke slik lenger da jeg er singel igjen :)

Anonymous poster hash: 6be62...b81

Skrevet

Nei, det har jeg aldri vært. Inviterer henne heller med, eller så har vi vært flinke til å finne på ting hver for oss i forholdene, kunne aldri tenkt meg å være sammen med noen som føler de må være sammen med meg 24/7.

Anonymous poster hash: 814ac...4db
Skrevet (endret)

Tror nok det er endel som går i den fella. Dama forventer, eventuelt at kisen tror dama forventer, hans fulle oppmerksomhet 24/7. Nå er det tross alt hun som er klodens midtpunkt.

Så går tiden (den gjør gjerne det) og dama skifter pels, fra rosa skyer til hverdagsgrått og finner frem finn-5-feil-brillene og mannen er ikke like spennende lenger. Han er faktisk tidvis irriterende (get a life). Det samme synes han om henne. Forskjellen ligger imidlertid der at mannen, i motsetning til kvinnen, evner å ignorere 90 prosent av det hun evner med tanke på hva som irriterer den andre.

Derfor begynner hun å mase om at han må komme seg litt mer ut.

Han derimot, gir bifall når hun forteller at hun skal i syforening neste onsdag, på SPA jentetur til Riga helga om tre uker eller har meldt seg på et kveldskurs i yoga som skal gå ukentlig fra nå frem til påske.

Når han omsider kommer seg litt ut blir det gjerne feil det også. Fordi hun mener at det han gjør, når han endelig kom seg ut, er tullete aktiviteter.

Og sånn går no dagan :erter:

Men det er ingen som kjenner seg igjen i beskrivelsen fra generaliserende bitterpikker.

Endret av Gorgonzola
  • Liker 5
Skrevet

Det er tydeligvis ingen her som skjønner hvorfor mannfolk går ut på byen.

Skrevet

Det er tydeligvis ingen her som skjønner hvorfor mannfolk går ut på byen.

Går de ut bare for å pule? Så trist...

• Liker 1
Skrevet

Kan svare for meg selv. Jeg ble lei av å krangle med samboer hver gang jeg skulle på fest med venner fordi hun var sjalu på disse vennene. (vennene mine var som regel pene jenter en del år yngre enn meg).

I løpet av noen år gikk jeg fra å ha mange nære venner som jeg måtte daglig til at jeg nå ikke har gjort noe sammen med noen venner på fritida på mange mange år. (det har sikkert også noe med at disse vennene jeg hadde som regel nå har fått gubbe og barn)

Anonymous poster hash: 651d0...f6e

Skrevet

Når mannfolk går ut på byen så må de underholde kvinnfolk.

Og når kvinnfolk går ut på byen så blir de altså underholdt av mannfolk.

Hvem tror du da syns at det er morsomst å gå på byen?

• Liker 1
Skrevet

I begynnelsen av forholdet var kjæresten veldig lite med venner, og gikk mye mindre ut. Sikkert fordi han var nyforelsket osv. Nå som vi har vært sammen en stund så er både han og jeg mer sosiale!

Skrevet

Når mannfolk går ut på byen så må de underholde kvinnfolk.

Og når kvinnfolk går ut på byen så blir de altså underholdt av mannfolk.

Hvem tror du da syns at det er morsomst å gå på byen?

Mye mulig, selv om jeg liker å gå ut selv om jeg har kjæreste da, uten å måtte bli underholdt av mannfolk.

Og hva med alle de som drar ut selv om de har kjæreste(menn altså), for leser jo om mange som gjør det her. Er de egentlig på grensen til utro da?

Skrevet

Menn er patetiske griser. Derfor jeg holder meg unna.

Anonymous poster hash: dfd89...9b2

Skrevet (endret)

Mye mulig, selv om jeg liker å gå ut selv om jeg har kjæreste da, uten å måtte bli underholdt av mannfolk.

Og hva med alle de som drar ut selv om de har kjæreste(menn altså), for leser jo om mange som gjør det her. Er de egentlig på grensen til utro da?

Tja, det som er åpenbart er at mange har et behov for å drikke alkohol. Sånn sett kan man jo påstå at de da er på grensen til alkoholisme.

Og det er selvfølgelig veldig mange - sannsynligvis de aller fleste - som går ut på byen for å få kontakt med det annet kjønn.

Det betyr selvfølgelig ikke at det nødvendigvis ender med (utarter i) noe seksuelt utroskap, men at et behov må ligge der er det vanskelig å komme bort i fra.

Dette gjelder da forøvrig like mye for begge kjønn ute på fylla.

Endret av Steinar40
  • Liker 1
Skrevet

Det er ganske vanlig at kvinner forsøker å isolere mannen sin fra venner og familie. De vil være sentrum i hans liv og de vil ikke dele den plassen med noen andre. Dette sier mye mer om dama til disse mennene enn mennene, og det er ikke så søtt og morsomt. Det er faktisk ganske alvorlig og plagsomt. Anonymous poster hash: bad04...0e3

• Liker 3
Skrevet

Hehe her sitter virkelig kvinnene å påstår at typen deres frivillig ikke vil gå ut mer nei? Det handler liksom ikke om at at dere legger dere borti hvem han henger med og hvor han skal? Eller at dere også går ut ikledd en nattkjole og full oppstasjing om han velger å gjøre det?

Selv om dere ikke forstår at vi forstår, så vet vi at det subtilt foregår en drakamp hvor kvinner legger opp til at det er tryggest å være hjemme.

Anonymous poster hash: bad04...0e3

Gjest TheRighteous
Skrevet

Hehe her sitter virkelig kvinnene å påstår at typen deres frivillig ikke vil gå ut mer nei? Det handler liksom ikke om at at dere legger dere borti hvem han henger med og hvor han skal? Eller at dere også går ut ikledd en nattkjole og full oppstasjing om han velger å gjøre det?

Selv om dere ikke forstår at vi forstår, så vet vi at det subtilt foregår en drakamp hvor kvinner legger opp til at det er tryggest å være hjemme.

Anonymous poster hash: bad04...0e3

Vel. Hvis det er slik, hvorfor er det da jeg som ber ham dra ut mer, mens han foretrekker å la være? Men regner med du ikke er helt seriøs.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...