AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #1 Skrevet 19. desember 2013 Jeg og typen har vært sammen ett år nå. Hele tiden overanalyserer jeg alt han sier og gjør. Har han ikke tid til meg en dag tor jeg han er lei av meg osv. er hele tiden redd han skal slå opp. Det er utrolig vondt å tenke på dette hele tiden, istedenfor å være glad for at jeg har han. Dersom han en dag oppfører seg mer avvisende fordi han er trøtt og sliten er jeg sikker på han tenker å gjøre det slutt. Andre som har det slik? Hva kan jeg gjøre for å slutte å tenke på det hele tiden?Anonymous poster hash: 8e194...5b4
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #2 Skrevet 19. desember 2013 Huff, sånn var jeg også.. Det resulterte i at typen min gjorde det slutt etter 3 år sammen. Jeg angret som bare det. Fikk jo ikke noe mulighet til å forbedre meg i det hele tatt, før det var for sent. Kom deg ut, møt nye mennesker. Slapp av mer. Skulle ønske jeg kunne innse dette tidligere under mitt forhold, før det var for sent Anonymous poster hash: ca0fa...20b
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #3 Skrevet 19. desember 2013 Jeg har det også sånn!! Jeg overanalyserer til og med når jeg skal skrive ''smiles'' til han på tekstmeldinger for å være sikker på at jeg han tolker de rett, herlighet jeg er drøy Men har det som oftest veldig bra med meg selv, for jeg tenker bare på hvor skam heldig jeg er, også sier jeg til meg selv at jeg VET jo at jeg overanalyserer og at INGEN ville tolket det på den måten jeg gjorde.. og da VET jeg jo også at han mener ingenting negativt med det, og at ALT er bra mellom oss.. og da tenker jeg; greit, jeg vet at jeg overdriver og jeg vet at han ikke tenker på den måten som meg, og jeg vet han elsker meg og tror alt er bra mellom oss.. så hvis han tenker alt er bra mellom oss, hvorfor skal jeg da tenke at det ikke er det? Si sånt til deg selv heletiden, jenter overanalyserer for mye, og gutter underanalyserer. Si til deg selv hver gang du overanalyserer at HAN tror jo alt er bra, så da må ikke du oppføre deg som om det ikke er det.. fortsett å si det til deg så mange ganger du trenger! Det værste man gjør er å lage problemer utfra ting som i utgangspunktet var helt bra. Anonymous poster hash: cef05...05e
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #4 Skrevet 19. desember 2013 Huff, sånn var jeg også.. Det resulterte i at typen min gjorde det slutt etter 3 år sammen. Jeg angret som bare det. Fikk jo ikke noe mulighet til å forbedre meg i det hele tatt, før det var for sent. Kom deg ut, møt nye mennesker. Slapp av mer. Skulle ønske jeg kunne innse dette tidligere under mitt forhold, før det var for sent Anonymous poster hash: ca0fa...20b Uff, stakkars stakkars deg!!!! :-( Mulig du er litt høy sensitiv? Tror vi såre sjeler har lettere for å overanalysere, fordi vi er så livredd for å bli såret hele tiden. Anonymous poster hash: cef05...05e
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #5 Skrevet 19. desember 2013 Jeg har det også sånn!! Jeg overanalyserer til og med når jeg skal skrive ''smiles'' til han på tekstmeldinger for å være sikker på at jeg han tolker de rett, herlighet jeg er drøy Men har det som oftest veldig bra med meg selv, for jeg tenker bare på hvor skam heldig jeg er, også sier jeg til meg selv at jeg VET jo at jeg overanalyserer og at INGEN ville tolket det på den måten jeg gjorde.. og da VET jeg jo også at han mener ingenting negativt med det, og at ALT er bra mellom oss.. og da tenker jeg; greit, jeg vet at jeg overdriver og jeg vet at han ikke tenker på den måten som meg, og jeg vet han elsker meg og tror alt er bra mellom oss.. så hvis han tenker alt er bra mellom oss, hvorfor skal jeg da tenke at det ikke er det? Si sånt til deg selv heletiden, jenter overanalyserer for mye, og gutter underanalyserer. Si til deg selv hver gang du overanalyserer at HAN tror jo alt er bra, så da må ikke du oppføre deg som om det ikke er det.. fortsett å si det til deg så mange ganger du trenger! Det værste man gjør er å lage problemer utfra ting som i utgangspunktet var helt bra. Anonymous poster hash: cef05...05e Kan også nevne at jeg er åpen med han om at jeg er flink til å overanalysere ting, og beklager meg alltid hvis jeg sier noe dumt pga. det, forklarer at jeg kan ikke noe for det fordi det er bare sånn jeg automatisk reagerer fordi han betyr så mye for meg.. Kommunikasjon er nøkkelen :-) Anonymous poster hash: cef05...05e
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #6 Skrevet 19. desember 2013 Huff, sånn var jeg også.. Det resulterte i at typen min gjorde det slutt etter 3 år sammen. Jeg angret som bare det. Fikk jo ikke noe mulighet til å forbedre meg i det hele tatt, før det var for sent. Kom deg ut, møt nye mennesker. Slapp av mer. Skulle ønske jeg kunne innse dette tidligere under mitt forhold, før det var for sent Anonymous poster hash: ca0fa...20b Du mener 3 år var for lite tid? Si sånt til deg selv heletiden, jenter overanalyserer for mye, og gutter underanalyserer. Si til deg selv hver gang du overanalyserer at HAN tror jo alt er bra, så da må ikke du oppføre deg som om det ikke er det.. fortsett å si det til deg så mange ganger du trenger! Det værste man gjør er å lage problemer utfra ting som i utgangspunktet var helt bra. Anonymous poster hash: cef05...05e Hva mener du med at gutter underanalyserer? Finnes det noe positivt med all denne analyseringen? Den uthevede setningen er viktig. Husk også at det er veldig slitsomt å være sammen med noen som overanalyserer hele tiden. Anonymous poster hash: a1ee8...65a
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #7 Skrevet 19. desember 2013 Du mener 3 år var for lite tid? Hva mener du med at gutter underanalyserer? Finnes det noe positivt med all denne analyseringen? Den uthevede setningen er viktig. Husk også at det er veldig slitsomt å være sammen med noen som overanalyserer hele tiden. Anonymous poster hash: a1ee8...65a Nei, jeg sa jo aldri at det var noe positivt med analyseringen.. Nå overanalyserer jo faktisk du Gutter underanalyserer vil si at de så og si aldri leser mellom linjene, de tar det bare helt bokstavelig.. Andre leser litt mellom linjene, og det er hva jeg kaller analysering.. så er det de som blåser ting opp, de overanalyserer.. Så klart er det bra at de ikke analyserer alt, men det tenker ikke alltid vi jenter over, og det må man huske når man har en tedens til å engste seg Og ja, det må jo være veldig slitsomt.. det er derfor jeg prøver å tips TS om hvordan hun skal tenke, sånn at denne analyseringen roer seg og at hun iverfall kan holde det i avstand fra typen, så det ikke skal gå ut over han også.. det er slitsomt å være sammen med seg selv tilogmed, når man er sånn.. det er derfor jeg sier at man må huske at andre ser ikke så dumt på ting som du gjerne gjør selv, og at man må kunne kommunisere istedenfor å trekke feile konklusjoner Anonymous poster hash: cef05...05e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå