Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og kjæresten opplever at svigerforeldrene mine ikke er gode på og godta et nei til samvær/besøk o.l. Vi pleier å si ja, men i det siste har det vært ganske mye og jeg er sliten og høygravid - vi har bruk for litt alenetid før vi skal være sammen med dem i julen. Ikke minst har vi mange praktiske prosjekter som vi sysler med hjemme nå før termin.

Spesielt svigermor godtar ikke et nei, men ringer opp igjen med et nytt "tilbud", selv om vi i utgangpunktet har sagt at det ikke passer så godt i helgen. Det blir jo bare ubehagelig for dem og få et nei to ganger og for kjæresten min å skulle si nei to ganger. Han har i utgangspunktet problemer med å si nei til dem, og fikk det dårlig da han tydelig kunne høre sin fars skuffelse i telefonen.

Men det må jo være lov å si nei en gang i blant selv om man ikke skal noe spesielt annet enn å pusle hjemme. Jeg holder jo fast i at det er sunt for kjæresten å lære seg og sette grenser for seg selv og si nei ovenfor sine foreldre.

Det finnes også flere lignende eksempler som dette.

Som sagt: Stort sett får vi til en avtale når de ringer, men det er jo ikke greit å føle på at de blir skuffet og kanskje såret av et nei.

Men det får de vel bare lære seg først som sist, eller?

Anonymous poster hash: 1d618...3df
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er høygravid og de tar ikke hensyn. Hvis ikke kjæresten din greier å si nei til dem, så får du si at han får besøke dem alene fordi du ikke orker. Synes det er dårlig av svigerforeldrene dine å ikke ta hensyn til deg. Spesielt nå som du er gravid og greier. Er selv 7 mnd på vei og kjenner veldig på at energinivået mitt ikke er på topp. Heldivis har jeg både familie og svigerfamilie som har respekt for dette. Du må nesten bare sette ned foten tenker jeg. Hva når barnet kommer og de forventer at dere skal komme på besøk i hytt og pine?

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...