Gå til innhold

fjerne føflekk

iingvild

Anbefalte innlegg

Hei, om en skal ta bort en føflekk, blir man sendt videre til en hudspesialist da, eller tar fastlegen det der og da?

:roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Det kommer an på hvor den er og hvordan den ser ut.

Jeg gikk til hudlegen min for å høre om jeg kunne fjerne den. Da sa han "vi kan gjøre det nå" også hentet han alle instrumentene. Han tok bort en stor en jeg hadde på ryggen.

Så ville jeg ta bort en til, og da bestilte jeg ny "konsultasjonstime" hos han. Igjen sa han ""hvis du vil, kan vi ta den bort nå".

Jeg ville heller gått til en hudlege enn fastlegen. Fastlegen har ikke så mye erfaringer med å sy osv. De er mere "medisinleger" som skriver ut resepter...

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Blir det finere arr om man går til hudlege?

Noen som vet hvor man kan fjerne føflekker med laser eller fryse dem bort?

Hva gjør legen på en konsultasjonstime?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det finere arr om man går til hudlege?

Det tror jeg ikke nødvendigvis. Har ikke selv fjernet føflekker, men jeg vet om flere som har gjort det hos fastlegen og arrene er overhodet ikke synlige hos noen av dem. Du må nok på en hudklinikk e.l. for å fjerne dem med laser, og det er nok dyrere enn om fastlegen din gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest the imp

Det kommer også an på føflekken. Jeg skal fjerne 2 føflekker som står litt ut. De er ikke farlige, og dermed ønsket legen min å sende meg til en hudlege ettersom hudlegen kan "høvle" dem vekk. Fastlegen min måtte skjære bort hele og sende dem inn dersom han skulle fjerne dem.

Om du får finere arr eller ikke kommer nok også an på hudlegen og hvor nøye han er osv. Har fått stygt arr hos hudlege jeg, der han sa jeg ikke kom til å få noe arr, men det kommer sikkert helt an på hudlegen og det du skal fjerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...