AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #21 Del Skrevet 19. desember 2013 Bare tull hele lavkarboen. Folk kan si hva de vil, når de desperat skal forsvare dietten sin. Neeeeiiida det er ikke en diett men en livsstil. My ass. Med dagens muligheter til å få tak i rask middag eller andre måltider er hele lavkarboen bare stress og håpløst å drive med. Dett er sannheten, så kommer det vel masse tullinger og nok en gang skal forsvare idiotiet sitt. Anonymous poster hash: ead0e...be4 Her var det mye usaklig tull. Og dessuten bruker jeg sjelden lang tid på å lage lavkarbomiddag. Anonymous poster hash: 43fc6...5fd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 19. desember 2013 #22 Del Skrevet 19. desember 2013 Jeg skjønner ikke helt hvorfor det skal være så farlig å få i seg litt karbohydrater, jeg. Kroppen tåler det om det ikke er for mye, og man legger ikke på seg om man spiser færre kalorier enn man forbrenner? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nanne70 Skrevet 20. desember 2013 #23 Del Skrevet 20. desember 2013 Bare tull hele lavkarboen. Folk kan si hva de vil, når de desperat skal forsvare dietten sin. Neeeeiiida det er ikke en diett men en livsstil. My ass. Med dagens muligheter til å få tak i rask middag eller andre måltider er hele lavkarboen bare stress og håpløst å drive med. Dett er sannheten, så kommer det vel masse tullinger og nok en gang skal forsvare idiotiet sitt. Anonymous poster hash: ead0e...be4 Din sannhet, ja Jeg vil ikke spise dårlig og usunn mat bare fordi det er kjappere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2013 #24 Del Skrevet 20. desember 2013 Jeg skjønner ikke helt hvorfor det skal være så farlig å få i seg litt karbohydrater, jeg. Kroppen tåler det om det ikke er for mye, og man legger ikke på seg om man spiser færre kalorier enn man forbrenner? Jeg blir fortere sulten igjen av mye karbohydrater, også spiser jeg dermed mer. Har jeg bare poteter som tilbehør får jeg et veldig søtsug rett etter middag. Går ikke på lavkarbo, men tenker over hvor mye karbs jeg spiser i forhold til andre ting, så øker heller mengden grønnsaker og spiser bare 1 liten potet feks. Anonymous poster hash: 1e96b...02f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 20. desember 2013 #25 Del Skrevet 20. desember 2013 Jeg blir fortere sulten igjen av mye karbohydrater, også spiser jeg dermed mer. Har jeg bare poteter som tilbehør får jeg et veldig søtsug rett etter middag. Går ikke på lavkarbo, men tenker over hvor mye karbs jeg spiser i forhold til andre ting, så øker heller mengden grønnsaker og spiser bare 1 liten potet feks. Skjønner. Jeg reagerer ikke sånn på poteter, pasta og ris, men veldig på søtsaker, hurtigmat og snacks, så det har jeg kuttet ut. Men jeg har også redusert på mengden brødmat og på stivelsen til middag, aller mest fordi jeg opplever at jeg får "mest for kaloriene" på den måten - og fordi jeg oppdaget at jeg faktisk overspiste noe voldsomt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Funky Punk Skrevet 20. desember 2013 #26 Del Skrevet 20. desember 2013 Jeg virkelig elsker poteter i alle former. Trodde det skulle bli grusomt å gå over på lavkarbo, noe det også var de 2 første ukene, men så gikk det over. Følte ikke lengre for å spise poteter til middag. Litt kronglete i starten å finne ut av hva man kunne spise og ikke spise, og legge vekk den vanen med å smøre seg ei skive om morgenen. I dag syns jeg det er mer naturlig med mer grønnsaker til middag fremfor poteter, å lage eggerøre eller omelett til frokost fremfor å smøre seg ei brødskive. Handler egentlig bare om å snu om på vanene 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Funky Punk Skrevet 20. desember 2013 #27 Del Skrevet 20. desember 2013 Jeg skjønner ikke helt hvorfor det skal være så farlig å få i seg litt karbohydrater, jeg. Kroppen tåler det om det ikke er for mye, og man legger ikke på seg om man spiser færre kalorier enn man forbrenner? Når man spiser lavkarbo så får man i seg karbohydrater. Det er ikke slik at vi spiser null karbs. Og jeg reagerte på samme måten som det andre svaret du fikk. Klarer ikke slutte å spise når jeg spiser vanlig mengde med karbo. Veldig lett for å overspise og i tillegg hele tiden ha lyst på noe godis e.l. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 20. desember 2013 #28 Del Skrevet 20. desember 2013 (endret) Når man spiser lavkarbo så får man i seg karbohydrater. Det er ikke slik at vi spiser null karbs. Og jeg reagerte på samme måten som det andre svaret du fikk. Klarer ikke slutte å spise når jeg spiser vanlig mengde med karbo. Veldig lett for å overspise og i tillegg hele tiden ha lyst på noe godis e.l. Nei, det skal vel godt gjøres å ikke få i seg karbohydrater overhodet...! Punkt nummer en når man skal ned i vekt, eller passe vekta, blir for mange å bli kvitt sulten og suget etter usunne ting! Så det er ekstremt lurt å finne en måte som passer for en selv som gjør en passe mett og ikke fysen. Jeg ble forbløffet over at det var mulig å bli mett uten å ha noe stivelsesrikt til hvert måltid, og at jeg faktisk blir mett av en porsjon kjøtt og "litt" ris - 2-3 ganger så mye ris er ikke 2-3 ganger så godt, det er bare "oppskriften" på magevondt. Jeg må si jeg føler meg litt teit, etter at dette har sunket inn Endret 20. desember 2013 av Pringle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest rådyr Skrevet 20. desember 2013 #29 Del Skrevet 20. desember 2013 Det spørs jo hvor lite karbohydrater du har tenkt deg. Jeg spiser ofte rugsprø til lunsj, og pøser på med pålegg. Ellers kommer karbohydratene fra grønnsaker. belgvekster og melkeprodukter. Ligger vel i snitt på 50 karbohydrater om dagen. Unner meg sushi eller pasta en dag i uken. Spiser ikke sukker/godteri. Jeg spiser dog ikke lavkarbo pga vekt, men pga veldig ustabilt blodsukker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redbull Skrevet 21. desember 2013 #30 Del Skrevet 21. desember 2013 Og jeg reagerte på samme måten som det andre svaret du fikk. Klarer ikke slutte å spise når jeg spiser vanlig mengde med karbo. Veldig lett for å overspise og i tillegg hele tiden ha lyst på noe godis e.l. Samme her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2013 #31 Del Skrevet 21. desember 2013 Her var det mye usaklig tull. Og dessuten bruker jeg sjelden lang tid på å lage lavkarbomiddag.Anonymous poster hash: 43fc6...5fd Det er jo bare å lage som man alltid har gjort bare å la være å koke poteter, ris og pasta. Tar jo faktisk kortere tid enn å vente 40 min på at potetene skal ferdig kokes.Anonymous poster hash: a6c12...b8d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 24. desember 2013 #32 Del Skrevet 24. desember 2013 Nei, det synes jeg ikke. Men så er jeg heller ingen fanatiker og koser meg som alle andre i f.eks julen, på reiser osv. For meg er det hverdagene som teller, det er da det er viktig å være konsekvent. Mvh Yvonne 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 24. desember 2013 #33 Del Skrevet 24. desember 2013 Jeg skjønner ikke helt hvorfor det skal være så farlig å få i seg litt karbohydrater, jeg. Kroppen tåler det om det ikke er for mye, og man legger ikke på seg om man spiser færre kalorier enn man forbrenner? Fordi jeg blir rett og slett fysisk dårlig av for mange karbohydrater. Jeg koser meg med poteter i julen jeg, men jeg merker også det til gangs at jeg virkelig ikke har godt av det, så derfor velger å ikke spise karber til hverdags. Jeg er lavkarber fordi jeg får blodsukkersvingninger fra en annen verden. Det er utrolig slitsomt, og da blir jeg nødt til å spise hele tiden for å unngå at jeg får slike plutselige svingninger som fører til at jeg svimer av. Jeg har ikke diabetes, kroppen min bare er sånn, til tross for alskens tester. Derfor tar jeg vekk sukkeret fra kostholdet, for kroppen min har det best slik. Og jeg slipper å spise hele tiden, som igjen resulterer i at jeg går en del ned. Jeg trener også i tillegg uavhengig av kostholdet, bare for å ha sagt det. Mvh Yvonne 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2013 #34 Del Skrevet 25. desember 2013 Det er jo ikke noe poeng å skulle spise lavkarbo hvis man ikke selv har et behov for det. For min del har jeg litt automatisk og over tid begynt å spise et slags lavkarbo-kosthold rett og slett fordi jeg har funnet ut at kroppen min fungerer mye bedre når den får litt mer fett og litt mindre karbohydrater. Jeg har stor tro på at man bør bli flinkere til å lytte til kroppen og prøve seg litt frem istedet for å kaste seg på trender og innføre ditt og datt fordi man føler man må og dermed må nekte seg ting man egentlig vil ha. Anonymous poster hash: 67377...6be 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2013 #35 Del Skrevet 25. desember 2013 Det er jo ikke noe poeng å skulle spise lavkarbo hvis man ikke selv har et behov for det. For min del har jeg litt automatisk og over tid begynt å spise et slags lavkarbo-kosthold rett og slett fordi jeg har funnet ut at kroppen min fungerer mye bedre når den får litt mer fett og litt mindre karbohydrater. Jeg har stor tro på at man bør bli flinkere til å lytte til kroppen og prøve seg litt frem istedet for å kaste seg på trender og innføre ditt og datt fordi man føler man må og dermed må nekte seg ting man egentlig vil ha. Anonymous poster hash: 67377...6be Den skjønte jeg ikke. Ikke noe poeng i å spise sunt fordi man kanskje nekter seg mat man egentlig vil ha? Que? Anonymous poster hash: 8b542...d0a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2013 #36 Del Skrevet 25. desember 2013 Den skjønte jeg ikke. Ikke noe poeng i å spise sunt fordi man kanskje nekter seg mat man egentlig vil ha? Que? Anonymous poster hash: 8b542...d0a Det blir vanskelig hvis motivasjonen er at man "må" eller "bør" spise et sånt eller sånt kosthold. Motivasjonen bør komme innenfra en selv, altså en bør lytte til kroppen og hva kroppen har godt av å spise og så finne ut selv om det funker best med litt karbo, eller med null karbo eller hva det måtte være. Folk er for dårlige til å kjenne på det, og istedet slenger de seg på trender fordi andre gjør det eller fordi de "må" og "bør" spise ditt, kutte ut datt osv. Da blir det vanskelig. FOr da må man nekte seg ting. Hvis man derimot lytter til kroppen og heller inngår kompromisser med seg selv (spis en potet hver dag istedet for å nekte seg all karbohydrater) osv og hvis da kroppen fungerer bedre slik så vil en slik nedtrapping føre til at man etter hvert kanskje ender opp med lavkarbokosthold likevel! (slik er det med alle typer kostholdsendringer) Anonymous poster hash: 67377...6be 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 25. desember 2013 #37 Del Skrevet 25. desember 2013 Det er jo ikke noe poeng å skulle spise lavkarbo hvis man ikke selv har et behov for det. For min del har jeg litt automatisk og over tid begynt å spise et slags lavkarbo-kosthold rett og slett fordi jeg har funnet ut at kroppen min fungerer mye bedre når den får litt mer fett og litt mindre karbohydrater. Jeg har stor tro på at man bør bli flinkere til å lytte til kroppen og prøve seg litt frem istedet for å kaste seg på trender og innføre ditt og datt fordi man føler man må og dermed må nekte seg ting man egentlig vil ha. Anonymous poster hash: 67377...6be Ja, det er akkurat sånn jeg ser på det og sånn jeg havnet på et slags lavkarbo jeg også. Det er vanskelig å kjenne etter signaler fra kroppen når man konsekvent har ignorert den i mange år, men det er tydelig at jeg er inne på noe vesentlig nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå