AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #1 Skrevet 19. desember 2013 Jeg er mann i 30 årene. Har lyst å lese noen bøker. Men hver gang jeg er på biblioteket og leter finner jeg liksom ingenting. Det er tull. Det er jo sikkert tusenvis av gode bøker. Derfor håper jeg at dere kan komme med noen greie anbefalinger. Liker krim, erotikk og humor. Ønsker ikke å lese kompliserte og innviklede greier. Liker også å lese om musikk, for eksempel band, eller artister, eller musikk kultur. Like ikke fantasi, sience fiction, Harry Potter osv osv. Noveller kan også være kjekke å lese, aller helst krim eller erotikk.... De beste bøkene jeg har lest er "Feit" av Kristian Fjellanger, og Pitbull-Terje bøkene. Har ikke noe i mot å lese barnebøker dersom de er humoristiske. Kom med forslag om noen gidder, har veldig lyst å lese greie og lettleste bøker .) Anonymous poster hash: 44892...9ea
Gjest Kv84 Skrevet 19. desember 2013 #2 Skrevet 19. desember 2013 Jeg er mann i 30 årene. Har lyst å lese noen bøker. Men hver gang jeg er på biblioteket og leter finner jeg liksom ingenting. Det er tull. Det er jo sikkert tusenvis av gode bøker. Derfor håper jeg at dere kan komme med noen greie anbefalinger. Liker krim, erotikk og humor. Ønsker ikke å lese kompliserte og innviklede greier. Liker også å lese om musikk, for eksempel band, eller artister, eller musikk kultur. Like ikke fantasi, sience fiction, Harry Potter osv osv. Noveller kan også være kjekke å lese, aller helst krim eller erotikk.... De beste bøkene jeg har lest er "Feit" av Kristian Fjellanger, og Pitbull-Terje bøkene. Har ikke noe i mot å lese barnebøker dersom de er humoristiske. Kom med forslag om noen gidder, har veldig lyst å lese greie og lettleste bøker .) Anonymous poster hash: 44892...9ea Sjekk toppliste på de forskjellige sidene til bokhandlerne på nett. Bokelskere.no er strålende bra med tanke på at de har alle bøker og man kan sortere de og få anbefalinger etter siste bøker du la til.
Erazor Skrevet 19. desember 2013 #3 Skrevet 19. desember 2013 Er det først og fremst norske titler du er på utkikk etter, eller leser du også engelsk? Ut fra det du skriver høres det for øvrig ut som om Erlend Loe kan være noe for deg. Prøv gjerne «Naiv. Super.» Roald Dahl har også mange noveller som er oversatt til norsk, så du kan prøve en novellesamling av ham. 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #4 Skrevet 19. desember 2013 Ja, glemte selvfølgelig det. Aller helst norske titler.... takk for svar ,forresten Anonymous poster hash: 44892...9ea
solfaktor1 Skrevet 19. desember 2013 #5 Skrevet 19. desember 2013 Hvis du vil lese bøker om musikk kan jeg anbefale boka til Slash og boken til Steven Tyler "does the noise in my head bother you?" Vet ikke om disse finnes på Norsk men å lese engelske bøker på norsk blir litt som å se en dubbet film. Du får ikke helt samme opplevelse. Så vil anbefale å ta det på engelsk om du går for det. Det er bare å ha google klar, mange ord i starten som kan virke vanskelige men etterhvert som du leser tenker du ikke over det.
Cpl Nobby Nobbs. Skrevet 19. desember 2013 #6 Skrevet 19. desember 2013 Carl Hiaasen er god på humor. Ikke direkte krim i den forstand at du lurer på hvem morderen er, men jeg tror du vil like ham. Noen norske forfattere du kanskje vil like, Herman Willis og Jon Ewo.
Gjest Belle Gunnes Skrevet 19. desember 2013 #7 Skrevet 19. desember 2013 (endret) The Dirt er noe alle folk, som liker å lese om musikk, bør få med seg. Men den er på engelsk. Ellers er det jo mye god norsk krim. Nesbø sin serie om Harry Hole, er verdt å lese. Og Lobotomisten og Heksedoktoren, av Erik Husby Sæter, er passe creepy krim. edit navn på bok Endret 19. desember 2013 av Belle Gunnes
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2013 #8 Skrevet 20. desember 2013 Nesbø Anonymous poster hash: f378e...086
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2013 #9 Skrevet 20. desember 2013 På krim kan jeg anbefale denne http://www.dagbladet.no/kultur/2008/07/13/540707.html Om du liker å lese klassikere innen krim anbefaler jeg denne http://no.wikipedia.org/wiki/Jernvognen Anonymous poster hash: 8d3fa...861
Gjest shockgirl Skrevet 20. desember 2013 #10 Skrevet 20. desember 2013 Arto Paasilinna er ganske morsom.
Hecubaa Skrevet 21. desember 2013 #11 Skrevet 21. desember 2013 Anne B. Ragde - En kald dag i helvete.
Gjest Gaea Skrevet 21. desember 2013 #12 Skrevet 21. desember 2013 Og Lobotomisten og Heksedoktoren, av Erik Husby Sæter, er passe creepy krim. Jeg er egentlig ikke noe glad i krim, men Lobotomisten likte jeg faktisk. Leste Lille stjerne for litt siden, veldig spesiell og god bok! Ligger under krim, men er ikke ''typisk krim'' (jeg synes svært mange er så like). http://www.cappelendamm.no/main/Katalog.aspx?f=1103&isbn=9788202336547
Golde Skrevet 25. desember 2013 #13 Skrevet 25. desember 2013 Jeg er enig i at du bør prøve noe av Erlend Loe. Ellers så tror jeg at denne boken kan være noe for deg: Hundreåringen som klatret gjennom vinduet og forsvant
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå