Gå til innhold

På randen til....FORLOVELSE! Om jeg tørr ;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

God morgen kvinner og menn her inne! :biggrin:

Nå har det seg sånn at jeg har i en lengre periode tenkt på en fremtidig forlovelse med min kjære samboer.

Problemet er bare det at hun har sagt at hun ikke er klar for å gifte seg før om kanskje 5 år. Men jeg ser ikke på en forlovelse som at vi må gå til alters før det har gått noen år uansett, så jeg er heller ikke der at jeg vil stå brud enda. Men absolutt noe jeg vil noen år frem i tid, og det med henne! :rodmer:

Problemet mitt nå er at jeg vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre det, eller om jeg i det hele tatt har nerver nok til å gjøre det....

Det kan ikke være noe stort pes rundt det hele, da vi begge er litt sånn at vi blir flaue og ille berørt om man gjør noe stort ut av ting.

Vi har alt klart i forhold til hvordan vi vil ha i fremtiden, og er på g der.

Men hvordan i alle dager kvinne seg opp til å gjøre det?! Hvordan gjøre det på best måte? Skal jeg gjøre det med ring? Eller skal jeg gjøre det uten ring, sånn at vi kan være romantiske og kjøpe ringer sammen?

Skal jeg be henne ut på middag, å fri der? Tenk om hun vil si nei, men klarer ikke pga vi er ute blant folk?
Skal jeg ikke gjøre noe stort ut av det, og bare si det? Nei det skal jeg ikke..
Kjære vene, dette er nervepirrende selv om jeg ikke har kommet så langt at jeg skal gjøre det enda!

Kanskje det kunne vært fint å gjøre det på nyttårsaften under middagen vi to skal? Men da blir det uten ring...

Nei folkens, kan dere komme med noen synspunkt her? Hvordan ble dere fridd til?

Anonymous poster hash: c0fba...20e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når hun har sagt at hun ikke er klar før om fem år er det bare å vente.

Anonymous poster hash: e03f6...2f8
  • Liker 5
Skrevet

VENT. Om hun ikke vil gifte seg før om fem år, så er det en klar beskjed. Når man forlover seg, så er litt av poenget å gifte seg innen det neste året (sånn ca.). Du kommer bare til å stresse den andre personen...

• Liker 3
Skrevet (endret)

Må en forlovelse bety giftemål innen kort tid? Jeg for min del ser det ikke sånn. En forlovelse for meg er mer en kjærlighetserklæring og et kjærlighetsbånd vi knytter nærmere enn ved å ikke være forlovet.

Jeg ser heller ikke for meg å gifte meg før om en del år, men det betyr heller ikke at jeg ikke ønsker å være forlovet..

Endret av sarabella
Skrevet

Forlover man seg betyr det at man skal gifte seg i løpet av ett år, ellers er det bare tull!

• Liker 3
Skrevet

Må en forlovelse bety giftemål innen kort tid? Jeg for min del ser det ikke sånn. En forlovelse for meg er mer en kjærlighetserklæring og et kjærlighetsbånd vi knytter nærmere enn ved å ikke være forlovet.

Jeg ser heller ikke for meg å gifte meg før om en del år, men det betyr heller ikke at jeg ikke ønsker å være forlovet..

Jaha. Derfor mange forlovelser brytes. Folk forlover seg uten å være klare for å forplikte seg livet ut. Og hva er da poenget?? Blir bare enda mer "oppstuss" den dagen forholdet tar slutt.

• Liker 1
Skrevet

Jøss, for et syn du har på det med forlovelse da!

Poenget ble understrekt i den posten du siterte.

"Blir bare enda mer "oppstuss" den dagen forholdet tar slutt." skriver du, er du kanskje litt vel negativ?

• Liker 1
Skrevet

Man kan være langvarig forlovet det synes jeg bare er søtt, men da bør man ha satt hvilket år man skal gifte seg i det minste.

• Liker 2
Skrevet

Ville ventet noen år når hun sier hun ikke er klar for det ennå! Tro meg, når tiden kommer vil hun hinte om det.

• Liker 1
Skrevet

Jøss, for et syn du har på det med forlovelse da!

Poenget ble understrekt i den posten du siterte.

"Blir bare enda mer "oppstuss" den dagen forholdet tar slutt." skriver du, er du kanskje litt vel negativ?

For et syn? Det er jo det som er vanlig oppfatning. Det er du og TS som ikke har forstått konseptet forlovelse.

• Liker 5
Skrevet (endret)

For et syn? Det er jo det som er vanlig oppfatning. Det er du og TS som ikke har forstått konseptet forlovelse.

Anonymous poster hash: e03f6...2f8 [/acronym

Er enig i det at en forlovelse betyr giftemål i nær fremtid, men dette er noe som henger igjen fra maaange år tilbake. Jeg vet da om flere som velger å være forlovet i mange år før et bryllup finner sted. For mange kan det være spørsmål om økonomi f.eks, noen vil ikke gifte seg men velger å vise kjærligheten sin ved å bære ringer likevell, andre som f.eks ser ikke noe problem i å være forlovet i noen år før et giftemål finner sted.

Endret av sarabella
Skrevet

Hadde jo vært kult om du rett og slett tok dette hjemme i sofaen mens dere så på tv om dere ikke liker å gjøre noe stort ut av ting. Bare ha ringen i lomma og si noe sånt som: Du, jeg veit du ikke har lyst til å gifte deg enda men du kan jo få denne av meg sånn at du er litt min alikevel? Eller noe sånt? :P

Jeg hadde smelta :lillesky:

• Liker 3
Skrevet

Det var en nokså fantastisk idè altså! :)

Skrevet

Å forlove seg uten å ha konkrete planer om giftermål er meningsløst. Hvor raskt bryllupet skal stå mener jeg derimot er av mindre betydning.

Men hvis hun ikke er klar for å gifte seg, er hun heller ikke klar for å forlove seg. Ekteskapet er en naturlig konsekvens av forlovelsen og hvis man ikke er klar for det ene er man heller ikke klar for det andre.

• Liker 1
Skrevet

TS her.

Yes da, dette var vel ikke hva jeg hadde håpet på til feedback..

Anonymous poster hash: c0fba...20e

• Liker 1
Skrevet

Jeg vet om et par som forlovet seg for kanskje snart 10 år siden. De ventet i ett år etter forlovelsen med å kjøpe ringer, for å få råd til det.

De er fremdeles forlovet den dag i dag. I årene de har vært forlovet har de spart opp penger til å pusse opp et hus, ringer og bryllup. Nå har de også fått barn.

Så alle forhold rakner ikke selv om man forlover seg uten å ha det travelt med å gifte seg.

• Liker 3
Skrevet

Du kjenner kjæresten din best :) Men hadde det vært meg, så hadde jeg foretrukket om du ventet til giftemål var mer aktuelt. For min del så tror jeg mye av magien ved en forlovelse ville forsvunnet om man bare skulle forlovet seg uten at giftemål var aktuelt. Jeg vil kunne glede meg til bryllupet den dagen jeg blir forlovet. Gubben min har det muligens som deg, vi er sammen på niende året og jeg tror enda det blir en del år til jeg har lyst å gifte meg ;)

Anonymous poster hash: a65b2...b3d
  • Liker 1
Skrevet

For all del. Vent! Det kan virke som om du presser henne. Har hun sagt at hun vil vente, så betyr det at hun vil vente. Det at hun da får ring vil bli en frustrasjon for henne og hun lurer på om du gjør det for at du vil reservere henne. La henne bli trygg på deg og plei forholdet. Om, la oss si---4 år, da kan du kjøpe ring og overrask henne.

Kjøp heller et fint smykke til henne til jul

Anonymous poster hash: 44378...31a
  • Liker 1
Skrevet

For all del. Vent! Det kan virke som om du presser henne. Har hun sagt at hun vil vente, så betyr det at hun vil vente. Det at hun da får ring vil bli en frustrasjon for henne og hun lurer på om du gjør det for at du vil reservere henne. La henne bli trygg på deg og plei forholdet. Om, la oss si---4 år, da kan du kjøpe ring og overrask henne.

Kjøp heller et fint smykke til henne til jul

Noe som kan være litt fint er å kjøpe noe symbolsk. Det er noen kjeder som det henger to ringer på osv. Det kan være fint.

Vet som kvinne at det å bli presset fungerer mot sin hensikt. Typen forlovet seg med meg til tross for at jeg sa jeg ville vente med giftemål. Han hadde gjort noen dusteting som gjorde at jeg bare ville ha forholdet trygt og stabilt først. Det var rett og slett en test for å se om fundamentet var trygt til å bygge videre på fra min side. Oppfører han seg og ting er bra innen ett år så frir jeg selv ( det var min tanke). Da forlovet han seg med meg og fikk meg til å stå foran hele familien hans og fortelle at vi var forlovet slik at vi liksom hadde vitner. Han sa at jeg fikk ringe familien min og fortelle gladnyheten. Han ga meg ikke en gang noen ring og ikke var det lagt noe romantikk i det. Han presset og det var liksom " enten forlovelse eller break up".

Man må være tålmodig med damer, ikke press.

Hans intensjoner var å presse meg. Den forlovelsen er brutt. Ikke ringte jeg de hjemme heller.

Du virker jo som en veldig romantisk person og du legger så mye tanke i det. Det er veldig fint. Føl på situasjonen, men ikke spør henne " når skal jeg fri", eller ..ville du sat ja om jeg fridde til deg. Det er sånn eksen holdt på med.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har hørt at da skal man gifte seg iløpet av 3 år, ikke ett! Men, det er no så :)

Man bestemmer vel dette selv, jeg kjenner noen som har vært forlovet i 10 år, so what liksom?

Folk spørr kanskje når de skal gifte seg, men ikke mer enn det. Folk skal få bestemme selv :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...