AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #1 Skrevet 19. desember 2013 Hei! Jeg holder for øyeblikket på å legge om kostholdet mitt, men har et lite problem med melk.. Jeg greier ikke smaken av melk og greier ikke drikke melk uten å brekke meg og føle meg dårlig etterpå. Jeg tåler melk, jeg tåler bare ikke smaken.. Jeg har alltid drukket oboy til frokost, men dette inneholder jo en del kalorier og sukker.. Grunnen til at jeg drikker melk er for å få i meg kalsium og D-vitamin.. Finnes det en type sjokolademelk som er veldig lett og som inneholder overnevnte næringsstoffer? Eventuelt ganske kalori/sukkerfattig oboy? :D Anonymous poster hash: 9f103...376
Gjest Kv84 Skrevet 19. desember 2013 #2 Skrevet 19. desember 2013 Hva med bare vitaminer fra apoteket enn melk? Så slipper du melkefett også.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #3 Skrevet 19. desember 2013 Hva med bare vitaminer fra apoteket enn melk? Så slipper du melkefett også. Jeg drikker skummet, så trenger ikke bekymre meg for fett. Jeg har så lyst å unngå å ta kosttilskudd og heller få i meg næring fra kostholdet! TS Anonymous poster hash: 9f103...376
Gjest Kv84 Skrevet 19. desember 2013 #4 Skrevet 19. desember 2013 Jeg drikker skummet, så trenger ikke bekymre meg for fett. Jeg har så lyst å unngå å ta kosttilskudd og heller få i meg næring fra kostholdet! TS Anonymous poster hash: 9f103...376 Hva med heller drikke kaffelatte eller cappuchino?
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #5 Skrevet 19. desember 2013 Hva med heller drikke kaffelatte eller cappuchino? Tåler ikke kaffe heller. Blir dårlig av det. TS Anonymous poster hash: 9f103...376
Gjest Kv84 Skrevet 19. desember 2013 #6 Skrevet 19. desember 2013 Tåler ikke kaffe heller. Blir dårlig av det. :(TS Anonymous poster hash: 9f103...376 Varme melken litt, eller styrte den. Eller ta en del mindre oboy i melken.
Supraspinatus Skrevet 19. desember 2013 #7 Skrevet 19. desember 2013 Melkefettet er blant det beste fettet du kan få i deg. Det er heller ikke vitamin d i melk, bare tilsatt i styrk og ekstra-lett. Ulempen med dette er at vitamin d er fettløselig og tas bare opp sammen med fett. Jeg anbefaler deg heller å kjøpe et d-vitamin-tilskudd. Dessverre er det ikke lov (foreløpig) å selge mer enn 10mg vitamin d i Norge. Så hvis du kjøper det her må du ta ca 10-12 tabletter for å komme opp på en ok dose. Jeg anbefaler deg også å sjekke vitamin d hos legen. Kravet for å kalle det mangel er under 50nmol/l, men dette er nivåer for å forhindre rakitt. Ideelt sett bør en ligge over 100 nmol/l. Problemet med oboy er sukkeret. Du kan kjøpe deg kakaopulver som ikke er søtet, men det smaker ganske bittert og ikke så søtt som oboy. Melk er heller ingen super kilde til kalsium selv om det er mye i. Ost er bedre. 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #8 Skrevet 19. desember 2013 Hei! Jeg holder for øyeblikket på å legge om kostholdet mitt, men har et lite problem med melk.. Jeg greier ikke smaken av melk og greier ikke drikke melk uten å brekke meg og føle meg dårlig etterpå. Jeg tåler melk, jeg tåler bare ikke smaken.. Jeg har alltid drukket oboy til frokost, men dette inneholder jo en del kalorier og sukker.. Grunnen til at jeg drikker melk er for å få i meg kalsium og D-vitamin.. Finnes det en type sjokolademelk som er veldig lett og som inneholder overnevnte næringsstoffer? Eventuelt ganske kalori/sukkerfattig oboy? :D Anonymous poster hash: 9f103...376 Litago har nå laget en letter sjokomelk, med mindre sukker og fett og alt det dritte :-) Den ser ut som en vanlig litago halvliter bare at den er sølv farget istedenfor hvit, så står det at det er en lettere sjokomelk utenpå kartongen. Anonymous poster hash: 5ec8a...080
Sugerøret Skrevet 19. desember 2013 #9 Skrevet 19. desember 2013 en får vitamin D i 20mg (Nycoplus D3-vitamin 20µg) apotek 1 har det i alle fall
neon_sun Skrevet 19. desember 2013 #10 Skrevet 19. desember 2013 Fant sukkerfri nesquick på iherb som smaker temmelig likt som oboy (har sammenligna). Et litt bedre alternativ iallefall om man ikke er hysterisk for kunstig søtning.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #11 Skrevet 19. desember 2013 Jeg drikker skummet, så trenger ikke bekymre meg for fett. Jeg har så lyst å unngå å ta kosttilskudd og heller få i meg næring fra kostholdet! TS Anonymous poster hash: 9f103...376 Æsj, er ikke rart at du ikke liker melk når du drikker skummet.... Anonymous poster hash: df565...dff 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #12 Skrevet 19. desember 2013 MÅ du drikke melk da? Jeg liker heller ikke melk, så det går i yoghurt(pass på sukker og fett i dem), spiser ost osv. Har du prøvd å drikke laktoseredusert/laktosefri melk? Selv om jeg tåler laktose så synes jeg faktisk den er bedre for den smaker søtere enn vanlig melk:) Anonymous poster hash: 442c2...f98
isbiten. Skrevet 19. desember 2013 #13 Skrevet 19. desember 2013 Fant sukkerfri nesquick på iherb som smaker temmelig likt som oboy (har sammenligna). Et litt bedre alternativ iallefall om man ikke er hysterisk for kunstig søtning. Jeg går også god for denne Veldig god på smak!
Yme Skrevet 19. desember 2013 #14 Skrevet 19. desember 2013 (endret) Grønnsaker med kraftig, mørk grønnfarge, inneholder som regel mye kalsium. Om du vil drikke sjokolademelk, kan du varme opp melk, smelte honning i det, og røre ut kakaopulver. Det smaker jo ikke helt likt som oboy, men det blir søt sjokolademelk eller kakao, pluss at det er masse vitaminer i honning, som gjør det til et sunt alternativ. Endret 19. desember 2013 av Yme 1
Sugerøret Skrevet 19. desember 2013 #15 Skrevet 19. desember 2013 Fant sukkerfri nesquick på iherb som smaker temmelig likt som oboy (har sammenligna). Et litt bedre alternativ iallefall om man ikke er hysterisk for kunstig søtning. Har du link ?
neon_sun Skrevet 19. desember 2013 #16 Skrevet 19. desember 2013 http://m.iherb.com/Nesquik-Nestle-Chocolate-Flavor-No-Sugar-Added-16-oz-453-g/36156
Sugerøret Skrevet 19. desember 2013 #17 Skrevet 19. desember 2013 ah ! Takk Den tror jeg vi har testa her før.. Hmm husker ikke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå