Gå til innhold

Oppmerksomhet fra samboer..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en person som setter stor pris på samboeren min. Han er god og snill, men vi har litt ulike måter å vise hverandre hvor glad vi er i partneren. Jeg er en type som er utrolig glad i kort/meldinger/ting og automatisk så gjør jeg slike ting ovenfor min kjæreste. Han derimot er en som heller sier det muntlig hvis noe skal sies og er ikke så glad i ting/kort/gaver osv. På den måten så havner vi litt i kræsj hvis man kan si det sånn. Han setter ikke pris på mine påfunn om søte lapper, bursdagsskort, små overraskelser i hverdagen osv, og jeg savner å få slik oppmerksomhet fra han.

Problemet vårt er at vi snakker ulike kjærlighetsspråk ( ja, det heter faktisk det) og kanskje ikke er flinke nok til å tenke på hva den andre faktisk bryr seg om. Jeg har i det siste sluttet å gjøre sånne småting som lapper osv, fordi han selv har sagt at han ikke smelter helt av det. Istedet prøver jeg å være flinkere til å si koselige ting muntlig slik jeg har forstått at han liker det.

Jeg forstår godt at gutter ikke liker kort og kliss klass, men når man vet at partneren setter pris på det, hvorfor er det så vanskelig å gjøre det da? Jeg forventer ikke mye, men hva med et kort til bursdagen der det står litt mer enn " gratulerer med dagen"

Har prøvd å snakke litt om det, uten å være for direkte og nevnt hva jeg liker og hva som betyr noe for meg, men det virker ikke som han bryr seg. Har noen lignende opplevelser eller tips?

Alt i alt føler jeg at de meldingene han skriver til meg på bursdag og andre dager kunne vært til hvem som helst og ikke noe spesielt til kjæresten.. og det er kun det bittelitte ekstra jeg savner. At jeg er BITTELITT mer spesiell enn alle andre...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig vanlig at det forholder seg sånn. Damer setter ofte mye mer pris på kjærlighetserklæringer på den måten du sier at du gjør det, mens menn forstår ikke helt selv hvor mye det betyr for damen. Det er jo ikke så rart, for de bryr seg selv ikke så mye om det.

Du må si det direkte. Det er da han forstår. Han har kanskje gjort noe en gang, skrevet et kort, eller kjøpt blomst eller noe til deg? Si nå at du husker så veldig godt da du gjorde, skrev............og du tenker på det som noe så fint, at du ble så glad for det og setter så stor pris på sånne ting. Si at det betyr så mye sånne ting.

Skrevet

Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver. For jeg er også glad i å gi slike meldinger, kort, gaver ol til kjæresten min. Men han er dårlig på dette, og jeg har tatt det opp flere ganger. Sier at han synes det er vanskelig osv... skjønner ikke helt hvorfor han skal trenge å si det, men at det han gjør viser at han er glad i meg osv... Vi har det kjempe fint sammen ellers :-)

Men jeg må ærlig innrømme at jeg savner det.

Anonymous poster hash: 5f997...275

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...