AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #1 Skrevet 19. desember 2013 Jeg trenger å komme i form. Må spesielt trene kjernemuskulatur for å bedre holdningen min. Men ønsker også å bedre kondisjonen. Skal kjøpe medlemsskap på treningssenter, og der har de masse forskjellige gruppetimer. Her er oversikten: https://www.sit.no/trening/timebeskrivelser Aner ikke hvilke timer jeg skal velge. Kan dere anbefale noe av dette? Hva tror dere er best angående trening av kjernemuskulatur? Ser at corebar har både kondisjon og kjernemuskulatur i hvertfall, så det bør jeg vel sjekke ut. Anonymous poster hash: 5ec65...49b
JHF Skrevet 19. desember 2013 #2 Skrevet 19. desember 2013 For kjernemuskulaturen er pilates og yoga glimrende. Jeg ville også valgt 1-2 timer hvir generell styrke trening er kombinert med kondisjonstrening ala pump.
Supraspinatus Skrevet 19. desember 2013 #3 Skrevet 19. desember 2013 Holdningen din styres ikke av kjernemuskulaturen med mindre du stadig går å lener deg fremover eller bakover, eller rotert til en av sidene. Det er de øvre ryggmusklene du sannsynligvis ønsker å trene. Av de timene som var på den siden du linket til er nok pump og hardcore det som vil gi deg best resultater. I tillegg ville jeg gått til en fysio/naprapat/etc og få satt opp et treningsprogram for bevegelighet og muskulære ubalanser slik at du kan jobbe med holdningen.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #4 Skrevet 19. desember 2013 Takk for svar! Tar gjerne imot fler:) Anonymous poster hash: 5ec65...49b
militærjenta Skrevet 19. desember 2013 #5 Skrevet 19. desember 2013 Gå for Pump og Corebar. Tradisjonell styrketrening for nybegynnere, og kondisjonstrening med styrke og balansetrening som vektlegger kjernemuskulaturen. En lett start, som er god å bygge på. Jeg ville også lagt til en eller to timer Yoga, som jeg personlig synes er veldig godt for å bygge kjernemuskulatur, og for å bøye og tøye litt, samtidig som du føler deg helt avslappet etterpå. Lykke til - og kick ass
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #6 Skrevet 19. desember 2013 Pump, Yoga og Pilates. Og ta gjerne en time spinning i uka også. En kombinasjon av styrke, mobilitet og kondis, er optimalt. Anonymous poster hash: 5d8dc...ef5
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2013 #8 Skrevet 22. desember 2013 Pilates gir god kjernemuskulatur i tillegg til kroppsbevissthet. Anonymous poster hash: 417a2...703
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2013 #9 Skrevet 23. desember 2013 Pilates og yoga funker ikke for meg, men jeg som alltid har vært svak med dårlig holdning (er høy og hengslete) har fått superresultater av bodypumpt. Corebar er også bra, det bare passet ikke tidsmessig for meg. Gå for de! Anonymous poster hash: daf49...386
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå