AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #1 Skrevet 19. desember 2013 Hei alle som kan hjelpe meg Da har tiden kommet inn for å kjøpe leilighet 😄. Har vært på mange visninger. Falt en i smak. Det er jeg og mannen min som skal kjøpe. Jeg er 19 år gammel og nettopp flyttet ut. Har alltid bodd med mamma pappa. Så derfor har jeg ikke erfaring med hvordan ting skal se ut. Jeg mener at hva som er "inn" for tiden. Spesielt når det gjelder kjøkken og bad og innredning av alt annet.. Jeg legger ut finn koden og vil gjerne høre hva dere mener om denne leiligheten. Setter pris på kommentarer som dere vil skrive her ❤❤og det vil hjelpe meg mye. Finnkode: 43990416 Takk😊Anonymous poster hash: a631e...0bf
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #2 Skrevet 19. desember 2013 Hei alle som kan hjelpe meg Da har tiden kommet inn for å kjøpe leilighet . Har vært på mange visninger. Falt en i smak. Det er jeg og mannen min som skal kjøpe. Jeg er 19 år gammel og nettopp flyttet ut. Har alltid bodd med mamma pappa. Så derfor har jeg ikke erfaring med hvordan ting skal se ut. Jeg mener at hva som er "inn" for tiden. Spesielt når det gjelder kjøkken og bad og innredning av alt annet.. Jeg legger ut finn koden og vil gjerne høre hva dere mener om denne leiligheten. Setter pris på kommentarer som dere vil skrive her ❤❤og det vil hjelpe meg mye. Finnkode: 43990416 TakkAnonymous poster hash: a631e...0bf Nå er ikke hva som er in det du bør se på i valg av leilighet, men den er nok ikke spesielt modernisert, dessverre. Anonymous poster hash: 80934...b67
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #3 Skrevet 19. desember 2013 Det var veldig stygt fra utsiden, men det er kanskje ikke så viktig? Inne ville jeg nok ha foretrukket andre gulv, annen kjøkkeninredning og baderomsinredning, men det er jo mye som kan gjøres uten å skifte. Flisene på kjøkkenet kan males, og det kan kanskje skapene på kjøkkenet også. Jeg likte heller ikke planløsningen, men om dere gjør det er det jo mye dere enkelt kan fikse på denne leiligheten. Bildene i annonsen viser jo langt i fra potensialet synes jeg. Anonymous poster hash: 07610...dd8 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #4 Skrevet 19. desember 2013 Det var veldig stygt fra utsiden, men det er kanskje ikke så viktig? Inne ville jeg nok ha foretrukket andre gulv, annen kjøkkeninredning og baderomsinredning, men det er jo mye som kan gjøres uten å skifte. Flisene på kjøkkenet kan males, og det kan kanskje skapene på kjøkkenet også. Jeg likte heller ikke planløsningen, men om dere gjør det er det jo mye dere enkelt kan fikse på denne leiligheten. Bildene i annonsen viser jo langt i fra potensialet synes jeg. Anonymous poster hash: 07610...dd8 Hei takk for svaret Ja jeg er klar over at kjøkkenet og badet må pusses opp. Og det har vi tenkt å gjøre innen 1 år så fort vi har klart å spare litt. Men det ser ikke ut som om det er en moderne leilighet kanskje fordi møbler og ting og tang på bildene har mye å si..? Alt det som er med på bilder er jo gammel dags jeg skal selvfølgelig ha mine egne ting og skl innrede på min egen måte. Og ja selve byggningen var stygg men det har ikke noe å si for min del Anonymous poster hash: a631e...0bf
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #5 Skrevet 19. desember 2013 Hei takk for svaret Ja jeg er klar over at kjøkkenet og badet må pusses opp. Og det har vi tenkt å gjøre innen 1 år så fort vi har klart å spare litt. Men det ser ikke ut som om det er en moderne leilighet kanskje fordi møbler og ting og tang på bildene har mye å si..? Alt det som er med på bilder er jo gammel dags jeg skal selvfølgelig ha mine egne ting og skl innrede på min egen måte. Og ja selve byggningen var stygg men det har ikke noe å si for min delAnonymous poster hash: a631e...0bf Jeg personlig ville nok sett meg om etter noe der gulv og kjøkken var mer min smak, men det er jo slettes ikke helt på trynet denne altså. Det kan bli fint om du har litt peiling på interiør. Moderne er ikke så viktig for meg, men det er viktig at jeg liker materialvalgene, ting som gulv og kjøkken koster mye å gjøre noe med. Men det er jo du som skal bo der, kanskje ud liker det bedre enn jeg gjør Anonymous poster hash: 07610...dd8
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #6 Skrevet 19. desember 2013 Kan du ikke legge inn linken da? Ser ikke noe leilighet jeg.Anonymous poster hash: 18355...482
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #7 Skrevet 19. desember 2013 Av erfaring så er 1 etasje veldig ugunstig på vinterstid - det fører til ganske mye høyere strømkostnader og gjør det ganske gulvkaldt. Jeg har bodd i høyere etasjer før,og forskjellen er faktisk enorm fra nå som jeg bor i 1 etasje. Bare så dere tar dette i betraktning. Anonymous poster hash: 982c4...564
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #8 Skrevet 19. desember 2013 Kan du ikke legge inn linken da? Ser ikke noe leilighet jeg.Anonymous poster hash: 18355...482 Les HI en gang til. Anonymous poster hash: 9cdcd...492
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #9 Skrevet 19. desember 2013 Av erfaring så er 1 etasje veldig ugunstig på vinterstid - det fører til ganske mye høyere strømkostnader og gjør det ganske gulvkaldt. Jeg har bodd i høyere etasjer før,og forskjellen er faktisk enorm fra nå som jeg bor i 1 etasje. Bare så dere tar dette i betraktning. Anonymous poster hash: 982c4...564 Hei takk til som svarte. Og ja det er faktisk sant at det kommer til å bli veldig kaldt om vinteren. Og kan gi høye strømregninger. Men slik står det om Oppvarming på finn.no for denne leiligheten: Fyring og varmtvann er inkludert i felleskostnadene. Andelseierne betaler a-konto for fjernvarmen, og det foretas oppgjør en gang pr. år etter avlesning. Generalforsamlingen (møte avholdt 24.04.13) har gitt styret samtykke til å iverksette utredning for å gjennomføre individuell måling av forbruk på varmt vann og / eller fjernvarme. TsAnonymous poster hash: a631e...0bf
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #10 Skrevet 19. desember 2013 Kan du ikke legge inn linken da? Ser ikke noe leilighet jeg.Anonymous poster hash: 18355...482 http://m.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=43990416&q=Ravnåsveien&sort=1&ref=fasAnonymous poster hash: a631e...0bf
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #11 Skrevet 19. desember 2013 annonsen er slettet? Anonymous poster hash: 79a51...6db
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2013 #12 Skrevet 20. desember 2013 Hei begynt å se på en annen leilighet nå. Legger ut finn koden Finnkode 44405090. Hva syns dere om den? Den ble bygd i 1950 da men felleskostnader er ganske lave TsAnonymous poster hash: a631e...0bf
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2013 #13 Skrevet 21. desember 2013 Hva skal dere med så mange rom og mye plass? Boliger fra 50-tallet er lytt. Du risikerer høre naboen nyse. Er det verdt 20ekstra kvadrat? Ellers ville jeg sjekket ut bad, fasadebytte/oppussing og den ovnen. Potensielle dyre ting. Romløsning ser akseptabel ut. Anonymous poster hash: 4de5c...8e5
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2013 #14 Skrevet 21. desember 2013 Uteområdet så jo ikke ut. Det trenger ikke være en dealbreaker, men det kan bety heftig dugnad til våren om man bestemmer seg for å gjøre noe med det, eller høye kostnader ved å sette ut oppdraget. Energimerke F betyr stort varmetap, du bør sjekke alder på isolasjon, vinduer og dører, og ta i betraktning at det muligens på skiftes ut, noe som er dyrt. Kostet 300 000 kr å skifte isolasjon og kledning på tomannsboligen til mamma i fjor, vinduer kom utenom. Sjekk også drenering, en annen utgiftspost. Pga. materialbruk virker det som om leiligheten er pusset opp på budsjett. Derfor er det greit å sjekke om det elektriske er i orden. Har brent meg på det selv, kjøpte nyoppusset leilighet med el-problemer for 150 000 kr i oppgraderingskostnad. Sjekk også badet grundig, om det er tilstrekkelig ventilasjon og membran, siden det dusjes i badekar og det kommer vann rett på flisa. På visning bør også én stå inne i leiligheten imens den andre tramper og lager lyder i gangen, både oppe og nede, som en pekepinn på hvor lytt det er. Les tilstandsrapporten grundig, alt annet enn TG1 betyr utgifter i fremtiden! Ta alltid med en fagperson på visning i så gamle boliger, det er mitt råd. Anonymous poster hash: b9ae3...ee0 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2013 #15 Skrevet 21. desember 2013 Hei takk for svaret Hvor får jeg tak i fagmann? Hvordan kommer jeg i kontakt med dem? Og hva er de sjekker? Hva koster det?Anonymous poster hash: a631e...0bf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå