AnonymBruker Skrevet 18. desember 2013 #1 Skrevet 18. desember 2013 Dette her er sikkert en liten greie for folk flest, men for meg får det endel konsekvenser som jeg ikke trenger nå... Greia er at jeg idag var inne på rommet der vi har fryseren. Merket en sur lukt der, å så to poser på gulvet. Den ene posen var fulle av karbonade deig som var porsjonert og fryst ned, den andre var full av elg kaker, også porsjonert og fryst. Her om dagen var samboer i fryseren å lette etter noe, å når han leiter, så pleier han å rote til - uten å rydde på plass etter seg. Dumme meg tenkte ikke på det etter at han hadde vært i fryseren, s jeg gikk ikke å sjekket at alt var ok. Han hadde da lagt de to posene på gulvet mens han så etter noe annet å ikke lagt de tilbake. Dette er jo noe som kan skje med hvem som helst, å vanligvis hadde jeg ikke latt det gå så inn på meg, men mye av dette hadde jeg tenkt å bruke i løpet av julen. Jeg har ikke økonomi til å erstatte den maten, jeg vrir på hver krone for å organisere mat til jul, å hadde lagt av litt penger som skulle gå til gave til mitt barn. Nå ser jeg for meg at det ikke blir noe gave på mitt barn da jeg må bruke mye av de pengene på å kjøpe inn de middagene som ble ødelagt. Det er snart jul, å vi skal ha det greit, jeg er sliten av å gå på tå hev og på å snu på kronene for å få det til å gå rundt. Jeg kjenner at jeg mobiliserer masse energi for å ikke bryte sammen, å det er sikkert også derfor jeg ble så lei meg over litt mat som ble ødelagt. Vet ikke hva jeg vil med dette, men måtte bare få det ut. Anonymous poster hash: 1d780...594
Gjest Chloe87 Skrevet 18. desember 2013 #2 Skrevet 18. desember 2013 Kan ikke han erstatte maten siden dette tross alt er hans feil?
Kvinnefra1980 Skrevet 18. desember 2013 #3 Skrevet 18. desember 2013 Jeg har noen pakker med karbonader deig til overs om du bor i Trondheims området , da jeg handlet mere enn det er egentlig behov for ... Elgkake har jeg ikke, men har reinsdyrkjøtt stimler om det hjelper ? Deler gjerne med deg 17
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2013 #4 Skrevet 18. desember 2013 Kan ikke han erstatte maten siden dette tross alt er hans feil? Jo, han sa at han fikk erstatte det, men jeg tror ikke på han lenger når det gjelder å bidra økonomisk. I helgen var vi å kjøpte juletre, å i mine øyne er dette en utgift som skal deles på, men han gikk bare rett forbi kassen og forventet at jeg dro kortet - noe jeg selvsagt også gjorde. Treet vi kjøpte var kunstig og kostet 800,- Siden jeg betalte treet, sa jeg at jeg måtte han måtte bidra til helgehandelen, noe han var enig i. Han sa også at jeg må si ifra når jeg trenger penger, men det hjelper ikke å si ifra, jeg får jo ikke noe likevel. Det hender at jeg får en 200 lapp da, men ikke denne gangen. Han har ikke dårlig råd, han har ca 45.000,- på kontoen sin. Anonymous poster hash: 1d780...594 1
Gjest HappyWaffle Skrevet 18. desember 2013 #5 Skrevet 18. desember 2013 syns denne mannen din er en smule blå på pengene sine... han kan da virkelig ikke forvente at du skal forsørge begge da han har så mye penger??
Gjest Chloe87 Skrevet 18. desember 2013 #6 Skrevet 18. desember 2013 Jo, han sa at han fikk erstatte det, men jeg tror ikke på han lenger når det gjelder å bidra økonomisk.I helgen var vi å kjøpte juletre, å i mine øyne er dette en utgift som skal deles på, men han gikk bare rett forbi kassen og forventet at jeg dro kortet - noe jeg selvsagt også gjorde. Treet vi kjøpte var kunstig og kostet 800,-Siden jeg betalte treet, sa jeg at jeg måtte han måtte bidra til helgehandelen, noe han var enig i. Han sa også at jeg må si ifra når jeg trenger penger, men det hjelper ikke å si ifra, jeg får jo ikke noe likevel. Det hender at jeg får en 200 lapp da, men ikke denne gangen. Han har ikke dårlig råd, han har ca 45.000,- på kontoen sin. Anonymous poster hash: 1d780...594 Nå må han jammen gi seg! Har han så mye penger på bok fordi han tydeligvis snylter så på deg? Slike er til å spy av! Når han har såpass mye penger så burde han jammen åpne lommeboka si og ikke se på deg slite! Sett ned foten!
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2013 #7 Skrevet 18. desember 2013 Jeg har noen pakker med karbonader deig til overs om du bor i Trondheims området , da jeg handlet mere enn det er egentlig behov for ... Elgkake har jeg ikke, men har reinsdyrkjøtt stimler om det hjelper ? Deler gjerne med deg Tusen takk for omtanken. Bor på østlandet. Jeg må bare få han til å bidra, det kan ikke gå så langt at ikke mitt barn får julegave mens stesøskene får 1500,- hver av sin pappa (min samboer), men jeg ser veldig svart på det akkurat nå - sikkert fordi at jeg er sliten og lei. Imorra kan jeg kanskje klare å se litt lysere på situasjonen Anonymous poster hash: 1d780...594
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #8 Skrevet 19. desember 2013 syns denne mannen din er en smule blå på pengene sine... han kan da virkelig ikke forvente at du skal forsørge begge da han har så mye penger?? Vi skal egentlig begge sette inn 7500,- på utgiftskontoen i mnd, å husleia er på 7500,- Da skal det stå igjen 7500,- til andre regninger, men jeg har aldri råd til å betale så mye som 7500,- i mnd da det er jeg som kjøper alt av mat og husholdningsartikler + at jeg har et barn jeg forsørger. Jeg betaler regningene, mat og husholdning, men det er ikke noe ekstra å ta av etter det. Jeg har prøvd å si ifra at jeg faktisk står for det meste av mat og husholdning her i huset å dermed går i minus hver mnd. Dette mener han er feil, han spiser ikke så mye. Men da tenker han ikke på sånne ting som lyspærer, grønnsåpe osv... Han forventer at det er et ganske stort beløp nå på utgiftskontoen, noe det selvsagt ikke er. Han mener at vi skal ha evaluering av den kontoen på nyåret, noe jeg allerede går å gruer for. Nå må han jammen gi seg! Har han så mye penger på bok fordi han tydeligvis snylter så på deg? Slike er til å spy av! Når han har såpass mye penger så burde han jammen åpne lommeboka si og ikke se på deg slite! Sett ned foten! Jeg har prøvd, men det nytter ikke. Jeg er på vei ut av forholdet, men må prøve å legge meg opp penger, ca 20 - 30.000,- til depositum og flytte utgifter. Anonymous poster hash: 1d780...594
Gjest Chloè Skrevet 19. desember 2013 #9 Skrevet 19. desember 2013 Lider du og barnet ditt økonomisk pga en gjerrig mann? Gå fra han!
Brimi Skrevet 19. desember 2013 #10 Skrevet 19. desember 2013 Kan du ikke sende meg en PM om hvor i Østlandet du bor, så kanskje jeg kan hjelpe deg:) 4
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #11 Skrevet 19. desember 2013 Lider du og barnet ditt økonomisk pga en gjerrig mann? Gå fra han! Ja, vi lider økonomisk, men jeg håper på å få spart opp penger til depositum sånn at jeg kan takke ja til leilighet med en gang. Jeg er som sagt veldig klar for å gå fra han. Føler ikke at han bidrar lenger, hverken økonomisk eller praktisk. Han gjør ikke noe lenger. Før var han mye ute å jobbet på fritiden å vi hadde felles økonomi. Nå har vi separat økonomi, å han gjør ingenting etter arbeidstid - ja bortsett fra å drikke øl da. Første ølen åpnes i løpet av de første 15 min. etter at han kommer hjem. Så drikker han ca 6 halvlitere. Anonymous poster hash: 1d780...594
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #12 Skrevet 19. desember 2013 Kan du ikke sende meg en PM om hvor i Østlandet du bor, så kanskje jeg kan hjelpe deg:) Tusen takk, veldig snill tanke, men jeg må få han til å bidra. Det skal nok gå, er nok bare jeg som tok dette hardere enn nødvendig fordi at jeg er mentalt sliten nå. Anonymous poster hash: 1d780...594
Brimi Skrevet 19. desember 2013 #13 Skrevet 19. desember 2013 Tusen takk, veldig snill tanke, men jeg må få han til å bidra. Det skal nok gå, er nok bare jeg som tok dette hardere enn nødvendig fordi at jeg er mentalt sliten nå.Anonymous poster hash: 1d780...594 Si ifra om det ikke går da:) Holder til i Larvik forresten. Det er slitsomt å ha det sånn. Ikke noe moro i det hele tatt.
Gjest HappyWaffle Skrevet 19. desember 2013 #14 Skrevet 19. desember 2013 Håper du går ordnet deg med leilighet fort. Tror det blir billigere for deg i lengden med tanke på hvordan samboeren din er. Dessuten vil du å få litt mer hjelp ettersom jeg skjønner. Med mindre han får ha barnet 50% så må han betale bidrag. Har du hørt på frelsesarmeen? Du kan også skrive til "hjelp oss å hjelpe" på Facebook hvor du beskriver din situasjon. De får masse hjelp utenfra og der kan du å være anonym mange som donerte bort gaver og mat nå i juletiden
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #15 Skrevet 19. desember 2013 Lider du og barnet ditt økonomisk pga en gjerrig mann? Gå fra han! Unnskyld meg, men forventer ærlig talt dere kvinner at de nye mennene i livene deres skal forsørge ungen deres og dama? Hvorfor i all verden skal en mann måtte bidrag økonomisk til et barn som ikke er hans, som han ikke har noen oppdragelsesrett eller bestemelsesrett over og som han kan miste kontakten med når som helst uansett hvor knyttet han er til det? Vrangforestillingene og egoismen til enkelte av dere kjenner virkelig ingen grenser.Anonymous poster hash: edf8b...562 3
ini Skrevet 19. desember 2013 #16 Skrevet 19. desember 2013 Unnskyld meg, men forventer ærlig talt dere kvinner at de nye mennene i livene deres skal forsørge ungen deres og dama? Hvorfor i all verden skal en mann måtte bidrag økonomisk til et barn som ikke er hans, som han ikke har noen oppdragelsesrett eller bestemelsesrett over og som han kan miste kontakten med når som helst uansett hvor knyttet han er til det? Vrangforestillingene og egoismen til enkelte av dere kjenner virkelig ingen grenser.Anonymous poster hash: edf8b...562 Det er vel heller ikke det det er snakk om... 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #17 Skrevet 19. desember 2013 Unnskyld meg, men forventer ærlig talt dere kvinner at de nye mennene i livene deres skal forsørge ungen deres og dama? Hvorfor i all verden skal en mann måtte bidrag økonomisk til et barn som ikke er hans, som han ikke har noen oppdragelsesrett eller bestemelsesrett over og som han kan miste kontakten med når som helst uansett hvor knyttet han er til det? Vrangforestillingene og egoismen til enkelte av dere kjenner virkelig ingen grenser.Anonymous poster hash: edf8b...562 Forventer ikke annet enn at han bidrar til å forsørge seg selv, noe han idag ikke gjør. Det er jeg som betaler alt av mat og husholdning + regninger utover husleien. Han betaler ølen sin selv da... Anonymous poster hash: 1d780...594 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #18 Skrevet 19. desember 2013 Si ifra om det ikke går da:) Holder til i Larvik forresten. Det er slitsomt å ha det sånn. Ikke noe moro i det hele tatt. Tusen takk for omtanken Ja, det er slitsomt å ha det sånn. Håper du går ordnet deg med leilighet fort. Tror det blir billigere for deg i lengden med tanke på hvordan samboeren din er. Dessuten vil du å få litt mer hjelp ettersom jeg skjønner. Med mindre han får ha barnet 50% så må han betale bidrag. Har du hørt på frelsesarmeen? Du kan også skrive til "hjelp oss å hjelpe" på Facebook hvor du beskriver din situasjon. De får masse hjelp utenfra og der kan du å være anonym mange som donerte bort gaver og mat nå i juletiden Tusen takk for gode tips Det er vel heller ikke det det er snakk om... Tusen takk for støtten Anonymous poster hash: 1d780...594
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #19 Skrevet 19. desember 2013 Det er vel heller ikke det det er snakk om... Hun kaller han samboer, jeg regner med en ektemann og biologisk far ungen ville måtte bidra mer enn hva denne fyren gjør. Jeg regner også med at ts ikke er naiv nok til å forsørge samboeren sin når han tjener mer, så jeg regner da med at hun har dårlig økonomi av egne personlige grunner. Dette er ikke samboere hennes feil, og det blir feil at han skal bidra økonomisk også. Det vil jo føles som at hun da er sammen med han for pengene.Anonymous poster hash: edf8b...562 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #20 Skrevet 19. desember 2013 Unnskyld meg, men forventer ærlig talt dere kvinner at de nye mennene i livene deres skal forsørge ungen deres og dama? Hvorfor i all verden skal en mann måtte bidrag økonomisk til et barn som ikke er hans, som han ikke har noen oppdragelsesrett eller bestemelsesrett over og som han kan miste kontakten med når som helst uansett hvor knyttet han er til det? Vrangforestillingene og egoismen til enkelte av dere kjenner virkelig ingen grenser.Anonymous poster hash: edf8b...562 Nå betaler ts for det de skal ha til felles. I tillegg til at mannen burde erstatte det han ødela. Anonymous poster hash: 84c2b...af3 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå