Gå til innhold

Venninne med dyr stil og dårlig råd ... hvordan får hun det til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En venninne av meg bor i Holmenkollen i Oslo, og hun er veldig fin på alt.

Hun kler seg veldig fint, og ser ut som en skikkelig vestkantfrue som har en veldig rik mann.
Stilen til venninnen min er utrolig fin, og hun er så flink å kle seg - skikkelig klasse både på klær og hår. Alt er så ordentlig og fint på henne - alltid.

Hun leier en liten 1-roms til 7000 inkludert alt, som hun har gjort utrolig koselig, og det er alltid så hyggelig å komme på besøk til henne.

Men jeg skjønner ikke hvordan hun har råd til å opprettholde denne livsstilen, for hun kjøper bare veldig dyre klær. Sko til 3000, jakker til 5000 og 10 000. Vesker til 5000 og 10 000. Gensere fra 500 og oppover. Bukser og skjært fra 1000 og oppover. Alt koster.

Hun er flink med pengene, og hun spiser veldig sunt, noe lavkarbo-greier, men jeg fatter ikke hvor hun får alle pengene fra.

Hun studerer, og har en liten deltidsjobb. Det er begrenset hva hun kan tjene pga det er en max-grense på 100 000 eller noe. Hvis ikke får hun ikke omgjort lån til stipend.

Anonymous poster hash: d0a8d...f02
Videoannonse
Annonse
Gjest Lady.In.Heels
Skrevet

En venninne av meg bor i Holmenkollen i Oslo, og hun er veldig fin på alt.

Hun kler seg veldig fint, og ser ut som en skikkelig vestkantfrue som har en veldig rik mann.

Stilen til venninnen min er utrolig fin, og hun er så flink å kle seg - skikkelig klasse både på klær og hår. Alt er så ordentlig og fint på henne - alltid.

Hun leier en liten 1-roms til 7000 inkludert alt, som hun har gjort utrolig koselig, og det er alltid så hyggelig å komme på besøk til henne.

Men jeg skjønner ikke hvordan hun har råd til å opprettholde denne livsstilen, for hun kjøper bare veldig dyre klær. Sko til 3000, jakker til 5000 og 10 000. Vesker til 5000 og 10 000. Gensere fra 500 og oppover. Bukser og skjært fra 1000 og oppover. Alt koster.

Hun er flink med pengene, og hun spiser veldig sunt, noe lavkarbo-greier, men jeg fatter ikke hvor hun får alle pengene fra.

Hun studerer, og har en liten deltidsjobb. Det er begrenset hva hun kan tjene pga det er en max-grense på 100 000 eller noe. Hvis ikke får hun ikke omgjort lån til stipend.

Spør henne da vel :) Kanskje hun får penger av foreldrene? Arv?

• Liker 2
Skrevet

Sponsing fra foreldrene kanskje, jobb som eskortepike, arv? Eller kanskje en ukjent sugardady? Vanskelig å si. Den beste måten og finne ut dette på, er faktisk å spørre henne selv. Det er helt umulig for oss å vite hvor ukjente personer får pengene sine fra.

• Liker 19
Skrevet

Pleier hun å betale ting kontant?

Anonymous poster hash: c6e23...5cb
Skrevet

Kanskje hun sparer over tid til dyre ting?

Anonymous poster hash: aa28e...b0b
  • Liker 2
Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Det kan vel hende hun har en type inntekter man ikke akkurat snakker så høyt om.

Endret av Arabella
  • Liker 11
Skrevet

Kreditt? Kanskje hun sparer?

• Liker 2
Skrevet

Kredittkort?

Anonymous poster hash: 74749...c2f
Skrevet

Hva tror du da TS? Er tross alt du som kjenner henne :)

• Liker 1
Skrevet

Er det Fotballfrue?

Anonymous poster hash: 45014...3c4
  • Liker 2
Skrevet (endret)

Vet du nøyaktig hvor mye hun betaler for alt og hvor ofte?

Jeg har mange dyre ting som jeg har hatt i flere år fordi jeg sparer til ting i stedet for å kjøpe billig. I tillegg finner jeg ofte designervarer på salg, og blander med ting fra Zara. Så jevnt over ser stilen veldig dyr ut. Samme gjelder en god venninne av meg - man kommer lang vei ved å se fresh ut og ordne hår og sminke også.

Ellers har jeg mottatt arv. Det er sannsynligvis tilfellet for henne også, evt. bidrag fra foreldre. Slik er det for de aller fleste. Hvis man har god råd og ikke høy inntekt selv, så er det familiepenger.

Det kan jo også hende hun jobber utover grensen, mange gjør det. Etter at jeg arvet kvalifiserer jeg ikke for stipend uansett, så da er det bare å jobbe så mye man vil.

Endret av Marie90
  • Liker 6
Skrevet

Jeg tror faktisk ikke at det er så mange 1-roms i holmenkollen.. er du sikker på at hun ikke bor hjemme?

• Liker 1
Skrevet

Hun er vel flink med penger da.

Anonymous poster hash: 8fc7b...913
Skrevet

Hvorfor blander du deg opp i hvor hen hun får pengene sine fra?

• Liker 5
Skrevet

Jo, hun leier en 1-roms i et stort hus. Har vært på besøk der flere ganger...

Selv bor jeg i studentkollektiv sentrumsnært.

Jeg aner egentlig ikke, men hun sier selv at hun må passe på å ikke tjene over en viss grense pga stipendet. Jeg tenker at hun er flink med pengene, for hun har alltid vært veldig økonomisk.

Hun har mye fint i skapet, og går rett som det er på shopping. Hun shopper iallfall en gang i mnd.

Foreldrene hennes har dårlig råd, så tror hun ikke får noe støtte derifra.

Når det gjelder hennes private liv, så aner ikke jeg hva hun gjør når jeg ikke er med henne. Hun er en søt og pen jente, og hun ser nokså vakker ut når hun pynter og ordner seg.

Hun har ingen kjæreste, så vidt jeg vet.

Om det er en daddy inne i bildet, aner jeg ikke, men hun er følsom, så tror hun ville hatt samvittighetskvaler.

Skrevet

Hvorfor blander du deg opp i hvor hen hun får pengene sine fra?

ja, jeg vet, jeg er en slem lama.

Jeg bare lurer, ok?

Jeg også er flink med pengene, men jeg sparer alt jeg kan, så shopper sjelden. Lurer på om hun tenker på sparing

• Liker 2
Skrevet

Kanskje hun shopper alt fake på ebay?

Anonymous poster hash: 74749...c2f
  • Liker 2
Skrevet

Det kan være mange grunner til at hun har råd til slike ting. Kanskje hun stjeler? Eller selger seg?

• Liker 2
Skrevet

Jeg er litt som hun du snakker om. skapet fullt av Tommy hilfiger piqueer (koster 700 stykket) kjøpte 14 stykker da de var på tilbud til 100kr. Spiser veldig smart og hvis jeg har lyst kan jeg få ned spisebudsjettet til rundt 600-700kr måneden for meg. Og det er sunn og ofte økologisk mat! Tror ikke hun skal ha noe særlig problem med å leve på stipend + deltidsjobb hvis hun har litt peiling på økonomi. Ikke kjøper kaffe til og fra jobb, brus i ny og ne, etc. For ikke å snakke om bil! Men kan godt hende hun også har spart opp egenkapital på forhånd som hun bruker i tillegg!

Anonymous poster hash: 82f4b...610
  • Liker 2
Skrevet

Hun kan tjene over 150 000,- i året uten å miste stipendet, så endel kommer forhåpentligvis derifra :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...