AnonymBruker Skrevet 18. desember 2013 #1 Skrevet 18. desember 2013 Jeg skal ta opp skigåing da jeg har flyttet til et sted med fantastiske skimuligheter, men det er verken vanlig langrenn eller alpin, men fjellsider uten skiheis og lignende. Altså bratte bakker, ikke preparerte løyper, og slikt. Hvilke ski bør jeg ha? Med andre ord, jeg trenger ski som jeg både kan gå på, men også svinge og slikt uten at det blir upraktisk i fjellsidene. Synes jeg bare ser alpin og telemarkski rundt omkring! Er vant med ski fra før, men bare vanlig langrenn, selv om jeg har gått en del i fjellet. Hvilke ski tenker jeg på? Anonymous poster hash: d460a...548
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2013 #2 Skrevet 18. desember 2013 http://www.sportsnett.no/s/c.aspx?cid=338 Fjellski.Anonymous poster hash: bc286...061
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2013 #3 Skrevet 18. desember 2013 Fjellski og radonneski (men det er dyyyrt!). Anonymous poster hash: a8caa...258 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2013 #4 Skrevet 18. desember 2013 Tusen takk! Anonymous poster hash: d460a...548
Supraspinatus Skrevet 19. desember 2013 #5 Skrevet 19. desember 2013 Du må velge mellom fjellski og randonee. Første vil gi deg en behageligere tur opp og bortover, men er ikke særlig kjekt å kjøre ned bratte fjellsider med. I tillegg så sliter du dersom du faller siden bindingen ikke løser deg fra skien. Randonee er ment for toppturer og er det nærmeste du kommer alpinopplevelsen nedover, samtidig som det ikke er så verst å gå på. Bindingene har etterhvert blitt skikkelig bra, men det koster litt mer enn vanlig alpinski.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #6 Skrevet 19. desember 2013 Du må velge mellom fjellski og randonee. Første vil gi deg en behageligere tur opp og bortover, men er ikke særlig kjekt å kjøre ned bratte fjellsider med. I tillegg så sliter du dersom du faller siden bindingen ikke løser deg fra skien. Randonee er ment for toppturer og er det nærmeste du kommer alpinopplevelsen nedover, samtidig som det ikke er så verst å gå på. Bindingene har etterhvert blitt skikkelig bra, men det koster litt mer enn vanlig alpinski. Tusen hjertelig! Tipper radonee er hva jeg er ute etter, da, ettersom bakkene her er bratte og store. Anonymous poster hash: d460a...548
Supraspinatus Skrevet 19. desember 2013 #7 Skrevet 19. desember 2013 Tusen hjertelig! Tipper radonee er hva jeg er ute etter, da, ettersom bakkene her er bratte og store. Anonymous poster hash: d460a...548 Anbefaler deg å kontakte en sportsbutikk som spesialiserer seg på slikt utstyr. Da er det lettere å finne det som er riktig for deg. Du må nok regne med at utstyret kommer på ca 10 000++ ski, binding & sko. Men det er utrolig artig!!
Frk. Belle Skrevet 20. desember 2013 #8 Skrevet 20. desember 2013 Anbefaler deg å legg en del penger i lette og gode binder til randonee ski (f.eks denne fra Dynafit). Skal du bevege deg i bratt terreng (over 25-30) grader må du være obs på skredfaren. Les og lær, ta et kurs, pass på å alltid ha med søkestang, spade og skredsøker Velkomme til toppturlivet! Den lokale turistforening kan være fin å kontakte
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå