Gå til innhold

Hvem kontaktes ang riving eller store ombygninger av private bygninger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er reglene for store oppussing, ombygging eller rivningsprosjekter? Går alt gjennom plan og bygningsetaten?

Skrev en tråd tidligere om at jeg får oppsigelse på leiligheten min pga ombygning/rivning, men jeg finner ingen ting om dette på plan og bygningsetaten sine sider.

Anonymous poster hash: 0e03f...5d9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er usikker på om du kan kontakte kommunen og hente opplysninger der. Men dette er noe advokaten tar tak i dersom du har fått en ugyldig oppsigelse. Dersom du har fått en ugyldig oppsigelse så må du protestere med hjelp av advokat, og utleier er da nødt til å bringe saken til Husleietvistutvalget, og deretter må alle påstander dokumenteres og det vil bli et meklingsmøte der med deg, din advokat, utleier og hans advokat. Kontakt derfor leieboerforeningen allerførst. Det er første steg.

Gjør det i morgen!

Anonymous poster hash: d0277...95f
Skrevet

Nå er jo ikke oppsigelsen i seg selv ugyldig, i og med at boligene skal bygges om og brukes til andre formål. Men de har vært forhastet før og kastet folk ut før de har fått alle nødvendige tillatelser, så det jeg lurer på er om man må gå gjennom plan og bygningsetaten for å få sette igang med sånne prosjekter? For da kan jeg bruke det som klagegrunnlag. Er ikke noe vits i å kaste oss ut hvis bygget blir stående tomt i 4 mnd før tillatelsen kommer.

Anonymous poster hash: 0e03f...5d9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...