Gjest Summers Skrevet 18. desember 2013 #1 Skrevet 18. desember 2013 (endret) Man ser jo på KG og i politikken generelt at feminister hverken forstår logikk eller klarer å oppføre seg, det jeg lurer på er om dere som har truffet feminister i virkeligheten om de er like ille, eller om det bare er et problem når de skriver på nett eller deltar i politikken. *Kvinner oppfordres til å ikke svare i tråden* Endret 18. desember 2013 av Summers
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2013 #2 Skrevet 18. desember 2013 Først må du lære deg hva en feminist er, for det vet du tydeligvis ikke Anonymous poster hash: 8c160...245 11
studerende Skrevet 19. desember 2013 #3 Skrevet 19. desember 2013 Stiller meg også tvilsom til at du vet hva en feminist er, men for å svare på spørsmålet: Ja, jeg har møtt mange fornuftige feminister, men også en del som har forlest seg på Marx. 1
Corvo Skrevet 19. desember 2013 #4 Skrevet 19. desember 2013 Du kan skille mellom de som aktivt anser seg selv som feminister, som de jeg har møtt er like galne i virkeligheten som de du treffer på nettet. Så har du de som ikke er feminister før de "må velge". De er bare for likestilling og at kvinner skal få leve livet sitt slik de bør få lov til, ikke noe patriarki-konspirasjonsteorier, eller meninger om at alle menn innerst inne er voldtektsmenn eller noe sånn "feminist"-dritt.
Aricia Skrevet 19. desember 2013 #5 Skrevet 19. desember 2013 Feminist iflg en begrenset og ensporet gruppe mannlige brukere på KG: Stråmann.
Gjest meh Skrevet 19. desember 2013 #6 Skrevet 19. desember 2013 Har møtt et par og alle har vært like dobbeltmoralske. Syter og klager om hvordan kvinner framstilles, samtidig som de rakker ned på menn som gruppe så fort de får muligheten. Takk gud for at feminister er en marginal gruppe av befolkningen, ellers så hadde jeg meldt meg på "Mars One" tvert. 3
typewriter Skrevet 19. desember 2013 #7 Skrevet 19. desember 2013 Feminister er temmelig useless i vårt likestilte samfunn
Jalp Skrevet 19. desember 2013 #8 Skrevet 19. desember 2013 Ja til like rettigheter og muligheter for alle. Nei til feminismen som stort sett er en oppvisning i hykleri og mannsfientlighet. 3
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #9 Skrevet 19. desember 2013 Jeg forbinder feminisme med LIKE rettigheter. Måten feminismen framstilles på her er jo ikke ekte feminisme i det hele tatt. Anonymous poster hash: 08085...a95 9
Cordelia Skrevet 20. desember 2013 #10 Skrevet 20. desember 2013 Lord have mercy! At folk aldri blir lei å sitte å gnåle og syte på dette gang på gang. Få et liv og bli voksne! 5
Eriks Skrevet 20. desember 2013 #11 Skrevet 20. desember 2013 Har møtt flere av dem. En liten uskyldig kommentar, og så hagler det løs med aggressiv diskutering, krangling, stråmenn og beskyldninger ("Du hater kvinner, du"), alle ment for å vinne diskusjonen. Det positive med KG er at man bare kan lukke fanen og gå over til en annen tråd når man er lei, eller til en helt annen nettside. I virkeligheten vil jeg ikke ta kvelden tidlig bare fordi jeg har møtt en kvinne på vorspielet som tar seg nær av alt og ikke gir seg. Vil ikke ut med konkrete eksempler fordi jeg ikke vil bli gjenkjent, men det er småuskyldige kommentarer som f.eks. at menn på generelt grunnlag er fysisk sterkere enn de fleste kvinner, selv om det finnes mange unntak. 1
Gjest Summers Skrevet 20. desember 2013 #12 Skrevet 20. desember 2013 (endret) Lord have mercy! At folk aldri blir lei å sitte å gnåle og syte på dette gang på gang. Få et liv og bli voksne! Det er ikke ment som syting, jeg har tråden for å lære mer om kvinner, kvinneguiden heter forumet. Endret 20. desember 2013 av Summers 1
Jalp Skrevet 20. desember 2013 #13 Skrevet 20. desember 2013 Lord have mercy! At folk aldri blir lei å sitte å gnåle og syte på dette gang på gang. Få et liv og bli voksne! Nå er dette ganske alvorlige spørsmål. Spørsmål som handler om både kvinners og menns hverdag. Men som mann er jeg utestengt fra alle de viktige fora som setter premissene for dette.
Cordelia Skrevet 20. desember 2013 #14 Skrevet 20. desember 2013 Nå er dette ganske alvorlige spørsmål. Spørsmål som handler om både kvinners og menns hverdag. Men som mann er jeg utestengt fra alle de viktige fora som setter premissene for dette. Hadde vel vært litt mer konstruktivt å fokusere på sin egen sak da enn sitte her på kg å demonsisere en noe som ikke en gang er en bestemt gruppe mennesker. Hespetrer og grinebitere finne en overalt, deal with it. Feminismen eksisterte av en god grunn, ferdig med det, så får dere konse litt på deres egen sak. Ser jævlig lite av dere ute på barrikadene du.
Gjest Jon Are Skrevet 21. desember 2013 #15 Skrevet 21. desember 2013 Fantastiske og intelligente kvinner. Kvinner som tør tenke selv ! Ingenting får meg mer interessert enn en vaskekte feminist. Er det selv foreresten, selv om jeg er mann. Med hilsen fra: Jon Are
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2013 #16 Skrevet 21. desember 2013 Feminister er temmelig useless i vårt likestilte samfunn Jeg har ikke fått med meg at f.eks kvinner i saudi-arabia har likestilling. Mener du at det er feil å kjempe for kvinner i andre land? Det er dessuten sånne som TS som er grunnen til at vi fortsatt trenger feminisme i Norge. Vi trenger også feminisme for at ikke kvinner skal få mindre rettigheter. Hadde vi ikke hatt feminisme, så hadde du ikke engang fått lov til å stemme. Anonymous poster hash: 8c160...245 5
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2013 #17 Skrevet 21. desember 2013 Det er ikke ment som syting, jeg har tråden for å lære mer om kvinner, kvinneguiden heter forumet. Hva mener du da summers? Mener du at du som mann bør ha flere rettigheter enn kvinner? Eller mener du at man skal ha like rettigheter uavhengig av kjønn? Mener du sistnevnte så er du nok feminist Anonymous poster hash: 8c160...245
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2013 #18 Skrevet 21. desember 2013 Det er ikke ment som syting, jeg har tråden for å lære mer om kvinner, kvinneguiden heter forumet. Hvis du virkelig var her for å lære så hadde ikke åpningsinnlegget ditt vært så forutinntatt og negativt ladet fra starten av. Anonymous poster hash: 7e5d8...31f 3
Jalp Skrevet 21. desember 2013 #19 Skrevet 21. desember 2013 Hadde vel vært litt mer konstruktivt å fokusere på sin egen sak da enn sitte her på kg å demonsisere en noe som ikke en gang er en bestemt gruppe mennesker. Hespetrer og grinebitere finne en overalt, deal with it. Feminismen eksisterte av en god grunn, ferdig med det, så får dere konse litt på deres egen sak. Ser jævlig lite av dere ute på barrikadene du. Men det vet du da ingenting om. For alt du vet, er jo mine bidrag i debatt om disse tingene på KG bare en liten del av det arbeidet jeg gjør for at også diskriminering av menn skal bekjempes. Min metode er ikke å brenne BH og vise fingeren til alle av motsatt kjønn. Min metode er bla å argumentere for sak, selv om dette nærmest som vanlig blir møtt med usakligheter, spesielt her inne. 1
Gjest Summers Skrevet 21. desember 2013 #20 Skrevet 21. desember 2013 Hva mener du da summers? Mener du at du som mann bør ha flere rettigheter enn kvinner? Eller mener du at man skal ha like rettigheter uavhengig av kjønn? Mener du sistnevnte så er du nok feminist Anonymous poster hash: 8c160...245 ALLE er for like rettigheter uavhengig av kjønn, feministene i Norge er for særrettigheter til sitt kjønn, f.eks kvotering.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå