AnonymBruker Skrevet 18. desember 2013 #1 Skrevet 18. desember 2013 Dere er advart. Valpen min fikk sin andre runde med ormekur idag og bare noen timer etterpå kom det orm ut med avføringen. Jeg regner med at det er pga ormekuren, og at det er meningen at ormer hun eventuelt skulle ha blir drept og kommer ut nå. Hun fikk dosen hun skulle ha, så jeg regner med at alle blir drept? Eller trenger jeg å ringe dyrlegen og få ny ormekur nå som det viser seg at hun faktisk HADDE orm, eller skal denne dosen ta knekken på alt? Noen andre som har hatt orm i valp? Kan det hende at hun holder på i flere dager og kvitter seg med orm? Anonymous poster hash: fd1d1...7e7
Sugerøret Skrevet 18. desember 2013 #2 Skrevet 18. desember 2013 Usikker jeg gitt.Men ville tatt vare på ormen (ugh...) og ringt vetrinær for å høre hva du gjør nå
Gjest HappyWaffle Skrevet 19. desember 2013 #3 Skrevet 19. desember 2013 Så lenge den er død så er det ikke krise Men ormekurpilla om vinteren er dumt da orden er i dvale å ikke tar til seg "giften" å kan bli motstandsdyktig mot middelet. Ordner kan leve temmelig lenge utenfor tarmene fikk jeg høre av vetrinær. Men se Ann avføringen noen dager du
Gjest HappyWaffle Skrevet 19. desember 2013 #4 Skrevet 19. desember 2013 Litt skrivefeil ser jeg, bruker mobil! Dumme autocorrect.. Men dere skjønner hva som skal stå der haha
Gjest Belle Gunnes Skrevet 19. desember 2013 #5 Skrevet 19. desember 2013 Ring vet og få en kur til, som taes om fjorten dager. Det kan fortsatt være parasitter igjen i systemet.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #6 Skrevet 19. desember 2013 Takk for svar. Har nå forhørt meg med veterinær, og skriver svaret jeg fikk her i tilfelle flere skulle ønske å vite det. Valper anbefales ormekur ca annenhver måned etter de første ukene av livet der de trenger litt oftere. Siden det nå kom mark ut med avføringen burde jeg komme innom igjen om 10-12 dager for en ny kur i stedet for å vente to måneder. Etter den nye kuren kan jeg fortsette som vanlig. Ang. ormekur og vinter: ville ikke normalt tatt ormekur på denne tiden av året, men siden det er snakk om en valp og alder har mye å si må det gjøres. Hos mine voksne hunder følger vi andre retninglinjer.Anonymous poster hash: fd1d1...7e7
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #7 Skrevet 19. desember 2013 Antar du har fått Banminth eller lignende, den tar vokse spolorm og larver Hvis du da tar kur nr to om 10-12 dager vil eventuelle egg ha rukket å bli store nok til at parasittmidlet vil virke på parasittenes nervesystem og knerte de før de rekker å formere seg Ekkelt, men heldigvis har vi legemidler som tar knekken på disse:) Takk og lov at vi bor i et land med god legemiddeletikk og lav resistens God jul! Anonymous poster hash: 95693...098
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå