Gå til innhold

Få foreldreansvaret alene pga rusmisbruk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skal til for å få foreldreansvaret alene?

Har nå fått bekreftet at min X har begynt å ruse seg igjen. Han har hatt barna våre 50% det siste året.

Han har tidligere vært innlagt på avrusning, men etter noen år med rene urinprøver fikk han ha de annenhver uke.

Hvordan går jeg fram nå? For å få foreldreansvaret alene..

Er så forbannet, har lyst å ringe å skjelle ham ut! Men jeg må roe meg først, sortere tankene om hvordan jeg skal gå fram.

Så om noen har noen tanker om dette, kom gjerne med innspill:)

Anonymous poster hash: 33874...c6c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva skal til for å få foreldreansvaret alene?

Har nå fått bekreftet at min X har begynt å ruse seg igjen. Han har hatt barna våre 50% det siste året.

Han har tidligere vært innlagt på avrusning, men etter noen år med rene urinprøver fikk han ha de annenhver uke.

Hvordan går jeg fram nå? For å få foreldreansvaret alene..

Er så forbannet, har lyst å ringe å skjelle ham ut! Men jeg må roe meg først, sortere tankene om hvordan jeg skal gå fram.

Så om noen har noen tanker om dette, kom gjerne med innspill:)

Kontakt barnevernet. De kan hjelpe. For å få foreldreansvaret må han enten si det fra seg eller dere må gjennom en rettsak. Leverer han ikke rene prøver bør ikke det være noe problem.

Vet hvordan du har det :hug:

Anonymous poster hash: 53087...3fa

Skrevet

Foreldreansvaret er er begrep du må skille fraspørsmål vedrørende samvær og daglig omsorg m.v.

Foreldreansvaret må du rettens vei for å få fjernet og det er vel barnets pass eller valg av skole du er opptatt av.

Hva er det du ønsker råd på?

Anonymous poster hash: c59bb...839

Skrevet

EDIT:

Det er vel IKKE pass og skole etc du er opptatt av.

Skrevet

EDIT:

Det er vel IKKE pass og skole etc du er opptatt av.

Om man skal ha omsorgen må man vel ofte gjennom rettsak også, og barnevernet råder ofte også til å søke om å få foreldreansvaret. Det gjør en del ting mye enklere om barnet har en forelder som gjør seg vrang. Så selv om den daglige omsorger er det man merker mest til så er foreldreansvaret veldig greit å ha om man er i den situasjonen.

Skrevet

Foreldreansvaret er er begrep du må skille fraspørsmål vedrørende samvær og daglig omsorg m.v.

Foreldreansvaret må du rettens vei for å få fjernet og det er vel barnets pass eller valg av skole du er opptatt av.

Hva er det du ønsker råd på?

Joda, jeg vet forskjellen på foreldreansvar og daglig omsorg. Og jeg skal selvfølgelig ha den daglige omsorgen, men jeg vil OGSÅ fa foreldreansvaret alene.

For jo, jeg er opptatt av pass, skole, og rett til å ta alle nødvendige beslutninger for mine barn, uten å måtte ha med en far som tydligvis ikke bør ha noe han skulle sagt.. :)

• Liker 1
Skrevet

Kontakt barnevernet. De kan hjelpe. For å få foreldreansvaret må han enten si det fra seg eller dere må gjennom en rettsak. Leverer han ikke rene prøver bør ikke det være noe problem.

Vet hvordan du har det :hug:

Ja tenkte at barnevernet kansje var veien å gå. For jeg tviler på at han gir det fra seg frivillig, så da får det bli rettsak..

Skrevet

Ja tenkte at barnevernet kansje var veien å gå. For jeg tviler på at han gir det fra seg frivillig, så da får det bli rettsak..

Få time hos dem og lever en bekymringsmelding. Så holder du barnet hjemme i mellomtiden. De kommer da til å innkalle han til time og ta urinprøver. Du har nok krav på bistandsadvokat, dette kan også barnevernet hjelpe deg med.

Skrevet

Joda, jeg vet forskjellen på foreldreansvar og daglig omsorg. Og jeg skal selvfølgelig ha den daglige omsorgen, men jeg vil OGSÅ fa foreldreansvaret alene.For jo, jeg er opptatt av pass, skole, og rett til å ta alle nødvendige beslutninger for mine barn, uten å måtte ha med en far som tydligvis ikke bør ha noe han skulle sagt.. :)Anonymous poster hash: 33874...c6c

Han har ikke mer myndighet enn til å gjøre det litt mer vrient å fornye passet dersom du har daglig omsorg, så NEI det fokuset forstår jeg meg ikke på.

Nettopp der vipper det over til maktkamp...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...