Gå til innhold

Tyrkia med 1-åring i juli. For varmt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hører stadig folk si at det er ulidelig varmt i Tyrkia midt på sommeren. Er det varmere enn Italia i juli, sånn generelt?

Så usikker på om vi burde velge et annet land pga baby/lite barn som ikke har opplevd sterk varme før.

Anonymous poster hash: 11a59...cc7
Skrevet

Etter min mening er det helt forjævlig varmt. Vært der en gang i begynnelsen av august. Aldri mer.

Skrevet

Etter min mening er det helt forjævlig varmt. Vært der en gang i begynnelsen av august. Aldri mer.

Har du noen andre forslag? Vi har som sagt vært i Italia før, og reiser gjerne tilbake. Men vi lurer på å kjøre skikkelig charter for første gang fordi vi nå har tre barn og er lei av logistikk!

Skrevet

Det kan nok fort bli borti 40 grader i slutten av juli og hele august. Nå er lufta en helt annen også enn hjemme så det virker gjerne varmere enn det er (høy luftfuktighet). Ville i alle fall valgt et bosted med air condition, slik at det ikke blir trøblete å sove.

Aller helst bør dere kanskje dra i mai eller juni i stedet for juli/august. Men for all del.. farlig er det jo ikke. Man blir bare litt svett og sløv i slik varme. Det samme gjelder forsåvidt både Hellas, Italia, Frankrike og Spania.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg var der i juli i fjor (første gang i T for meg) og det var omtrent som Spania, Hellas og Kroatia i juli. Vil tro det er omtrent som Italia og. Men det kan jo variere fra år til å hvor varmt det er der da. Men det er forskjell på steder og. Mener jeg hørte at det fort er 10-15 grader varmere i Antalya enn i Alanya selv om det bare er en time fra hverandre.

Om det er noe for små barn kan jeg ikke svare på - for sånne kan jeg ikke :fnise:

Edit: jeg var der de første 2 ukene av juli - det blir nok varmere utover mot slutten av juli.

Endret av Mynona
Skrevet

Har du noen andre forslag? Vi har som sagt vært i Italia før, og reiser gjerne tilbake. Men vi lurer på å kjøre skikkelig charter for første gang fordi vi nå har tre barn og er lei av logistikk!

I sommer var vi på Gran Canaria og i Side. Gran Canaria har en helt fantastisk temperatur og er perfekt for oss nordboere. Jeg ville valgt en av de øyene.

Skrevet

Jeg ville også gått for Gran Canaria faktisk. Der blir det ikke like varmt og varmt på samme måte. Samtidig er det flust av chartersteder som har masse tilbud for barn.

Skrevet

Var i marmaris for noen år siden i slutten av juni. Da var det 47 grader der og jeg trodde jeg skulle stryke med ...

Skrevet

Var i Alanya juli måned for 2 år siden og dagstemperaturen lå jevnt på 45 grader. Var faktisk glad for 12 grader i Norge da vi kom hjem etter to uker. Vil Ikke anbefale Tyrkia i Juli med så lite barn.

Enig med de andre her at en av Kanariøyene har mer levelig temperaturer om sommeren enn landene rundt Middelhavet.

Ved siden av Grand Canaria så har både Tenerife og Lanzarote også mye bra for hele familien.

Gjest Keikolina
Skrevet

Å gud a meg, det er noe helt for jævlig varmt, var der i md skifte juni juli. Jeg grein bare og ville hjem ha ha, aldri "syden" på meg en gang til.

Skrevet

Jeg hadde visst kanskje litt flaks jeg da. Med 33 grader jevnt over når jeg var der i fjor sommer.

Skrevet

Takk for svar, alle sammen.

Vi droppet Tyrkia! Valget falt på Kos. Jeg er klar over at det kan bli veldig varmt der også, men noen sjangser må man ta i livet.

TS.

Skrevet

Ser valget har falt her, men vil kommentere likevel.

Husk at Tyrkia er mer enn Alanya, Side og Marmaris. Styrer man unna disse steden og kanskje reiser litt nordover som feks Kusadasi, Cesme ol så vil man komme unna den høye luftfuktigheten og få litt frisk bris etc. Det vil fortsatt være varmt, men likevel levelig. I grunn litt som Hellas, bare mye billigere :)

Skrevet

Ser valget har falt her, men vil kommentere likevel.

Husk at Tyrkia er mer enn Alanya, Side og Marmaris. Styrer man unna disse steden og kanskje reiser litt nordover som feks Kusadasi, Cesme ol så vil man komme unna den høye luftfuktigheten og få litt frisk bris etc. Det vil fortsatt være varmt, men likevel levelig. I grunn litt som Hellas, bare mye billigere :)

Takk for flotte tips :) Det skal huskes til en senere anledning.

Denne ferien blir jo så charter som det er mulig å få det, men når minstemann er litt større kan vi gå tilbake til ferier med utforsking og kultur :) Akkurat nå trenger vi bare ferie!

Skrevet

Vi var i Side en av de siste juliukene, og hadde mellom 40 og 50 grader hver dag.

(Og forøvrig er det et skikkelig drittsted, så vær glad du valgte Kos, uavhengig av temperatur!:fnise:)

Skrevet

Jeg ser du har bestemt deg for å unngå det, og det er bra! Jeg synes det er utrolig lumpent å drasse med seg små barn til så varme steder fordi de ikke vet ennå hva som er "ok" temperatur for dem. Jeg har alltid slitt med varme, mens min bror kan spille tennis i 40 grader uten problemer. Mine foreldre hadde en Tyrkia-sommerferie med ham før jeg ble født, og tenkte derfor at det var greit å ta med meg til samme sted noen år senere. Det var forferdelig. Jeg er en som sliter med 25 grader og sol, og når man ikke vet hvordan barnet takler det.

Anonymous poster hash: 6fb5b...c6d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...